snike píše:coudy3 píše:Pokiaľ sa rýchlo rozbehnete, tak by malo blikať ESP... čiže pribrzďuje, aby auto "negumovalo!"
A není to náhodu tak, že při prokluzu spíná TCS které je součástí ESP a přiškrtí výkon motoru a ne že kola přibrzdí:
:
: Protáčející kolo přibrzdí EDS, které supluje uzávěrku diferenciálu, ale nejsem si jist jestli jím Cee´d s ESP disponuje. V technických údajích Cee´da se píše jen o ESP+TCS+BAS. Moje osobní zkušenosti s TCS jsou takové, že když jsem se rozjížděl na zledovatělé vozovce a přidal více plynu, kola se začala protáčet, zasáhl TCS a snížil otáčky motoru než začala kola zase zabírat. Proto je kolikrát lepší při rozjezdu do kopce TCS vypnout.
DavidB píše:snike píše:coudy3 píše:Pokiaľ sa rýchlo rozbehnete, tak by malo blikať ESP... čiže pribrzďuje, aby auto "negumovalo!"
A není to náhodu tak, že při prokluzu spíná TCS které je součástí ESP a přiškrtí výkon motoru a ne že kola přibrzdí:
:
: Protáčející kolo přibrzdí EDS, které supluje uzávěrku diferenciálu, ale nejsem si jist jestli jím Cee´d s ESP disponuje. V technických údajích Cee´da se píše jen o ESP+TCS+BAS. Moje osobní zkušenosti s TCS jsou takové, že když jsem se rozjížděl na zledovatělé vozovce a přidal více plynu, kola se začala protáčet, zasáhl TCS a snížil otáčky motoru než začala kola zase zabírat. Proto je kolikrát lepší při rozjezdu do kopce TCS vypnout.
Tak to je, psal jsem to ve svém reportu ze zimního testu ESP+TCS.
TCS přes řídící jednotku nedovolí nárůst otáček, nijak neblokuje/nebrzdí kola. Když se zkusíte rozjet na ledu metodou "plyn na podlahu", tak při vypnutém ESP/TCS vyletí otáčky na 6000 a vy zůstanete na místě, při zapnutém i přes naplno sešláplý plyn budou otáčky lehce přes 1000 a jen pomalu se budou zvyšovat jak se budete rozjíždět.
Ale fakt je, že rozjezd do ledovýho kopce s ESP se nemusí povést. :-)
MP1 píše:Ja ja hovorím, že pribrzďuje kolesa. Ale málo, žalostne málo.
Pri vypnutom rádiu som zásah ABS počul.
EDS od Škody sa to ani zďaleka nevyrovná. Musia ešte v KII popracovať.
Ďalšou chybou systému je, že pri vypnutí ESP prídete o TCS(EDS). Stlačením ESP sa malo vypnúť ESP+ TCS, ale funkcia elek. uzávierky mala ostať aktívna. Žiaľ nieje.
Ak by ostalo aktívne EDS rozjazd do kopca bez problémov.
snike píše:coudy3 píše:Pokiaľ sa rýchlo rozbehnete, tak by malo blikať ESP... čiže pribrzďuje, aby auto "negumovalo!"
A není to náhodu tak, že při prokluzu spíná TCS které je součástí ESP a přiškrtí výkon motoru a ne že kola přibrzdí:
:
: Protáčející kolo přibrzdí EDS, které supluje uzávěrku diferenciálu, ale nejsem si jist jestli jím Cee´d s ESP disponuje. V technických údajích Cee´da se píše jen o ESP+TCS+BAS. Moje osobní zkušenosti s TCS jsou takové, že když jsem se rozjížděl na zledovatělé vozovce a přidal více plynu, kola se začala protáčet, zasáhl TCS a snížil otáčky motoru než začala kola zase zabírat. Proto je kolikrát lepší při rozjezdu do kopce TCS vypnout.
Raven píše:A jeste do toho zasahuje OPBH ve spolupraci s RVHP. Pokud ovsem uz pred tim nezapusobilo SSM a LVT. :-)
MP1 píše:Ja ja hovorím, že pribrzďuje kolesa. Ale málo, žalostne málo.
Pri vypnutom rádiu som zásah ABS počul.
EDS od Škody sa to ani zďaleka nevyrovná. Musia ešte v KII popracovať.
Ďalšou chybou systému je, že pri vypnutí ESP prídete o TCS(EDS). Stlačením ESP sa malo vypnúť ESP+ TCS, ale funkcia elek. uzávierky mala ostať aktívna. Žiaľ nieje.
Ak by ostalo aktívne EDS rozjazd do kopca bez problémov.
jakub píše:Raven píše:A jeste do toho zasahuje OPBH ve spolupraci s RVHP. Pokud ovsem uz pred tim nezapusobilo SSM a LVT. :-)
Horší je už jenom SRPŠ...... a trpaslíci
acoLaco píše:snike píše:To acoLaco: V něčem ti musím oponovat ;-)
"Jinak na ledu má vozidlo s ABS o 60% delší brzdnou dráhu" - Nevím kde jsi k tomuhle přišel, ale na ledu ti právě ABS brzdnou dráhu o dost zkrátí stejně tak na mokré či zasněžené silnici. Jak víš, když kola kloužou nebrzdí a jistě uznáš, že řidič není schopen stlačit a pustit pedál brzdy vícekrát za sekundu než ABS ;-) Navíc ABS drží kola na hranici záběru a smyku, to také řidič není schopen.
"Co se TCS týče, tak tento systém si myslím že je super, protože v našich podmínkách kdy padá sníh, skoro všichni jezdíme někam na hory, anebo jen do kopečka někde třeba před barákem, tak je krásně vyřešen problém diferenciálu, kdy pak v těchto případech zabírá pouze jedno kolo." - TCS je protiprokluzový systém, který při prokluzu hnacích kol ubere na výkonu motoru ;-) Problém diferenciálu o kterém píšeš řeší EDS, který přibrzdí na poháněné nápravě více se protáčející kolo ;-)
To právě je největší OMYL. ABS zkracuje POUZE na asfaltu!!!!! To že zkracuje všude tvrdí prodejci apod. Najdi si to na internetu, není to žádné tajemství. Určitě zkrátí brzdnou dráhu na suchém asfaltu, nejsem si jist zda i na mokrém, ale na sněhu či ledu ROZHODNĚ JE BRZDNÁ DRÁHA VĚTŠÍ. Jištak to zkusím najít a dát sem odkaz.... Jinak ten TCS se stará o to všechno (ubírání plynu, apod.), jestli je jeho součástí EDS mi může být jedno....
Něco jsem našel tady. http://www.kidsland.cz/poradna_detail.php?id=1773 Je toho na internetu víc a já to teď hledat nechci, v TV je Haus. Ale už tady máš to, že ABS zkrátka zkracuje jen na suchu, možná i mokru, ale na ledu a sněhu je z hlediska samotné délky brzdné dráhy prohrávající a nepomůže tomu ani ESP....
P.S.: Ještě k TCS-to co jsem napsal je teda taky pravda, alespoň takhle. Tohle jsem převzal z netu: TCS funguje ve spojení se systémem řízení motoru, aby zabránil prokluzu hnacích kol, když pneumatika začne prokluzovat. Systém funguje individuálně na předních brzdách, aby přenášel točivý moment na kolo s největším záběrem. Pokud je to možné, tak signalizuje systému řízení motoru, aby snížil točivý moment motoru tak, že ovládá elektronicky škrtící klapku.
libra píše:Prepac, ale BLBOST.
Na asfalte ta zabrzdi najviac to, ked sa ti budu triet vsetky 4 kolesa o asfalt, a presne v tom ti brani ABS.
Snike, ked kola klzu, vtedy brzdia najviac. Problem je ale, ze vtedy su neovladatelne. A prave preto potrebujeme ABS, aby sa dali ovladat aj pri brzdeni...
snike píše:libra píše:Prepac, ale BLBOST.
Na asfalte ta zabrzdi najviac to, ked sa ti budu triet vsetky 4 kolesa o asfalt, a presne v tom ti brani ABS.
Snike, ked kola klzu, vtedy brzdia najviac. Problem je ale, ze vtedy su neovladatelne. A prave preto potrebujeme ABS, aby sa dali ovladat aj pri brzdeni...
Pneumatiky mají své nejvyšší trakční schopnosti těsně před bodem prokluzu kol a je jedno jestli se jedná o akceleraci či deceleraci ;-)
petrk píše:No prosím ... konečně trochu "adrenalinová" diskuse ... a ne jen samé plácání po ramenou :-)
Celkem slušné perly ... jako, že auto s ABS na kluzkém povrchu má delší brzdnou dráhu než bez ABS ...
Dále, že auto s ABS je nebezpečnější pro chodce, protože mu při intenzivním brždění nepískají gumy ... tak takovou *** jsem už hodně dlouho nečetl ... jen tak dále pánové.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé