E85 Ethanol

Diskuze o všem, co nelze zařadit do jiné sekce.
Discussion about everything what has not own section.

Re: E85 Ethanol

Příspěvekod Miloš95 » 22.04.2012 21:17

Ahoj kiáci jdu se s vámi podělit o první dojmy s E85 v mem autě.Já jsem fanda alternativních paliv a ceny benzínu stále stoupají.Po přečtení různých pojmů a dojmů na netu jsem se rozhodl že to zkusím.Váhal jsem mezi LPG a E85 ale cena,variabilita a jednoduchost přestavby zvítězila.Nechal jsem namontovat přídavnou jednotku na ethanol a jsem docela překvapen.Auto jezdí bez problémů sice trochu cuká na plný plyn a to jen v určitých otáčkách ale to se musí ještě doladit na diagnostice.Mám to teprve chvíli a spotřebu jsem ještě neměřil nebylo jak nemam totiž palubní počítač.Určitě bych to nezkoušel bez kvalitní jednotky která komunikuje s lambdasondou a s teploměrem na studené starty.Jak budu mít spotřebu tak se ozvu.
Miloš95 Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 5  
Registrován: 10.09.2011
Bydliště: Havlíčkův Brod  Czech Republic (cz)
9. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Carens III (2007)
0 km @ 0 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: E85 Ethanol

Příspěvekod JanRypal » 03.05.2012 18:41

Také se podělém o své zkušennosti. Pořídil jsem nejlevnější přestavbovou jednotku na trhu od http://www.autoethanol.cz . Cena i s dopravou vyšla na 1830,- Kč. Vzhledem k ceně "odborné montáže" jsem si ji namontoval sám, je to zhruba 15 minut práce. Nádrž jsem vyjel téměř do dna (mohlo tam zbýt tak 4-5 litrů benzinu) a vzla jsem na zkoušku 15l E85. Jednotku jsem nastavil na obohacení 30% u E85, 20% u E70 a 15% u AUTOmatického režimu, protože mi přijde divné využívat přepínání směsi 85 a 70 jako nějaký tuning na "výkon" a "úsporu" - pochybuju, že by při 5% obohacení (dle návodu) motor netrpěl na chudou směs...
Při testovací jízdě se neprojevila žádná ze závad popisovaných v různých diskuzích, ale více méně ani žádný zázrak v podobě výkonu Formule 1. Volnoběh je tišší a pravidelnější a když si pořádně nasajete z výfuku, zjistíte, že ven jde doslova čistší vzduch než ten, který jde do sání. Teplý motor startuje na ťuknutí a chová se stejně jako při jízdě na BA95, pocitově bych ale řekl, že je lehce pružnější (na rovince na 4ku z 50 km/h na 90 km/h zrychluje podstatě lépe). Nezjistil jsem ani nějaké cukání, nebo propad výkonu při plném plynu ani žádný problém v loudání se "jednička volnoběh". Co se týče studených startů uvidím časem. Podle diagnostiky obě lambdy dávají standardní signál a řídicí jednotka dopočítává +4,8 % dlouhodobé přizpůsobení dávky paliva. Celkem se tedy zatím obohacuje o 19,8% s tím, že směs v nádrži je zhruba 5l BA95 a 15l E85. Počítám, že konečné obohacení se zastaví někde na 25-30% u čistého E85. Pokud by to zhruba odpovídalo spotřebě, tak ta naroste z 10 na 13 l/100 km. To je při současných cenách PHM 382,- / 325,- Kč za 100 km, takže úspora tam skutečně nějaká bude. Na 10 tis. km zhruba 5700,- Kč.
Je to dáno tím, že aby motor dokázal využít plný potenciál E85, musel by mít kompresní poměr aspoň 10,5:1. Moje dvoulitrová Sportage má 10,1:1 což je na hranici. Dovedu si ale představit, že maloobjemový motor pracující s vyššími otáčkami a vyšším kompresním poměrem by nejen ušetřil, ale ještě by jel jak střela. Budu ještě dál zkoušet a po čase sem hodím nějaké optimalizované nastevení přestavbové jednotky.
Co bych u této levné jednotky ocenil je teplotní čidlo, které by automaticky nastavilo funkci studeného startu (zde je to řešeno tak, že se studený start aktivuje když po zapnutí zapalování počkám více než 5 sekund a poté staruji - jednotka pak po dobu 1 minuty obohacuje navíc o nastavenou hodnotu, kterou plynule snižuje). Spíše ale nesouhlasím s tím, že přestavba musí komunikovat s lambda sondou. Naopak si myslím, že by se přestavbová a řídicí jednotka mohly v tomto případě někdy hádat o to, kolik bude která z nich v daný moment obohacovat a zbytečně tak bude kolísat správný poměr směsi... Ale to už je na poněkud odbornější diagnostiku, než které jsem doma u garáže schopen...
Kia Sportage II (2005) 4x4, 2.0 CVVT 16V DOHC, Active Ex
Uživatelský avatar
JanRypal Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 90  Témata: 3
Registrován: 12.06.2011
Bydliště: Valašské Meziříčí  Czech Republic (cz)
Sponzor (1)

Kia Sportage II (2005)
99999 km @ 10 l/100km

Re: E85 Ethanol

Příspěvekod Stando » 08.05.2012 00:42

Ja lievam E97 bez akýchkoľvek úprav v pomere 75% benzín a 25% ethanol. Ten pomer mám z Brazílie, kde autá dlhodobo aj bez prestavby jazdia s už spomínaným pomerom a bez dôkazov, že by ethanol poškodzoval motor. Jazdím tak cca 4 mesiace a pred nedávnom som bol aj v servise a všetko v poriadku. Lievam to do Vengi 1.4 CVVT. Výkon vyšší (živšie pohýnanie), spotreba neznáma, nakoľko nemám čas to kontrolovať.
Ak však chce niekto ušetriť, tak LPG zatiaľ vychádza z dlhodobého hľadiska lacnejšie. Otázne je avšak dokedy, keď aj toto palivo chce štát výraznejšie zdaniť.
"PS" - E97 je palivo s podielom 97% ethanol a 3% voda.
Stando Muž
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1  
Registrován: 18.03.2012
Bydliště: Lučenec  Slovakia (sk)

Re: E85 Ethanol

Příspěvekod pierre-k » 14.02.2013 16:40

Čau. v létě natankuju 900kč ethanol a 100Kč natural 95
A v zimě natankuju 700kč ethanol a 300Kč natural 95
Bez krabiček a různých ptákovin, dobře to staruje a jezdí.
V létě svítí kontrolka motoru stále. V zimě občas.

Testoval jsem dojezd:
4litry benzinu a jízda až do zastavení - cca 45KM
4litry E85 ajízda až do zastavení - cca 43KM.
Jízda úsporná, spotřeba cca 8litrů na 100 Km.

Při ceně Benzínu a spotřebě bych to auto už musel dávno prodat.
Jinak v bazarech za rok výroby 2009 Active dostanete max 180 000 Kč.
Tragédie!!!
pierre-k Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 9  Témata: 4
Registrován: 14.02.2013
Bydliště: Teplice  Czech Republic (cz)

Alternativní palivo E85

Příspěvekod pecen » 12.03.2013 22:08

Ahoj všichni...Prosím o info. ohledně možnosti využití E85 :yes: :CZ: http://www.e85ka.cz/

Edit snike: sloučeno s již existujícím tématem, přečti si příspěvky výše ;)
Uživatelský avatar
pecen Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 15  Témata: 3
Registrován: 10.01.2013
Bydliště: Hustopeče  Czech Republic (cz)
3. místo (1)

Kia Sportage III (2011)
21000 km @ 7.2 l/100km

Předchozí

Zpět na Všeobecný pokec / General Discussion

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé