Takže po delší odmlce zase udělám rekapitulaci spotřeby mojí Emy.
6000 km - 6,6 l/100 km
8000 - 6,3
11000 - 6,0
13000 - 6,2
26000 - 6,1
32000 - 6,0
40000 - 6,3 (zima)
46000 - 6,0
Ve všední den jezdím denně stále stejnou trasu do práce 42 km a zpět po okreskách a 1.tř. s průjezdem přes celý Kolín

, ráno ve dvou,
odpoledne sám. Spotřeba je dle PP a můj styl jízdy dost popírá rozšířený názor, že kdo jezdí na spotřebu, je brzdou provozu. Naopak, snažím
se jezdit co nejrychleji, vždy na co nejvyšší převodový stupeň. Zatáčky, které jsem dřív jezdil na trojku 50 km/hod, jezdím dnes na pětku 80 km/hod.
To auto to prostě umí

. Ideální stav je, když mohu jet stálou rychlostí na horní hranici limitu, tzn. maximálně plynule. Problém je ten, že to
většina řidičů nedělá

, takže mne pořád někdo zdržuje, hlavně ve městě. Škoda, že na našich semaforech není ukazatel, kolik sekund zbývá, než se
změní barva, jako je tomu v jiných zemích (viděl jsem v Nigérii

), výrazně by to v plynulosti pomohlo. Já už semafory v Kolíně a jejich intervaly
znám, takže jsem začal využívat "ruční ISG"

, pokud vím, že budu stát déle než 20 s. Už druhý týden mi díky tomu přeskakuje na PP hodnota průměrné
spotřeby mezi 5,8 a 5,9, při průměrné rychlosti 55 km/hod. Je to docela dobrá zábava snažit se projet město plynule s minimálním počtem
úplných zastavení.
