Je to smutne a je proti tomu tazke bojovat.
Som si absolutne isty ze primaci technik v ziadnom pripade nechcel zakaznika
oklamat. Urcite je zamestnanec a osobne by s toho nemal prospech, a Motorcar
zasa 100% nieje odkazany na taketo peniaze
Podla mojho nazoru hlavnu chybu sposobil priamo mechanik a to tak ze vozidlo
vobec nezdvihol.
Je skutocne zasadny problem do servisu dostat zodpovedneho mechanika, aby
bol schopny, zrucny, loajalny, cestny, a potom ho dostatocne zaplatit a
udrzat.
V poslednej dobe su znackove servisy v porovnani s neautorizovanymi vo velmi
komplikovanej situacii. Musia dodrziavat neuveritelne mnozstvo predpisov a
nariadeni zo strany legislativy, importu a pod.
Dochadza k tomu ze velku cast prostriedkov a energie musia venovat na
rozdiel od neznackovych tymto cinostiam. Som si isty ze v Motorcare
vyplacaju vsetku mzdu legalne, tym aj odvody, poistne , dovolenky ... a tak
je tazke pri prijatelnych cenach vytvorit dostatok prostriedkov pre cistu
mzdu
mechanika - nakolko ten iba tuto vidi. Aj mne mechanici povedali ze ich
vobec nezaujimaju odvody a pod, ale iba to co dostanu na ruku - a to je
lahsie vyplatit v neznackovom servise. Cena sa tam stanovy zo sklenenej
gule, DPH , a pod vobec neexistuje a " ekonomka chodi i ba raz za mesiac "
Nechcem tym vobec ospravedlnovat vzniknutu situaciu - uplne rovnake
podmienky ma aj Tuhovska. / je tam ten isty majitel tie iste podmienky /
Ako vsak proti tomu bojovat.
1. Prijem sa neda robit rychlo a pod natlakom.
2. Je idealne ak je zriadeny tzv. aktivny prijem , co znamena ze je priestor
na toto specialne vyhradeny a pri prime je prijmací technik, mechanik a
zakaznik spolocne aspon priblizne rozsah poruchy / musi tam byt zdvihák a
zakladna diagnostika/
3. Je potrebne sustavne pracovat s mechanikmi a to sa da iba metodou medu a
bica - akekolvek vysvetlovanie , hladanie spolocnej cesty a pod. je
neucinne.
4. Hmotne zaintresovany na objeme predaja dielcom moze byt ekonomicky usek,
vedenie a " zisk z predaja musi ist na rozvoj firmy a prevadzkove naklady
(aspon tak to musi byt prezentovane mechanikom a prjímacím technikom) a ich
odmena musí byt stanovena iba z bezchybných vykonov.
5. Je potrebne aby mechanik ktory to robi dokazal pochopit suvislosti - aj k
relativne jednoduchej zalezitosti treba aby pristupil ten mechanik ktory
problematike rozumie a bol k dispozicii, inac sa nesnazit dokonct zakazku
okamzite / viem ze na Tuhovskej maju sikovneho diagnostika/
6. Ak ma mechanik s prislusnymi skusenostami dovolenku, maroduje alebo pod.
je vhodne zakaznika preobjednat a nesnazit sa opravovat ostrekovac s
mechanikom ktory robí napr podvozky a pod. ( Chyba mohla
byt -motorcek-hadicka alebo usadenina - hociktory konektor a tu zlym
komtaktovanim aj raz ano a raz nie- spominama riadiacia jednotka (zo
skusenosti malo pravdepodobne) - znovu konektory a kabelaz ku packe -
vlastna packa). Diagnostika si vsak vyzaduje doslednu kontrolu celej trasy
mnohokrat v ciastocne rozobratom stave a vtedy vzhladom k napr. natiahnuti
kabelaze sa zavada vobec neprejaví. Podstatne slozitejsie je to ak je chzba
v casti kde sa vyskytuje setna vezba - problem ci bolo skor vajce alebo
sliepka ci dokonca kohut...
Su to iba niektore moje poznatky nakolko pracujem v tejto oblasti - t.j.
priamo v znacke KIA konkretne v Presove na pozicii " majitel"
Aj u nas sa snazime aby to bolo co najlepsie a aj tak sa nam vzdy vsetko
nepodari - raz su lepsie Kosice , raz zasa nam zakaznik povie ze v Kosiciach
su neschopny podvodnici a bude chodit iba ku nam.. ( samozrejne to o
Kosiciach neplati a su velmi ochotny a sikovny)
Mozno vy to stalo za niaku podrobnejsiu analyzu problematiky a aj osobne
hodit niake slovo a pripadne urobit " kucharku"
PS: KIA neuveritelne zodpovedne a dosledne sleduje kazdu prevadzku na
mesacnej baze formou dotaznikov na nasich zakaznikov - u nas je agenturov
oslovenych mesacne priblizne 40 zakaznikov a po mesiaci mame dokonalu spetnu
vezbu, Zakaznik je dotazovany ma priblizne 60 otazok.
Setna vezba ma na nas zazadny vyzman nakolko pri poklese zakaznickej
spokojnosti pod 90% je prislusnemu sevisu kratena normohodina za garancne
opravy - a na tych sme zavisly 7 rokov
Naklepal som to s tabletu bez kontroly preklepov - v nedelu doobeda za
preklepy sa ospravedlnujem.
S pozdravom
Ing. Vrabel , HS-Plus s.r.o Presov 0905 270313
vrabel@hsplus.sktesim sa na Vasu reakciu a dalsiu debatu