Ahoj.
No dělal jsem už nějaké auta. Nebylo jich moc. Doma mám Hondu Civic, ale ta je už rozhrkaná věkem a najetými kilometry. No a Vengu. O té píši v technické sekci. Název je DODO-tlumení podvozku. Co se týče tlumení předních podběhů, tak to už také brzy bude. Snad něco o tom i napíši. Ale až si to ověřím. Problém odlétajících kamínku moc nevyřešíš. Max. můžeš provést nástřik celého spodku a prahů. Já to udělal hned na novém autě. Možná to trochu pomohlo. Aby to bylo slyšitelné, musel by jsi nastříkat dost silnou vrstvu. Odhadem tak 2 a více mm. Což by znamenalo více vrstev. Jestli tak to normálně stříkni třeba Body a hlavně prahy udělej v silnější vrstvě. O ty, ty kamínky perou hlavně. Tlumit hluk se dá, ale stojí to nějaké penízky a trochu práce. Někteří to hodnotí, že se to nevyplatí. Otázka názoru. Já už jsem byl na svou Vengu zvyklý a začal jsem si říkat, zda to stálo za to. Dělal jsem jen podlahu, bez předních podběhů. No a po tom, co jsem v podstatě hned ze své Vengy sedl do Soula, který má stejný podvozek, tak musím říci, že je to poznat. Podvozek je lépe utlumen a nezní tak plechově. Samozřejmě je tu jiná aerodynamika, ale já jel jen do 80km/hod. Soul měl více najeto, kolem 35000km a já mám jen 18000km, takže zde se projeví i vůle na nápravách. Soul není hlučný, ale to tlumení trochu pomůže. Já hluk snížil cca. o 5 dBa. Pro představu, když máte zesilovač, který hraje při výkonu 100 W výkonu a hlasitost má 100 dBa a vy chcete, aby hrál dvakrát silněji, tak logicky dáte dvakrát více výkonu, tj. 200 W a ono to hraje dvakrát silněji. Jenže hodnota dBa se zvedne ze 100, jen na 103 dBa. Tak tolik jen pro zajímavost.
