Tak jsem byl minulý týden v pátek na 4. garančce a chtěl jsem po servisu, aby provedli kontrolu sítka u EGR ventilu.
Údajně je to sítko umístěno "blbě" až u výfuku, takže je všechno po jízdě dlouho vřelé a k tomu to komplikuje i samotný přístup. Takže mně to ve výsledku za tu 2:15 hodiny až 2:30 hodiny co trvala garančka neudělali - prý je to podle nich akce tak na půl dne.
Místo toho se prý podívali na ventily a zjistili, že u sacích ventilů byl údajně mírný povlak karbonu, tak to mechanicky vyčistili. Zajímavé je, že v záznamu o provedených úkonech to čištění karbonu "radši" neuvedli, ale taky mně to nezpoplatnili, jelikož jsem se s cenou vlezl do uváděné sumy, jaká byla naceněna před garančkou.
Jestli to čištění ventilů skutečně udělali nemám jak zjistit, ale je fakt, že citelné zlepšení/zmírnění cukání a v jistých situacích úplné vymizení cukání jsem zpozoroval hned, jak jsem vyjel na cestu.
Ptal jsem se, jestli provedli reset výchozích poloh snímačů v ŘJ, to prý ne, že si to během ujetí 1 tisíce km ŘJ upraví sama.
Závěrem bych tedy doporučil všem, aby jste na garančkách chtěli udělat aspoň to vyčištění sacích ventilů, což je problém u přímého vstřikování, které už dnes máme téměř všichni. Sítko u EGR ventilu je u CEEDu problém, ale např. u Sportage je prý dostupné a na místě, kde se tolik nehřeje. Zas na druhou stranu se šéf servisu dušoval, že
kdyby byl nějaký problém se sítkem u EGR ventilu, tak to spolehlivě hlásí kontrolka motoru, jelikož se měří propustnost toho sítka.Takže tolik, co jsem zjistil...
