Rozjezdová adaptace u benzínu

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Rozjezdová adaptace u benzínu

Příspěvekod lubos550 » 11.03.2022 10:41

Tak si daj tu diagnostiku aj auto opravit niekym, kto tomu aspon trochu rozumie. A neotravuj tu.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Rozjezdová adaptace u benzínu

Příspěvekod therion » 11.03.2022 10:50

Pokud neznas zakladni fyzikalni zakony je potom tezke s tebou vest jakoukoli smysluplnou diskuzi. Aby turbo mohlo dodavat tlak musi mit na vstupu vice energie nez vytvari na studene strane a to pri volnobehu opravdu nehrozi , proto se pouziva kompresor. Pokud toto nevis, tak to tu laskave prestan plevelit nesmysly. Uz jsi za to dostal nekolikrat ban.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Rozjezdová adaptace u benzínu

Příspěvekod pacesol » 11.03.2022 11:17

:D :D :D Hele já poprosím všechny. Prostě na jeho příspěvky nereagujte. Já jsem si dal ten Nick ignorovat a zobrazí se mi jen když ho rozkliknu. Doporučuji všem a ušetříte si mnoho nervů a zbytečného rozčilování. Pochopitelně turbo na volnoběh netlačí. :D
Princip fungování turba v autě
K pochopení problémů, které mohou s turbodmychadlem nastat, je dobré porozumět tomu, co se v této komponentě odehrává. Jaký je princip fungování turba? Výfukové plyny, které proudí z motoru ven, na své cestě roztáčejí turbínové kolo, které je na stejné hřídeli, jako kolo sací. To nasává vzduch proudící sáním zvenku, zvyšuje jeho tlak a tím i výkon celé pohonné jednotky. Je-li tlak výfukových plynů malý (v nízkých otáčkách motoru), turbínové kolo se otáčí pomalu a tím ani sací kolo nemůže zvyšovat tlak a klade nasávanému vzduchu spíše odpor.

Zhruba kolem 1 800 otáček u naftového a 2 500 otáček u benzínového motoru, se situace dramaticky mění. Turbo se dostává “do záběru” a auto jakoby najednou ožije. Když tedy v nízkých otáčkách sešlápnete plyn až na podlahu, tak se obyčejně chvíli nic zvláštního neděje (turbo se roztáčí) a pak jakoby zničehonic auto prudce vystřelí dopředu (turbo začalo zvyšovat tlak). V nízkých otáčkách motoru je účinnější tzv. kompresor.
Naposledy upravil pacesol dne 11.03.2022 11:48, celkově upraveno 1
Neříkej, že to nejde. Řekni, že to neumíš.
Uživatelský avatar
pacesol Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 808  Témata: 4
Registrován: 13.03.2013
Bydliště: Olomouc  Czech Republic (cz)
12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (9)
TOP sponzor (1) Organizátor srazu (1)

Kia Stonic (2021)
700 km @ 0 l/100km

Re: Rozjezdová adaptace u benzínu

Příspěvekod lubos550 » 11.03.2022 11:29

To vyzera, ze sa tu zas zisla "Pat a Mat" uderka. Nerozumeju prakticky nicomu, ale kazde vlakno zapleveluju. A nejde sa ich zbavit.

Perly hodne miestneho trola:

"Je-li tlak výfukových plynů malý (v nízkých otáčkách motoru), turbínové kolo se otáčí pomalu a tím ani sací kolo nemůže zvyšovat tlak a klade nasávanému vzduchu spíše odpor."

Toto mohol napisat len clovek, ktory neovlada ani len pohybove zakony (ZS)

"Zhruba kolem 1 800 otáček u naftového a 2 500 otáček u benzínového motoru, se situace dramaticky mění. Turbo se dostává “do záběru” a auto jakoby najednou ožije"

Obdobne zase nezmysel. To kedy sa turbo roztoci, zavisi od jeho velkosti. Kludne to moze byt aj pri 500/min otackach a preto sa pouzivaju napr. "twin-turba")
Naposledy upravil lubos550 dne 11.03.2022 12:23, celkově upraveno 4
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: Rozjezdová adaptace u benzínu

Příspěvekod johnyfly1 » 11.03.2022 12:16

moje prvé auto nemalo turbo a ako to lepsie ako na tejto cvvt :) som sa bol pytat do autorizaku aj ci nieje aktualizacia na riadiacu jednotku, zeby odladili ten plyn a len kukol do pocitaca a bez toho aby mi auto napojili na diag tak povedal ze tam nič nemaju
johnyfly1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 522  Témata: 21
Registrován: 29.10.2019

Kia Venga (2012)
130000 km @ 8 l/100km

Re: Rozjezdová adaptace u benzínu

Příspěvekod therion » 11.03.2022 14:27

lubos550 píše:To vyzera, ze sa tu zas zisla "Pat a Mat" uderka. Nerozumeju prakticky nicomu, ale kazde vlakno zapleveluju. A nejde sa ich zbavit.

Perly hodne miestneho trola:

"Je-li tlak výfukových plynů malý (v nízkých otáčkách motoru), turbínové kolo se otáčí pomalu a tím ani sací kolo nemůže zvyšovat tlak a klade nasávanému vzduchu spíše odpor."

Toto mohol napisat len clovek, ktory neovlada ani len pohybove zakony (ZS)

"Zhruba kolem 1 800 otáček u naftového a 2 500 otáček u benzínového motoru, se situace dramaticky mění. Turbo se dostává “do záběru” a auto jakoby najednou ožije"

Obdobne zase nezmysel. To kedy sa turbo roztoci, zavisi od jeho velkosti. Kludne to moze byt aj pri 500/min otackach


A to ti nedochazi , ze turbina v saci casti snizuje svetlost potrubi a pokud jeji obvodova rychlost je nizsi nez rychlost proudeni vzduchu, tak vytvari prekazku a za ni se bude vytvaret podtlak?
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Rozjezdová adaptace u benzínu

Příspěvekod therion » 11.03.2022 14:33

johnyfly1 píše:moje prvé auto nemalo turbo a ako to lepsie ako na tejto cvvt :) som sa bol pytat do autorizaku aj ci nieje aktualizacia na riadiacu jednotku, zeby odladili ten plyn a len kukol do pocitaca a bez toho aby mi auto napojili na diag tak povedal ze tam nič nemaju


Manzelka s rozjezdy na nasi cvvt 1,4 zadne problemy nema a to mi prijde nastup plynu hodne citlïvy. Nicmene je teoreticky mozne, ze u tebe zlobi potenciometr plynu. Mozna by stalo zato ho zkontrolovat alespon vyctenim hodnot co vidi ECU.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Rozjezdová adaptace u benzínu

Příspěvekod pacesol » 11.03.2022 14:55

Nekolika redakcím budeš muset napsat, že to mají špatně páč ty génius to víš lépe. :) :D :D :D
https://www.portalridice.cz/clanek/jak- ... vne-chovat
https://www.autoforum.cz/technika/jak-f ... -ji-nemit/
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Turbodmychadlo
Tak a konec debaty.
Naposledy upravil pacesol dne 11.03.2022 15:23, celkově upraveno 1
Neříkej, že to nejde. Řekni, že to neumíš.
Uživatelský avatar
pacesol Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 808  Témata: 4
Registrován: 13.03.2013
Bydliště: Olomouc  Czech Republic (cz)
12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (9)
TOP sponzor (1) Organizátor srazu (1)

Kia Stonic (2021)
700 km @ 0 l/100km

Re: Rozjezdová adaptace u benzínu

Příspěvekod johnyfly1 » 11.03.2022 14:56

therion ako z rozbehom nieje problem skor je problem ked idem uplne pomalicky na 1ttke v kolone a chcem len malinko zrychlit...len malinko tuknem do plynu a auto prida viac ako chcem a ked plyn pustim zasa to rychlo uberie a divne to potom vyzerá :) samozrejme polohu plynu aj skrtiacej klapky som vycital a ten priebeh vyzera normalne
johnyfly1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 522  Témata: 21
Registrován: 29.10.2019

Kia Venga (2012)
130000 km @ 8 l/100km

Re: Rozjezdová adaptace u benzínu

Příspěvekod therion » 11.03.2022 15:31

Ja asi vim co mas na mysli, ze ten nastup plynu z volnobehu je skokovy. Ale to prave muze byt vybehanym potenciomentrem na zatatku rozsahu neb tam je odporova draha nejvic mechanicky namahana otěrem.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Rozjezdová adaptace u benzínu

Příspěvekod johnyfly1 » 11.03.2022 19:37

nieco sa mi mari ze tie drahy by mali byt dve ci?
johnyfly1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 522  Témata: 21
Registrován: 29.10.2019

Kia Venga (2012)
130000 km @ 8 l/100km

Re: Rozjezdová adaptace u benzínu

Příspěvekod johnyfly1 » 13.03.2022 21:13

tu som pozeral ten plyn len s malou diagnostikou a ked velmi jemne slapem na plyn tak je vidno ze plyn reaguje ( prvy graf) od 14 po 17 percent nieje ale od auta ziadna odozva az ked nabehne 18% potom uz zareaguje a otacky letia skoro do 2000.... ale je to brutal jemne ze ani v nohe nemam taky cit.... toto som mackal rukou dobre by bolo keby to mali v aktualizácii nejak opravene Obrázek
johnyfly1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 522  Témata: 21
Registrován: 29.10.2019

Kia Venga (2012)
130000 km @ 8 l/100km

Re: Rozjezdová adaptace u benzínu

Příspěvekod therion » 21.03.2022 08:51

Tak podstatne je ze jednotka dostava z potenciometru vicemene spojite informace a neskace to "hore/dole". To ze motor ozije skokove je spise vlastnost , takto se chova i muj ceed. Clovek to musi dokompenzovat praci se spojkou.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Rozjezdová adaptace u benzínu

Příspěvekod johnyfly1 » 21.03.2022 09:05

ale je to divné vsak tu spojku zoderiem hned :) na predchadzajucom aute som to bolo pekne plynulo odladene...ziadne skakanie ....
johnyfly1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 522  Témata: 21
Registrován: 29.10.2019

Kia Venga (2012)
130000 km @ 8 l/100km

Re: Rozjezdová adaptace u benzínu

Příspěvekod brunner05 » 21.03.2022 15:03

Mám síce automat a 1,4 TGDi a pri rozjazde žiaden problém ale s tou citlivosťou (necitlivosťou) plynového pedálu to mám rovnako. V kolóne zaradená dvojka a buď auto zrýchluje alebo brzdí. Udržať rýchlosť niekde medzi 8-12km/h bez cukania je nemožné. V režime šport ktorý má automat to dokonca nieje možné ani pri 50ke. Zlatý mechanicky ovládaný plynový pedál :(
XCEED GOLD 1,4 T-GDi
brunner05 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 18  Témata: 1
Registrován: 08.06.2020
Bydliště: Martin  Slovakia (sk)

Předchozí

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé