od Tazipes » 28.04.2011 12:34
Dnes píšu poslední kapitolu svého dobrodružství s převodovkou. Před opravou převodovky jsem se v servisu domáhal její výměny. Argumentoval jsem tím, že převodovka, která byla repasovaná v autoservisu, nebude s největší pravděpodobností svými užitnými vlastnostmi na stejné úrovni jako převodovka, která prošla všemi montážními a kontrolními operacemi v závodě, který je pro výrobu převodovek určen. O způsobu diagnostiky závady ani nemluvě. A to se nechci nijak otírat o kompetentnost pracovníků servisu. Myslím si ale, že některý druh závad, například jako je nadměrná vůle ve spojení ozubené kolo – hřídel či neodpovídající geometrie dosedacích ploch pro ložiska a desítky dalších věcí prostě kvalitně zkontrolovat v podmínkách servisu nejdou. Další můj argument byl ten, že závada v převodovce nevznikla během užívání vozu, ale byl mi prodán již vadný výrobek. V servisu se vymlouvali na to, že oni mají přesně dané postupy společností Kia Motors Czech, s.r.o. a ty musí dodržet a převodovku vyměnit nemohou. Tak jsem se obrátil na Kia Motors Czech, s.r.o. s žádostí o výměnu celé převodovky. Po delším dopisování s General Aftersales Managerem, který mě ubezpečoval o tom, že se opravy nemám obávat, že osobně dohlédne na kvalitu opravy a hlavně, že se opravy zúčastní specialista z Kia Motors Czech, jsem s opravou souhlasil. Bohužel oprava dopadla přesně tak, jak jsem nechtěl. Mám v novém autě převodovku vypůlenou na ponku v autoservisu a vesele si chrastí dál. Když jsem se zajímal, co jako bude následovat, servis mi nabídl další kolečko zkoumání a opravy a po vehementnější žádosti o novou převodovku mi pan General Aftersales Manager osobně zavolal. Sdělil mi že:
1. servisu pomoc specialisty nabídl a servis tuto nabídku odmítl neb servis usoudil, že chrastění způsobuje nadměrná axiální vůle na vstupním hřídeli a k jejímu odstranění pomoc nepotřebuje.
2. reklamace vadného výrobku se výhradně uplatňuje na prodávajícím a on, že je vlastně tak trochu mimo proces.
3. zákazník nemá co povídat do toho, jakým způsobem bude závada odstraněna.
4. na odstranění závady má servis 3 pokusy vždy po 30 dnech, stejně jako kterýkoli prodejce u kteréhokoli výrobku.
5. stejně jako u kteréhokoli výrobku můžu po třetím neúspěšném pokusu o odstranění závady auto vrátit.
Závěrem mi nabídl, že se dalšího kola zkoumání původu chrastění a následných oprav sám zúčastní. Po tomto rozhovoru jsem se šel projít do lesa a rozhodl se, že bude pro mě asi jednodušší nechat převodovku chrastit a když se rozsype, sehnat si sám jinou. Tento román tady píšu pro stejné naivky, jako jsem byl před časem já sám. Pro stejné naivky, kteří uvěřili řečem o kvalitě výroby, servisu a tomu, že někomu záleží na tom, jestli je zákazník spokojený nebo ne. Prostě auto je stejná věc jako boty. A může se vám stát, že si koupíte nové auto, budete ho mít tři měsíce v servisu, pak se budete domáhat vrácení peněz a shánět nové. Blbý je, že nejsem arabský šejk, který má v garáži stejný počet aut jako bot v botníku. Howgh, domluvil jsem.
Naposledy upravil
Tazipes dne 08.03.2012 16:07, celkově upraveno 1