
meken77 píše:Občas když mi rupne v hlavě a chci motoru trošku dopřát,tak mu dám do nádrže natural 98,je něco kolem kačky dražší,ale zajímalo by mě jestli se to vubec vyplatí.. já totiž žádnou výraznou změnu nepozoruji
mbiron píše:Je jasne ze 98. je lepsi ale i drazsi. Otazka je co ocekavas od tri oktanu navic
Mirek28 píše:Já nevím, ale jestli se nepletu, když dáš lepší benzín, který má tendenci "více bouchat" a vzhledem k tomu dochází ke klepání v motoru, což čidlo okamžitě zaznamená a sníží výkon motoru, aby ho "uchránil". Tedy u současných aut je to trochu o ničem, jo u starejch škodovek, tam 100 okt. benzín udělal ze 105 letadlo. Možná kecám a pokud je to jinak netrvám na tom, ale někde jsem již na tuto debatu narazil.
PetrLa píše:Dost bludů vyšší výkon nedostanete !!! Lidi vidí vyšší číslo a hned myslí, že mají raketu.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Oktanov%C3%A9_%C4%8D%C3%ADslo
mbiron píše:Nevim kdo ti co kde nakukal ale oktanovým číslem výkon motoru zvedneš. Pečlivě vybrané složky a vysoké oktanové číslo zajišťují efektivnější spalování paliva ve válcích a tím i celkově vyšší výkon motoru.
Záleží tedy na kvalitě benzínu jen na tomto oktanovém čísle, nebo je rozdíl i v jiných parametrech?
Kvalita benzínu je tvořena dašími parametry jako je výhřevnost (přibližně stejná u všech kapalných paliv = 3500 až 3700 kJ/m3), která se podílí přímo na výkonu motoru, obsah oxidantů, hustota, míra odparu, bod varu, tlak par, odolnost proti stárnutí, složky protikorozní ochrany, složky pro udržení čistého palivového systému, a další aditiva, která určují různé specifické vlastnosti paliv dle informací výrobce. Většinou se tyto parametry odlišují jen málo, než aby jim běžný motorista věnoval z hlediska provozu jeho vozidla pozornost.
Jaké škody zapříčiňuje klepání motoru?
Vysokorychlostní hoření, ať již pochází od zápalu jiskry na svíčce nebo od samozápalu od jiného místa v motorovém prostoru, probíhá za extrémně vysokých teplot a tlaků, takže poškozuje tepelně celý spalovací prostor. Klepání má za následek propálené písty, těsnění pod hlavou, ventily apod.
Jak může klepání zákazník poznat nebo ovlivnit?
Motor, který je osazen senzory klepání pozná klepání sám a snižuje sám hodnoty předstihu tak, aby ke klepání nedocházelo. Motory bez senzorů klepání musí být seřízeny dle výrobce a oktanového čísla paliva. Úpravy motorů, kdy je zasahováno do kompresního poměru motoru jsou v tomto vztahu velmi nebezpečné. Dochází-li ke zvýšení tlaků a teplot při hoření a výskytu klepání na motorech se senzory klepání, spožďují tyto senzory dobu zážehu, čím nežádoucím způsobem roste teplota výfukových plynů a motor ztrácí na účinnosti. Výsledkem "upravené" komprese je pak spíše úbytek výkonu a nárůst spotřeby.
Poměrně rozšířený názor, že vysokooktanový benzin zvýší vždy výkon motoru je pouhý mýtus. Pokud motor není na vysokooktanový benzin konstrukčně připraven (jedná se zejména o kompresní poměr a časování zapalování) nejen že se výkon nezvýší, ale nemůže dojít k řádnému spálení paliva během prvních okamžiků produktivní fáze spalování a to způsobí paradoxně ztrátu výkonu. Naopak v motorech, které jsou na něj technicky připraveny (zejména agregáty s přímým vstřikováním), může zvýšit výkon o jednotky procent. Je ale důležité mít na paměti, že každý motor má svůj oktanový nárok a použití méně oktanového benzinu může způsobit detonace.
mbiron píše:PetrLa píše:Dost bludů vyšší výkon nedostanete !!! Lidi vidí vyšší číslo a hned myslí, že mají raketu.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Oktanov%C3%A9_%C4%8D%C3%ADslo
Přečti si článek na http://news.auto.cz/aktuality/100-oktan ... power.html
možná tam nějakou odpověď najdeš ADAC je myslím dost solidní.
Zpět na Motory / Pohonné ústrojí
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé