Důležité upozornění

:!: Nově je možno si pořídit klubové podložky RZ/SPZ :!:

Více se dozvíte zde https://www.kia-club.org/viewtopic.php?p=195579#p195579

Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Iwanp » 31.07.2025 15:10

A kombinácia irídiové sviečky / kontrola sviečok každých 10k km a vyčistenie by podľa mňa mohlo byť OK. Už som sa nakoniec objednal do servisu, ale vraj meniť budú iba vadnú cievku/sviečku nie všetky (vadná séria cievok). Ono zaujímavé je, že celú zimu bol kľud a teraz v lete to udrelo na plno, ale už to robí aj na studenom motore po naštartovaní čo skôr napovedá vadnej sviečke. No ale uvidím, čo sa z toho v servise nakoniec ukáže. Možno aj to EGR, ale majú aj benzíny na EGR sitko? Som bol v tom, že len diesel...
Iwanp Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 196  Témata: 13
Registrován: 19.05.2018
Bydliště: Žilina 

Kia cee'd SW (2023)
10 km @ 0 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 31.07.2025 16:18

Samo lepsima svickama nic nepokazis , ale ty civky jsou proste tezka selhavka a obzvlast, kdyz se zdeformuji , prdnou a zacne do nich tahnout vlhkost:
coi1.jpg

sitko je jak v 1,5 turbu tak v 1,6 smartstreamu. Hold je to dan za vodou chlazene egr, kde se splodiny (hlavne z oleje) rady usazuji (zvlst pri castych jizdach ze studenym motorem).
egrrr.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1688  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Iwanp » 02.08.2025 18:24

Nuž keď som ich prehadzoval žiadne také poškodenie som si nevšimol a pri vyťahovaní by som to asi aj urval. A tá žltá vazelina (na foto) sa hore ako dostala? Inak dúfam, že vymenená cievka už bude nejaký revidovaný typ a nedostanem opäť poddimenzovaný sh*t...
Iwanp Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 196  Témata: 13
Registrován: 19.05.2018
Bydliště: Žilina 

Kia cee'd SW (2023)
10 km @ 0 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Iwanp » 05.08.2025 10:17

Tak dnešná návšteva servisu bola rýchla... Žiadna chyba = žiadna oprava. Ako už fakt neviem, na akú inštitúciu sa obrátiť, aby to trhanie motora niekto začal riešiť. To nemajú žiadne MU podľa ktorého majú postupovať, keď je nejaká porucha zjavná, ale diagnostika nič nevidí = nič tam nie je? Písal som cez kia.com, som zvedavý, aké riešenie napíšu...
Iwanp Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 196  Témata: 13
Registrován: 19.05.2018
Bydliště: Žilina 

Kia cee'd SW (2023)
10 km @ 0 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod CEED2021 » 11.08.2025 20:44

Vím, že hardware typu cívky to nezachrání..., ale zkoušel někdo laborovat např. s produkty Metabond? Teoreticky by to mohlo pomoct se zasíráním EGRka, GPFka, katalyzátoru, celkově motoru atp...
VIF podle dřívějších testů do paliva údajně funguje výtečně. Metabond jsem viděl ve velkém doporučovaný na nejmenovaném YT kanále zejména do oleje a docela nad tím uvažuju.
Neznám nikoho, kdo by to používal, tak se třeba někdo najde tady... :)
Ceed 2021 (MY22), 1.5 T-GDi, TOP
CEED2021 Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 129  Témata: 3
Registrován: 17.07.2023

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod bobo69 » 11.08.2025 21:11

tu samozrejme dostaneš odpoved "NIe"
nič nedávať.
Ja som tam nalial metabond pri druhej výmene 12000km (prvá po 3000)
teraz som dal znova po 12000km
nečakám zázraky a aj cena je dosť vysoká okolo 40€
KIA XCeed 1,5gdi 2023
bobo69 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 347  Témata: 1
Registrován: 01.09.2023
Bydliště: Púste Úľany  Slovakia (sk)

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 12.08.2025 06:18

CEED2021 píše: velkém doporučovaný na nejmenovaném YT kanále zejména do oleje a docela nad tím uvažuju.
)


Pokud ti prijde , ze YT retardovana komedie v podobe treni s valeckem a pakou jako seriozni test treni simulujici pomery v motoru, tak to tam lej po kybech : )))))

viewtopic.php?f=17&t=11283
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1688  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod CEED2021 » 12.08.2025 06:37

Tento zdroj jsem na mysli neměl a ani jsem ho neviděl.
Samozřejmě, že dneska kdejaký YouTuber nebo jak si říkají je propagátorem nějaké značky, jelikož z toho prostě a jednoduše má od dané značky peníze.
Pro mě by byl jasný důkaz, tak jako to dělali tuším ve Světě motorů před cca 10-ti lety s VIFem...
Udělali rozborku motoru v určitých km před použitím VIFu a pak po určitých km a určitých nádržích vyjetých s VIFem znovu rozborku a podle toho porovnávali, jestli čistí, nebo ne.
Výsledkem byl po X tisících km čistý motor bez karbonu, ať jsem přesný tak tuším poukazovali hlavně na ventily.
Bohužel jsem takovýto test v případě Metabondu apod. produktů nikde neviděl.
Samozřejmě, i to může být zmanipulované, ale už to jakousi představu dává, ne?
Ceed 2021 (MY22), 1.5 T-GDi, TOP
CEED2021 Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 129  Témata: 3
Registrován: 17.07.2023

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 12.08.2025 07:29

aha ja tu sragoru nejak zvlast nestudoval , ale kdyz si otevru jejich reklamu a vyskoci na me tahle čičovina:
polym.jpg

coz je takova kolosalni zhovadilost , ze marketer nebo sam vyrobce jede na nejakem dobrem matrosi : )))

Ano Vif to je produkt , ktery nestoji na vode a ma prokazatelne ucinky aniz by pri spravnem davkovani snizoval zivotnost emisniho systemu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1688  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod CEED2021 » 12.08.2025 07:57

Jelikož tankuju jen Verva 100, tak předpokládám, že benzín mám podchycený. Předpokládám, že kdybych do Vervy 100 cpal ještě i VIF, tak to moc dobré nebude (přeaditivované) a místo toho, aby to fungovalo synergicky, tak to bude spíš na škodu.
S OMV MaxxMotion 100 zkušenosti nemám, ale údajně dovede být ještě lepší než Verva 100, tak možná zkusím...
Podle testů 100 oktanů, které jsem v minulosti viděl, tak vždycky vyhrála Verva 100, pak OMV a MOL. Shell de facto vždycky skončil poslední.

Jinak mně CEED cuká taky, někdy víc, někdy míň. Vždycky se to zlepší, když ženu zahřátý motor třeba i po rovince furt na trojku a třeba i na vzdálenost 50 km. Takže na trojku jedu třeba 50 km v tahu a v dědině rychlost 50 km/h a mimo dědinu rychlost klidně 110 km/h. Samozřejmě, že po dojezdu, tak jako po každé jízdě poctivě dochlazuju turbo 2 až 5 minut (podle agresivity jízdy, ročního období a citu).
Následující jízdy jsou vždy umírněnější na cukání, to mám vyzkoušené opakovaně.
Ceed 2021 (MY22), 1.5 T-GDi, TOP
CEED2021 Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 129  Témata: 3
Registrován: 17.07.2023

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 12.08.2025 08:24

Orlen aditivuje 100 vifem primo od vyrobce , stejne tak i naftu. Dalsi aditiva muzou (a i narausuji) prohorivani smesi coz neprospiva nicemu. OMV jsem dlouhodobe pouzival a cistota svicek a spalovaciho prostoru byla plne srovnatelna s 100 vervou. Problem je spise v tom jak dopravce a cerpadlar s palivem zachazi.

Tohle je verva 100 ze dvou ruznych cerpacek. Ta vlevo z velke stanice u mezimestskeho tahu a ta vpravo z vetsi vesnice. Je to sice vzorek 5 let zpet , ale i tak o necem svedci.
verva100.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1688  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Iwanp » 12.08.2025 13:35

therion: Zhruba v tom období VIF menil farbu aditív do benzínu, nebolo to náhodou v tom prechodnom období? Viem, že vtedy boli toho plné fóra a nikto nevedel či sa na trh dostal panč, alebo čo, ale nakoniec VIF potvrdil, že je to ich zmena, ale kvalita ostala vraj zachovaná... Alebo ti to žena vyliala a dala si tam aviváž :lol: Ak si dobre pamätám, pôvodne to bola taka žlto-oranžová farba a prešli na modrú...

CEED2021: Turovanie motora napr. u mňa nezaberá vôbec, skôr sa to zahriatím ešte zhorší a trhanie je výraznejšie...
Iwanp Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 196  Témata: 13
Registrován: 19.05.2018
Bydliště: Žilina 

Kia cee'd SW (2023)
10 km @ 0 l/100km

Předchozí

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé