
Spotřeba .. to je takové zajímavé téma. Totiž CRDi není žádnej asketa.. žere to 6-7 litrů (některým sebemrskačským jedincům kolem pěti) jenže to takhle žere i když to jezdí velmi svižně pod dálnici. Jinak při normální jízdě je Gdi tak v průměru o litr žravější což je ale super výkon. NA dálnicích 8-9 a to je už citelný rozdíl
CRDI má jiné tlumení a má ho víc jak Gdi, i přesto to, je GDI tišší od motoru, ale díky absenci tlumení jsou zase podstatně více slyšet gumy v podbězích a celkově je GDI třeba na dálnici hlučnější . A fakt jsem to zkoumal poctivě na obou autech mého gangu a je to tak.
CRDI je straně neohrabané v zatáčkách, výha nafty se něpříjemně projevuje, Gdi je pocitově jak ještěrka. Řídí se líp.
Co ale teda rozčilující je pomalé padání otáček při řazení.. to je fakt funkce nepochopitelná, takže ten kdo má fakt cit pro řazení tak tady trpí když se jede pila, protože to prostě nedělá dobrotu
CRDI netopí.. respektive topí, ale trvá v zimě opravdu, ale opravdu slouho než se ohřeje. Někdy nestačí ani 10-12km aby to dostalo alespoň vodu na provozní teplotu.. Vytápěné sedečky a volant je skoro nutnost

Já bych klidně šel do Gdi, ale GT line má jen ten benzínovej nahoněnej motor do sekačky o polovině optimálního počtu válců... A to teda fakt ne. Klasická řada mě zase nevyhovovala měkčím pérováním, chtěl sem GT-line kvuli podvozku hlavně, je fakt lepší a to o třídu. Moc se povedl. Klasika taky není špatná samozřejmě, ale mám je doma obě, GT -line je i na těch 17" tkách velmi příjemné a žehlí to české cesty perfektně
CRDI má DENOX a DPF . regenereuje dlouho a regeneruje v podstatě pořád.. Určitě to není pro někoho kdo jede jednou za tyden 30 kilaku na chatu a jinak kolem komína.. Páč někdy ani 30 kilometru na zregenerování nestačí
No kdybych to shrnul a šel si dneska pro auto a chtěl Ceeda, pokud bych netrval na GT-line jednoznačně bych volil R4 Gdi, je to příjemný motor, dá se i celkem úsporně a zároveň to tak nějak splňuje i výkonové potřeby. Naftu jen pro toho, kdo vážně hodně, hodně a hodně jezdí. Jinak to nebude dělat dobrotu. Nejspokojenější to je na dálnici a když se nepřeruší regenerace. Na tom autě to je hodně znát. A je dost citlivej na kvalitu nafty.