Motor za studena zhasíná při jízdě.

Sekce pro specifické dotazy k vozu cee'd SW.

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Beda » 21.07.2022 12:59

Bohuzel ted uz zpetne nedokazu posoudit, zda to byla podezrele nizka cena, kdyz ted kouknu na podobneho 9-leteho ceeda a snizim cenu ojetiny o 25% protoze proste sly ojetiny nahoru, tak se dostanu stezi na 90-100tis. Jestli uz se nekdo stoural v motoru a nebo to zpusobil nekdo az pri naslednych kontrolach tezko rict (tu lambdu). Ja zatim u kazde ojetiny, co jsem koupil, nasel nejaky hacek, o kterym moc prodejce nemluvil. Nejseriozneji se ke mne zachoval nemecky prodejce Mazdy, kde nekdo nechal Santa Fe na protiucet, ten mi tenkrat vymenil brzdy a vyparnik klimi, protoze ta nechladila, jenze ve finale ja pak jeste menil trubky a klima kompresor, takze jsem doposud nekoupil jedinny ojety vuz, kde by se neco nemuselo delat a kde by pozdeji nevyplavala na povrch nejaka skryta vada. I AAAcka jsem si vyzkousel a potvrdilo se jen to, co se vsude na internetu omila stale dokola, proste jejim cilem je prodat a pak byt pravnicky kryti a neresit uz skryte zavady, protoze kupujete vlastne vrak.

STK neni vubec zarukou niceho, pokavad se vyskytuje v RJ chyba a jde smazat a nevrati se, tak jsi OK, kdo nema kamarady na emisisch a ma problemy s rizenim emisi ve voze, tak ma smulu. Kdo kamarady ma ci to podpori financne, tak stale i pres nove metodiky a nahravani prohlidek stejne projde. No a ty zaznamy, co tam mas, ma vetsina aut, ktere uz proste maji nejakou stovku tisic km za sebou. Co bych asi resil nejdriv je poskozena prachovka rizeni, at se ti tam nedostane bordel neznicis si klouby rizeni nebo k cemu to melo patrit.
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8797  Témata: 333
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 21.07.2022 13:30

Offtopic :
snad to nebude moc offtopic (kdyz tak to admine smaz : ))

Kral_Lesa píše:. Tak uvidím no, půjdu prohledat net s vrakama jestli něco najdu.. ať mám případně zálohu, kdyby se mu to nepovedlo. Třeba byla už před odchodem i ta lambda? Já už nevím, vím jen, že to stojí všechno nehezký peníze :x A občas mám chuť to prodat a kouknout se po něčem jiném.. Jenže za peníze co bych z toho měl bych nic stejně dobrého asi nenašel.. a k tomu ještě klasické výdaje do ojetiny ze startu.. Nejlepší by bylo, aby se tohle vyřešilo a zůstalo dalších pár let v pohodě :D


No reknu ti svoji zkusenost co se investic do oprav tyce. V roce 2004 jsme z nemecka koupili 5 roku staryho megana s najezden cca 65tis s K4M motorem (1.6 16v) v elektrice , klimou atd za cca 180tisic. Pekny a oproti "predrazene tradici" komfortne vybaveny auto. V roce 2007 na zrovna nove postavenem dalnicnim useku na slovensku nas chytla letni bourka a stim spojeny aquaplaning zadni napravy ve 130km/h. Nasledovaly hodiny , naraz cumakem do vnitrnich svodidel doprovazeny efektni explozi klimy , pote zadkem do betonovych svodidel a setrvacnosti pres odstavny pruh ke kraji. Jak jsme ho doma stahovali na zahradu, rikal jsem si ze je to na odpis. Jenze jak opadly nervy a zkusili jsme ho natocit a motor chytl jako by nic. A tak po zvazeni a kalkulaci oprav (cca 60 tisic) se auto nechalo opravit a nalitalo do roku 2020 kdy slo do srotu celkem 386 000km s puvodnim motorem, ktery byl na tom tak dobre, ze sel do jineho auta a ma ted natocenych pres 400tkm : )))

front.jpg

bok.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1606  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod lopo1 » 21.07.2022 14:37

no zaujimave citanie este k tej demontazi lambda sondy predpokladam ze bola povodna len ono sa to casom lubi pekne zapiect cize je problem ju odtial dostat ked mne menili lambda sondy na japoncovi tiez boli povodne auto malo dakých 13rokov a 250tis najazdených pri demontaži museli autogenom nahrievať ten zavit aby išla povoliť proste je to naprd robota ..... co sa tyka investicii je to hold stare auto ktore si vyzaduje daku lasku zial uz davno neplati ze kup nove auto nebudes mat problemna firme auto 2,5 roka odisliel klimakompresor cena niekde odkolo 1000€ kedze samozrejme zaruka je len 2 roky teraz dalsie leto cize 3,5rocne auto s najazdom niekde okolo 50tis zas klima prazdna zas povolil daky spoj v zadnej casti auta kedze auto ma dva výparniky oprava pouze 700€ z toho polovica bola suma za chladivo .....a to podla vyjadrenia servisaka je normalna vec ze niektore auto to stihnu este v zaruke cize mozme cakat ze za 2 - 3 roky zas prdne ta trubka .
Mam firmenu kiu este 2 roky a potom uvidime ci si ju necham alebo pojdem zas do niecoho noveho a potom mam na take to domace jazdenie subaru 3.0 a aj ked viem ze v najblizsej dobe ho cakaju celkom slusne preventivne investicie z domu nepojdde kym bude zvladat platit benzin
lopo1 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 498  Témata: 3
Registrován: 04.09.2020
Bydliště: Žilina  Slovakia (sk)

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 24.07.2022 21:33

Tak se vracím s editem :) Svody jsou svařené, povedlo se.. Lambda vyměněná a funkční.. Resetoval adaptační hodnoty.. Auto přivezl..
Avšak auto prostě stále za studena jede krásně a po ohřátí až do 3.500 RPM moc neakceleruje.. Jeho slova na to byla, že to je prostě těžké auto a nejslabší motor a že mu to přijde normální. Ale já s tím autem jezdil 3 roky, tak vím, jak jezdilo.. a přeci nemůže být až tak razantní rozdíl mezi zastudena/zatepla.. :? Ačkoliv už vlastně ani sám nevím co je a není normální, protože to řeším už hrozně dlouho.. Nejlepší by asi bylo najít někoho se stejným autem, stejným motorem a zkusit si to.. Vůle ventilů nezměřil, prý necvakají, bylo by to slyšet a nemá to s tím nic společného..

Tak já už nevím, napadá mě jen, že se mi nějakým způsobem povedlo rozhodit nastavení ŘJ pro ten "chiptuning" ala "vyšší 80kW výkon", který údajně byl dělán.. A třeba takhle, jak to teď jezdí, tak jezdí defaultní 66kW a já to jen neznám? :? Dál ještě zkusit ten VVT řídící ventil.. a když ani to, tak asi počkat a dostat se na tu FCD diagnostiku, kde to měří osciloskopama, atp..
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod lopo1 » 24.07.2022 22:26

este ma napadlo lepsie a presnejsie ako porovnavat s iným autom je ist niekde na motorovu brzdu a realne aj zistis ci tam mas 80 alebo 66kW
lopo1 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 498  Témata: 3
Registrován: 04.09.2020
Bydliště: Žilina  Slovakia (sk)

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 25.07.2022 04:29

To je asi taky možnost, bylo by tam asi i vidět, jak se to auto chová do 3.5k RPM.. Každopádně to asi odložím.. Dochází mi finance a nemůžu si dovolit dál rozhazovat tisíce korun za "možná to bude ono".. V chladnějších dnech budu pracovat s Peugeotem.. a akorát v horku vytáhnu Kiu s klimou.. Jinak jí asi nějak extra trápit zatím nebudu..

Každopádně Vám všem děkuji za rady a snahu, hlavně Tobě @therion .. Až to budu moct řešit dál, tak téma oživím a napíšu co dalšího se zkusilo.. :)

Hezký večer

Edit -> Ještě jsem to byl teď projet, město, rychlodráha, abych po tom resetu hodnot projel celé spektrum otáček, rychlostí, jízdy do kopce, atp..
První hodinu to jelo zatepla tak nějak nijak, opět to chytalo od těch 3.5k.. Pak jsem zaparkoval, motor zhasl, dal si cigaretu a během 5 minut opět nastartoval a vyjel.. Tentokrát to ale i zatepla jelo perfektně, úplně stejně jak zastudena.. bylo cítit, že to akceleruje i třeba od 1800 otáček, .. a takhle to bylo asi půl hodiny, co jsem jel kousek město, rychlodráhu, zase město, .. Tak jsem to zase vypl, dal si cigaretu, opět nastartoval a během 5 minut zase vyjel, že to ještě zkusím a třeba se to vzpamatovalo.. město, rychlodráha, město, zase asi půl hodiny.. Jenže zase to jelo spíš až od těch 3.5k RPM.. Vše s vyplou klimou..

Tak už to fakt nechápu.. V jednu chvíli to jelo perfektně a pak zase ne.. Ale když to teda jednou dokázalo zatepla jet naprosto normálně, tak co tomu sakra furt jebe :huh: Údaje z OBD jsem zrovna jako na potvoru nenahrával :/ :no:
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 25.07.2022 09:46

Zkus jeste zmerit od studeneho staru po plne zahrati teplotu nasavaneho vzduchu a absolut tlak v sani. Me ztoho fakt porad vychazi, ze jednotka v uzavrene smycce blbe micha smes. Jak vypada konektor od jednotky , nevysprycoval to nekdo wapkou a neni to zelene jak brcal? A uz ty lambdy chodi stejne nebo ma ta prvni porad + offset?
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1606  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 26.07.2022 06:14

Ahoj, konektor od řj jsem teď zkoukl, je úplně čistý, ani smítko.. kabeláž je zalepená páskou a sítkou, neporušená.. ale dovnitř jsem se nedíval..

Máš tu dvě videa i s tlakem sání a teplotou nasávaného vzduchu.. Projel jsem to dohromady asi hodinku.. ale je to pořád stejné.. od 3.5k je slyšet a cítit jak to začne pracovat a jede.. do té doby to je mezi zastudena/zatepla velký rozdíl..

Video je zde.. prvních pár minut je studený volnoběh, zahřívání a pak město, rychlodráha, město.. venkovní teplota byla cca 26°C.. Okolo 8:30 minuty videa tuším jsou tam zasebou nějaké brždění motorem.. Ta lambda teď padá lépe a až na nulu.. Přijde Ti už v pořádku?
https://icedrive.net/s/R2jzk8D9VtbWS5WBhQYZ3XWX6C2x

Druhé video je jen město a se zapnutou klimatizací na maximum.. To to auto je fakt bez výkonu.. Sice na těch 3.5k rpm zase jakoby chytne dech, ale mnohem slaběji.. Což, rozumím že klima žere výkon, ale netuším, jestli až tak extrémně..
https://icedrive.net/s/2u6VNNyhDhzf9fR9AWg166jTjzCz

Pravděpodobně nebydlíš někde okolo Pardubického kraje? Dost by mě zajímal Tvůj osobní názor, kdybys to projel.. Protože já už se v tom vozím tak dlouho, že už asi ani nepoznám co je a není v pořádku :D

Jediné co mě napadlo.. Ten VVT ventil by se měl otevírat při nějakých otáčkách a nebo akceleraci, ne? To je třeba to, jak okolo těch 3.5k rpm přecvakne časování a proto to jede dobře? .. Nebo možná nerozumím správně kdy a jak funguje.. Tolik jsem toho o tom nečetl.. Bohužel teď zase nemám možnost nějakého mechanika otravovat.. a já osobně takové ty věci na měření odporu, co jsi mi psal nemám a nikdy jsem s nima nepracoval. Můžu maximálně tak koupit třeba nějaký levnější, u kterého mě nebude vadit, když to nepomůže..

VVT ventil jsem nevyndával, musel bych odpojit tu lajnu vstřiků nebo ten plech od alternátoru, abych to lépe uchopil.. a nebo to vzít kleštěma, ruku jsem to moc nechytl a nechtěl ven.. Podle čísla, co jsem přečetl přímo na tom, co tam mám, je to 243552B000, což vypadá na verzi https://www.mroauto.cz/cs/katalog/tecdo ... 5/12547732 tato verze se vyráběla do 2011.. Od 2011 je jinačí, co vypadá tak jako na tom obrázku, co jsi posílal.. takže já bych tam měl dát tu verzi (i podle vzhledu konektoru) starší předpokládám? Nebo oba sice vypadají jinak, ale fungují stejně?

Může to být i tím VVT ventilem? Sice to NTY asi není bůh ví co, i když to je prý NGK.. ale 620,- na test mě asi ještě nezabije..
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 26.07.2022 12:53

Ano takto ma labda chodit. Napadlo me jestli nemela pricpanou/znecistenou referencni komurku , ona porovnava obsah kysliku ve spalinach a venku mimo vyfuk. Neni dobre aby se tam neco dostalo (voda , olej , prach).

Zkus jeste drobnost v podobe nacteni hodnot barometrickeho tlaku a intake senzoru pri plne otevrene klape. Klicek v II poloze - sviti palubka nestartuj a seslapni plyn na podlahu (pres dvojity doraz) mel by jsi slyser servo jak otvira klapku. Hodnoty tlaku by mely byt podobne.

A pak za tepla pri jizde tomu z 2000 tisic dej plny plyn a jaky tlak zahlasi intake pri plne otevrene klape. Staci par sekund neni treba ho vytacet pres 5000 at ho netrapis : )

Na orientacni mereni napeti/odporu staci i merak za stovku. https://www.ledveci.cz/digitalni-multim ... --lcd--9v/


Ten solenoid byva velmi spolehlivy nicmene jeho zasekavani nebo neregulaci v celem rozsahu ma dost projevu. Nekdy chcipe volnobeh , nekdy hlasi nesoulad cidla vacka/klika, nekdy jen netahne auto. Zalezi kde se potvora zakousne nebo chodi jen v omezenem rozsahu. Ale temer vzdy je to zpusobene bordelem v oleji nebo karbonem coz asi nebude tvuj pripad. Tak jsem si rikal jen zkontrolovat jeho elektricke ovladani a jestli ma v poradku civku. To je ukon ktery nestoji prachy : )

solenoid by mel byt stejny pro 80 i 66 kw verzi do 2012 ,ale jisty si tim nejsem. Jak budu mit chvili pohledam.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1606  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 27.07.2022 21:31

No, tož tak jsem si koupil multimetr od Emosu za nějaké 3 stovky..

Vezl jsem bratra z Hradce do Pardubic, takže auto horké a nechtělo se mi čekat až vychladne, abych ten VVT ventil vyndal, ale změřil jsem alespoň napětí na konektoru.. to bylo cca 10V .. A odpor na solenoidu, to ukazovalo 8.7 ohmů..

Pak jsem se pokusil napíchnout konektory k baterce, ale ty kabely od multimetru jsou krátké, takže nedám ruku do ohně za to, že se mi to povedlo, ale žádné cvakání jsem neslyšel.. Zítra ten solenoid vyndám a zkusím to ještě jednou..

Každopádně mi má PPL dovézt ten nový od NTY, takže první ještě zkusím tento a případně pak vyzvednu ten nový..
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 28.07.2022 10:56

Pokud jsi to meril na horkem motoru bude to mit pravdepodobne vic. Mel by mit pri 20°C odpor mezi 6,5 - 8ohmu podle vyrobce. Nicmene ta civka bude nejspise v poradku. Pokud jej dostanes ven tak pred vracenim jej poradne procisti. Pokud budou , ale kanalky zanesene bincem, tak je to na vymenu.

edit: a otestuj ten sensor vzduchu - viz vyse.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1606  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 28.07.2022 13:16

Ahoj, tak jsem VVT ventil vyndal.. ohmu měl zastudena asi 6.4.. Zkoušel jsem i drátama spojit s baterií, ale necvakal.. jenže ty dráty od multimetru mají z jedné strany gumové krytky a kontakt je uvnitř.. musel bych tu gumu ustřihnout (ale nechtěl jsem to ničit), abych si byl jistý, že se dotknu kontaktu solenoidu.. takhle jsem to tam jen rval jak jen to šlo.. takže nedokážu na 100% říct, jestli jsem se dotýkal kontaktů v konektoru nebo ne..

Každopádně.. Drž mi palce, ale vyzvedl jsem ten VVT ventil od NTY za těch 6 stovek.. zkontroloval, je stejný jako je v autě.. promazal jsem ho olejem, než jsem ho tam vložil.. odpor měl 7.6 ohmů.. a.. a.. a vyjel jsem na cesty.. To auto jede naprosto skvěle.. ale jakože fakt dobře.. a to bylo ohřáté na maximum.. Projel jsem ho asi 40 minut a dokonce měl celou dobu zapnutou klimatizaci na maximální chlazení! :shock:

Chce to projet víc a víc dní.. ale vypadá to hodně nadějně.. Takže to nakonec asi bylo tím ventilem, vypadá to, že už necvakal a zůstal v jedné poloze.. Až někdy seženu lepší dráty, tak ho zkusím ještě jednou procvakat přes baterku.. ale zatím to nasvědčuje spíš tomu, že byl vadný..

:drink: Jestli to bude i nadále jezdit dál, dlužím Ti minimálně pivo, za ten čas, co mi tu věnuješ.. Moc si toho vážím.. samozřejmě i všech ostatních.

Jedinou otázkou je, jakto, že nesvítila kontrolka motoru a diagnostika neukazovala chybu.. Budu to muset časem někde nechat zkontrolovat, jestli někdo nějaké chyby záměrně nevypl při tom "chiptuningu"..
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Beda » 28.07.2022 14:00

Pokavad auto nema moznost detekovat pozici toho ventilu a nema na to nastaveny kontrolni algoritmus, tak pak zadnou kontrolku nerozsviti :no: Jestli tomu tak je, tak by se muselo pohledat v manualu, zda ten ventil dokaze vykazovat nejake DTC kody a tim padem rozsvitit kontrolku, i kdyz to nemusi byt vzdy pravidlem, protoze pokavad to rozsviceni nema nastavene v kontrolnich mechanismech, tak nic na palubce nerozsviti a nactes to jen pres diagnostiku.

PS: cerpam z moji jine osobni zkusenosti s 4WD spojkou, kdy na palubce nic nesvitilo, ale RJ ji odpojila a ulozila DTC kod do pameti, ktery sel nacist az leda diagnostikou :(
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8797  Témata: 333
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 28.07.2022 14:10

Chápu.. Je to možné, ale mně to třeba nerozvítilo kontrolku motoru ani s těma korekcema v maximu.. nebo když to psalo chybu s lambdou.. Což by asi mělo? Ale nevím.. Taky je možné, že praskla žárovka pod kontrolkou? :D

A k těm 3.5 tisíc otáčkám, tam si maximálně říkám, že tlak oleje ten ventil třeba otevřel? Ale to jen hádám a netuším, jestli to tak může být.. Každopádně jediné, co mi je divné, tak, že za studena to jelo dobře.. Možná za to taky může vyšší tlak oleje? Nebo něco takového?

Je to zajímavé.. ale hlavně ať to tak už zůstane a je v pohodě :D Škoda, že jsem to nezkusil dřív, než jsem vyhodil tolik peněz oknem.
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 28.07.2022 14:18

Pokud je civka v poradku (jako ze je) tak to vypada na mechanicke pridreni pistku a tam bych zpozornel z hlediska predchozich vymen oleje. Ty solenoidy jsou opravdu nadprumerne spolehlive a v podstate jedine co je muze vyradit je karbon nebo binec v oleji. Zkus nafotit jak ten solenoid vypada , hlavne kanalky a potom zvazit jak motor vycistit. Budto pruplach nebo zkracene intervaly s olejem ktery ma silne detergentni ucinky.

No me tam zaujala ta chyba pozice vacky kterou jsi vycetl. Ono to mohlo byt prave tim kouslym solenoidem. Jednotka nema jak zjistit ze cvvt nechodi v predpokladanem rozsahu. Proste upravi pripravu smesi aby to nejak jelo. Je to natolik spolehlivy system, ze vyrobce ani nepredpoklada caste problemy a praxe mu dava za pravdu. Ten ventil nema snimani polohy a neni realne jej diagnostikovat jinak nez statickym merenim odporu.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1606  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na ceed SW

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé