Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod ttecko » 02.10.2023 12:07

therion píše:no nejde oto jestli klimu zapinas , ale ona v rezimu auto nebo podobnem pousti kompreor klidne i po ranu pokud je vyssi vlhkost. Pri sepnuti muze zatezovat motor obzvlast, kdyz se zatizeny alternator pokousi nabit vybitou baterii. Naopak pri vetsim pridani plynu se jak alternator tak kompresor odbudi/odpoji takze pro motor nepredstavuje temer zadnou zatez.


Klimatizaci bych ale asi vyloučil, kdybych jí nechal běžet na max a tím pádem by kompresor běžel pořád a nespínal?
Ceed SW MY21 1.5T-GDi, spotřeba 5,7/50kkm
Uživatelský avatar
ttecko Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 19  
Registrován: 16.07.2023
Bydliště: Litvínov  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 02.10.2023 13:21

Misfire dnes uz umi jednotky vcelku dobre podchytit uz jen kvuli ochrane katalyzatoru i kdyz nic neni 100%. Nicmene je snazsi vyloucit veci snadno overitelne : )
Ono umi s motorem slusne zakolisat i sepnuta sahara a kdyz se ktomu prida kompresor klimy a narazove vybuzeny alternator uz to muze byt pri malem vykonu motoru cititelne. Prvne bych se zameril na jizdu s plne vypnutou klimou ve stavu "off" (displej nesviti). Tak samo vypnout vyhrivani oken, sedacek a volantu a za par kacek si poridil voltmert do zapalovace at vis jak na tom je dobijeni.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod ttecko » 02.10.2023 13:56

Děkuji za rady. Zní to logicky, že když využívám třeba 5% výkonu motoru, může s tím zakolísat každej mimořádnej, byť malej odběr navíc. Každopádně auto je stále v servisu od 16.8.. Tak stále věřím, že to vyřeší a čekám, kdy přistoupí k radikálnějším krokům. Přeci jen i jejich náklady s každým zásahem navíc rostou, nehledě na náhradní vozidlo s kterým už měsíc a půl jezdím.. Možná je i varianta odstoupení od kupní smlouvy, ale na tom bych nic nezískal..
Ceed SW MY21 1.5T-GDi, spotřeba 5,7/50kkm
Uživatelský avatar
ttecko Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 19  
Registrován: 16.07.2023
Bydliště: Litvínov  Czech Republic (cz)

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod ttecko » 11.10.2023 13:05

Po dvou měsících a výměně spousty dílů mi dnes volali ze servisu, že vyměnili turbo včetně kabeláže a je to v pořádku. Dnes vyzvednu a otestuju.
Ceed SW MY21 1.5T-GDi, spotřeba 5,7/50kkm
Uživatelský avatar
ttecko Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 19  
Registrován: 16.07.2023
Bydliště: Litvínov  Czech Republic (cz)

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod johnyfly1 » 12.10.2023 16:05

jemne trhanie pri malom plyne ( ziadna akceleracia) mozu byt aj zle poloosy resp klby na nich :)
johnyfly1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 522  Témata: 21
Registrován: 29.10.2019

Kia Venga (2012)
130000 km @ 8 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Lopuch » 25.10.2023 13:28

ttecko píše:Po dvou měsících a výměně spousty dílů mi dnes volali ze servisu, že vyměnili turbo včetně kabeláže a je to v pořádku. Dnes vyzvednu a otestuju.


Tak dej vědět. Mě to trhání dnes už pěkně nasralo. Jezdím 4 tis. km/měsíc a to trhání je čím dál silnější a víc otravuje. Servis neřeší, že diagnostika nic nevidí.
Lopuch Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2  
Registrován: 19.02.2023
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Seki » 26.10.2023 11:32

Ahojte, mal som rovnaky problem tento rok v lete, kupil som cca 1,5 rocny Ceed, rocnik 2021, motor 1.5 TGDI, najazdene 37 000 km, ze si kupim raz v zivote zanovne auto. Presne rovnake priznaky bez chyboveho hlasenia, iba za jazdy, na volnobehu to nerobilo. Riesil som to s Kiou v ramci zaruky niekolko tydnov/mesiacov. Niekolko krat mi auto odovzdali s tym ze zavada bola odstranena ale hned po ceste domov som zistil ze nie, poriadne ma hnevali a chceli sa ma zbavit. Najskor vymenili sviecky, za ktore my nauctovali cca 200 EUR pretoze na ne sa nevztahuje zaruka a je to spotrebny material. Spytal som sa ich ci su pozlatene a ze nemohli odist pri tak nizkom najazde a vsetky sucasne. Peniaze som od nich ziadal naspat a aj som ich nakoniec dostal po dlhom trapeni. Dalej to vsetko smerovali na benzin s bio zlozkou. V druhom kroku "zistili" na diagnostike za jazdy ze sa objavuje MISFIRE na niektorych valcoch, vymenili 2 zapalovacie cievky (ktore udajme rady na tychto motoroch odchadzaju alebo byvaju vadne a je to u tychto motorv bezny problem) za INOVOVANE cievky. Auto odovzdali ako opravene ale stale to iste. Dalsia verziaservisu bola, ze nasli zalomeny kabel veduci do zapalovania. Kabel vymenili a samozrejme to nebolo ani tym. Nakoniec prisli s verziou ze to riesili s Kiou priamo a ze to bude zakarbonovany motor pri 37000 km. Ze sa sem tam taketo auto objavi. Myslel som si ze si uz zo mna robia prdel ale verte alebo nie bolo to naozaj tym. Bol som sa na to osobne pozriet ked zdemontovali sanie a bolo to za.... ze by ste tomu neverili. Neviem kto a ako jazdil na tom aute predo mnou ale predpokladam ze po meste to dusil na 6-ke ako mu to odporucal riadiaci system auta :-) Dalsia vec je ze co tankoval do auta. Sanie na motore nasledne bezplatne vycistili tryskanim nejakym granulatom na to urcenym (robi sa to tiez granulami zo skrupim vlasskych orechov/wallnuts) plus chemicky. Motor teraz vyzera ze funguje OK. Co ma vsak na tomto auto poriadne stve je ine cukanie alebo trhanie. Pejavuje sa najviac pri jazde okolo 2000 otacok, vtedy je to najcitelnejsie, pri jazde na nizsie prevodove stupne 3. a 4. hlavne po meste. Rovnomerne alebo plynule idem po meste 50-60 km/h, pustim plynovy pedal a 2-krat to cukne, podobne ked chcem znovu trochu jemne pridat 2-krat znova cukne celym autom, cukne to ale poriadne. Je to akoby ten pedal bol prehnane citlivy alebo neviem co? Akokolvek jemne sa snazim pustit a znovu zosliapnut ten pedal vzdy to 2-krat cukne celym autom. Samozrejme nejake cuknutie citim aj v inych autach ale nie taketo ostre. Ked to dam na tempomat vtedy to nerobi, cize to pripisujem citlivost plynoveho pedala. Riesil som to s Kiou, aktualizovali SW riadiacej jednotky, vyresetovali nejake adaptacne hodnoty, ktore si auto ukladam na zaklade stylu jazdy ale nnezmenilo sa to. Ide mi to na nervy aby skoro nove auto takto fungovalo, skusal som aj rovnake auto a rocnik ktore ma kamarat a aj tam sa to deje ale mam pocit ze menej. Neviete niekto poradit co s tym? Nestretli ste sa s tym tiez? Dakujem za rady a drzim palce s riesenim trhania motora. Peter
Seki Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 14  
Registrován: 26.10.2023
Bydliště: Liptovský Mikuláš  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2021)
39000 km @ 0 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Beda » 26.10.2023 16:46

Tak nevim, zda te presne chapu, pises, ze za cukani mohlo zakarbonovani motoru, což vycistili, ale pak popisujes dalsi cukání nebo to samé, s kterym se dale potykas? :?
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8787  Témata: 332
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod ttecko » 27.10.2023 06:53

Seki píše:Ahojte, mal som rovnaky problem tento rok v lete, kupil som cca 1,5 rocny Ceed, rocnik 2021, motor 1.5 TGDI, najazdene 37 000 km, ze si kupim raz v zivote zanovne auto. Presne rovnake priznaky bez chyboveho hlasenia, iba za jazdy, na volnobehu to nerobilo. Riesil som to s Kiou v ramci zaruky niekolko tydnov/mesiacov. Niekolko krat mi auto odovzdali s tym ze zavada bola odstranena ale hned po ceste domov som zistil ze nie, poriadne ma hnevali a chceli sa ma zbavit. Najskor vymenili sviecky, za ktore my nauctovali cca 200 EUR pretoze na ne sa nevztahuje zaruka a je to spotrebny material. Spytal som sa ich ci su pozlatene a ze nemohli odist pri tak nizkom najazde a vsetky sucasne. Peniaze som od nich ziadal naspat a aj som ich nakoniec dostal po dlhom trapeni. Dalej to vsetko smerovali na benzin s bio zlozkou. V druhom kroku "zistili" na diagnostike za jazdy ze sa objavuje MISFIRE na niektorych valcoch, vymenili 2 zapalovacie cievky (ktore udajme rady na tychto motoroch odchadzaju alebo byvaju vadne a je to u tychto motorv bezny problem) za INOVOVANE cievky. Auto odovzdali ako opravene ale stale to iste. Dalsia verziaservisu bola, ze nasli zalomeny kabel veduci do zapalovania. Kabel vymenili a samozrejme to nebolo ani tym. Nakoniec prisli s verziou ze to riesili s Kiou priamo a ze to bude zakarbonovany motor pri 37000 km. Ze sa sem tam taketo auto objavi. Myslel som si ze si uz zo mna robia prdel ale verte alebo nie bolo to naozaj tym. Bol som sa na to osobne pozriet ked zdemontovali sanie a bolo to za.... ze by ste tomu neverili. Neviem kto a ako jazdil na tom aute predo mnou ale predpokladam ze po meste to dusil na 6-ke ako mu to odporucal riadiaci system auta :-) Dalsia vec je ze co tankoval do auta. Sanie na motore nasledne bezplatne vycistili tryskanim nejakym granulatom na to urcenym (robi sa to tiez granulami zo skrupim vlasskych orechov/wallnuts) plus chemicky. Motor teraz vyzera ze funguje OK. Co ma vsak na tomto auto poriadne stve je ine cukanie alebo trhanie. Pejavuje sa najviac pri jazde okolo 2000 otacok, vtedy je to najcitelnejsie, pri jazde na nizsie prevodove stupne 3. a 4. hlavne po meste. Rovnomerne alebo plynule idem po meste 50-60 km/h, pustim plynovy pedal a 2-krat to cukne, podobne ked chcem znovu trochu jemne pridat 2-krat znova cukne celym autom, cukne to ale poriadne. Je to akoby ten pedal bol prehnane citlivy alebo neviem co? Akokolvek jemne sa snazim pustit a znovu zosliapnut ten pedal vzdy to 2-krat cukne celym autom. Samozrejme nejake cuknutie citim aj v inych autach ale nie taketo ostre. Ked to dam na tempomat vtedy to nerobi, cize to pripisujem citlivost plynoveho pedala. Riesil som to s Kiou, aktualizovali SW riadiacej jednotky, vyresetovali nejake adaptacne hodnoty, ktore si auto ukladam na zaklade stylu jazdy ale nnezmenilo sa to. Ide mi to na nervy aby skoro nove auto takto fungovalo, skusal som aj rovnake auto a rocnik ktore ma kamarat a aj tam sa to deje ale mam pocit ze menej. Neviete niekto poradit co s tym? Nestretli ste sa s tym tiez? Dakujem za rady a drzim palce s riesenim trhania motora. Peter


Tak když to čtu, jsem rád za svůj servis, kde to sice leželo dva měsíce, ale asi to odstranili..Po výměně turba jsem ujel cca 1000km a zatím OK. Svíčky 200Eur? :shock: Zakarbonovaný po 37000km? :shock: Přeju hodně štěstí s řešením problému.
Ceed SW MY21 1.5T-GDi, spotřeba 5,7/50kkm
Uživatelský avatar
ttecko Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 19  
Registrován: 16.07.2023
Bydliště: Litvínov  Czech Republic (cz)

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod ttecko » 27.10.2023 06:54

Lopuch píše:
ttecko píše:Po dvou měsících a výměně spousty dílů mi dnes volali ze servisu, že vyměnili turbo včetně kabeláže a je to v pořádku. Dnes vyzvednu a otestuju.


Tak dej vědět. Mě to trhání dnes už pěkně nasralo. Jezdím 4 tis. km/měsíc a to trhání je čím dál silnější a víc otravuje. Servis neřeší, že diagnostika nic nevidí.


Ahoj, zatím s novým turbem 1000km a vypadá to OK.
Ceed SW MY21 1.5T-GDi, spotřeba 5,7/50kkm
Uživatelský avatar
ttecko Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 19  
Registrován: 16.07.2023
Bydliště: Litvínov  Czech Republic (cz)

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Petrik » 27.10.2023 08:29

Seki píše: ....... Je to akoby ten pedal bol prehnane citlivy alebo neviem co? Akokolvek jemne sa snazim pustit a znovu zosliapnut ten pedal vzdy to 2-krat cukne celym autom. Samozrejme nejake cuknutie citim aj v inych autach ale nie taketo ostre. Ked to dam na tempomat vtedy to nerobi, cize to pripisujem citlivost plynoveho pedala.


Presne toto trapi na mojom aute aj mna. Mam najazdene necelych 18.000 km, automat 7-DCT. Nejaka plynula jazda sa s plynovym pedalom proste neda. Ako keby nevedel dat prikaz riadiacej jednotke, nech dava rovnake mnozstvo paliva, lebo teraz bud auto zrychluje, alebo spomaluje. Nic medzi tym neexistuje, nejaka jemna regulacia nie je mozna a autom trhne. Tiez to riesim, pokial je to mozne, zapinanim tempomatu kde sa len da, lebo s nim je to OK.
cee'd SW II 1,6 CRDi 100 kW Silver Obrázek
Ceed SW III 1,5 T-GDi 117 kW Gold, MY21, 7 DCT, LEDpack, NAVIpack Obrázek
Uživatelský avatar
Petrik Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 141  
Registrován: 09.08.2008
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2021)
26734 km @ 0 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Seki » 27.10.2023 09:35

Beda píše:Tak nevim, zda te presne chapu, pises, ze za cukani mohlo zakarbonovani motoru, což vycistili, ale pak popisujes dalsi cukání nebo to samé, s kterym se dale potykas? :?

Ano, to prve cukanie-vynechavanie motora v zabere sa po vycisteni zakarbonovaneho sania vyriesilo, motor funguje pekne.
To dalsie cukanie/trhanie s ktorym sa stale potykam je dalsi problem, ale to predpokladam ze je standardne spravanie tohoto auta, myslim Ceedu, vyzera to ze je tam akoby nejaky moc citlivy plynovy pedal alebo ...
Seki Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 14  
Registrován: 26.10.2023
Bydliště: Liptovský Mikuláš  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2021)
39000 km @ 0 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod patro16 » 28.10.2023 18:54

tym co pocituju trhanie na 1.5 T-Gdi, mozete skusit reset adaptacnych hodnot pre plynovy pedal /funguje aj pre Hyundai/
- niekomu to pomohlo vyriesit problem nastalo a niekomu docasne pokial nebola ina zavada.

>> Postup pre auta s manualnou prevodovkou: << /s automatom to bude podobne/
1. pri vypnutom aute stlacte plynovy pedal uplne na podlahu / doraz a drzte stlaceny
2. stlacte tlacidlo startovania dvakrat > poloha ON (nestlacajte spojku, motor vypnuty) alebo v pripade klucoveho startovania otocte klucom do polohy ON
3. plynovy pedal drzte uplne stlaceny na podlahe /doraz cca 60 sekund
4. pustite plynovy pedal
5. vypnut auto startovacim tlacidlom alebo v pripade klucoveho startovania otocte klucom do polohy lock
6. reset adaptacnych hodnot pre plynovy pedal je kompletny
KIA Ceed MY22 1.5T-Gdi Gold plus
patro16 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 239  Témata: 4
Registrován: 01.05.2022
Bydliště: Trenčín  Slovakia (sk)
27. sraz Kia-Club.org (1)

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Petrik » 29.10.2023 16:07

Velka vdaka za tento navod. Mam pocit, ze sedim v uplne inom aute. Jazda po rovine je teraz pekne plynula bez trhania.
cee'd SW II 1,6 CRDi 100 kW Silver Obrázek
Ceed SW III 1,5 T-GDi 117 kW Gold, MY21, 7 DCT, LEDpack, NAVIpack Obrázek
Uživatelský avatar
Petrik Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 141  
Registrován: 09.08.2008
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2021)
26734 km @ 0 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod jsefl75 » 29.10.2023 20:29

Zdravím pánové, 1,5 tgdi 2022 stále se zhoršující cukání při konstantnich otáčkách na rovině nebo v mirném kopečku pri konstantní rychlosti jsem řešil cca posledních 10000km ,,, (nyní mám 37000km) , v servisu se se mnou moc napárali, že dokud auto nehodí žádnou chybu, tak je vše ok,,, výměna cívek nepomohla. Už mě to štvalo natolik, že jsem koupil čistič vstřikovacícho systému (konkrétně Liqui moly) a nalil do nádrže. Světe div se, cca po 100km to přestalo a zatím po cca 1200km stále v pohodě) ,,, Nevím, ale tento motor asi opravdu karbonuje závratnou rychlostí a to ho docela držím v otáčkách a pod 2000 nepustím. Jezdím denně cca 20km do práce a 20km zpět + víkendové cesty cca 100km v kuse. Roční nájezd 30tis km. Tankuji jen EuroOil a Benzina, takže už nevím co víc bych měl dělat aby se to neopakovalo. Čistič zatím pomohl, ale do budoucna nevím co ten motor vydrží ...
jsefl75 Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2  
Registrován: 16.07.2016
Bydliště: Beroun  Czech Republic (cz)

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé