Pro_Cee´d GT BSR

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Pro_Cee´d GT BSR

Příspěvekod deegr » 24.07.2016 14:39

Nyní řeším výměnu oleje a nestačím se divit, co vše jsem se dozvěděl. Dle specifikací bych měl lít olej 5W-30 ACEA A5, což je vlastně to nejhorší, co tam můžu dávat. Do upraveného přeplňovaného motoru s litrovým výkonem kolem 150 koní na litr je to to nejhorší :shock:
Specifikace ACEA A5 vlastně znamená, že motor je hůře mazán, proto se může lít jen do moderních motorů, které to snesou, oproti ACEA A3. Automobilky ho používají jen kvůli tomu, aby mohli uvádět menší emise, ale takový olej má sníženou viskozitu, je prostě řidčí, aby motor neměl takové odpory a nepotřeboval tak sám pro sebe tolik paliva. Je tak vhodný pro běžnou jízdu do běžných motorů, jakou jsou třeba GDI.
Navíc 5W-30 se používá u motorů, které nejsou příliš tepelně namáhány, což u přeplňovaného motoru s takovým litrovým výkonem je absolutně nesmysl.
Chystám se navíc na Slovakia Ring, takže do motoru nyní půjde olej 5W-50, který mnohem lépe snese takovou zátěž na okruhu.
Budu tam dávat Mobil 1 Peak Life 5W-50
https://dufy.cz/motorovy-olej-mobil-1-peak-life-5w-50-4l

A až se vrátím z okruhu, někdy v srpnu, tak tam půjde Mobil 1 New Life 0W-40
https://dufy.cz/motorovy-olej-mobil-1-new-life-0w-40-5l

Oba tyto oleje jsou již ACEA A3 a motor by tak měl být lépe mazán. Olej ACEA A5 mi již do motoru nikdy více nesmí, příští víkend jdu okamžitě ten "olej" vyměnit právě za ten Mobil 1 Peak Life 5W-50.

Nějakej Shell Helix 5W-30 už nechci ani vidět...
Kia pro Ceed GT Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
deegr Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 95  Témata: 2
Registrován: 09.11.2014
Bydliště: Janovice nad Úhlavou  Czech Republic (cz)

Kia PRO_cee'd GT II (2015)
20000 km @ 7.8 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Pro_Cee´d GT BSR

Příspěvekod seltino » 27.07.2016 23:39

já bych to zas tak tragicky neviděl, výrobce určitě ví co dělá, kdyby to byl takový průser jak píšeš, těžko by pak KIA držela 7 let nebo 150 000km záruku na motor a lila tam nějaké srágory, zvláště ať tam lije co tam lije, zaplatí to zákazník. Tyhle oleje se dnes používají defakto u každé automobilky... Moje gtčko bude mít na tuhle "***" brzy najeto 50 000km a nezdá to že by mu to nějak vadilo.....
https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... ezne-oleje
Uživatelský avatar
seltino Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 65  Témata: 2
Registrován: 02.04.2015
Bydliště: Brušperk  Czech Republic (cz)

Kia cee'd GT II (2013)
65600 km @ 8.8 l/100km

Re: Pro_Cee´d GT BSR

Příspěvekod mv12 » 03.08.2016 16:15

To, co píše deegr je pravda. Na druhou stranu, pokud je výrobcem předepsáno A5, tak by to motoru přímo ublížit nemělo... Otázka ale je jízda na okruzích, zda s podobnou zátěží motoru :kia: vůbec počítá :D
Mám jen obyč. GDI a také jsem po koupi zkoumal a dospěl ke stejņému poznatku, co deegr, ale zůstal jsem nakonec u předepsaného oleje A5. A3 s viskozitou aspoň 40 bych tam sice viděl radši, ale olej mi tam leje servis zdarma a také nechci řešit případné problémy se zárukou, pokud by se stalo něco s motorem a dohadovat se, že jsem nedodržel předepsanou specifikaci... (byť bych motoru spíš pomohl). Docela zajímavý je vývoj předepsaného oleje u motoru 1.6 GDI. Zpočátku předepisovali jen A3, pak A5 s možností použít A3 a já už mám natvrdo povoleno jen A5... Zda v té souvislosti docházelo k nějakým úpravám motoru ale nevím. Spíš si myslím, že jde jen o emise, které by s A3 motor nesplnil...
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3144  Témata: 20
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
118000 km @ 6.73 l/100km

Re: Pro_Cee´d GT BSR

Příspěvekod deegr » 03.08.2016 18:11

O záruku bych se nebál. Servis by musel udělat rozbor oleje a na to se vykašlou. Navíc nic neporuším tím, že do auta dám kvalitnější olej. V tom problém nebude. Olej A5 je čistě jen kvůli papírovým emisím. Je prostě "řidčí" na stěnách je menší olejový film = menší tření. Proto se nesmí lít do starších aut, protože ty motory by se prostě časem zadřely. A5 u Ceeda asi nic nezkazíš, ten motor je na to stavěn. Pravda je ale prostě taková, že při vyšší zátěži olej A5 nemaže tak dobře, jako olej A3. Navíc specifikace 30 není nic dobrého ani v horkých dnech, pokud autu dáváte zabrat. Proto bych viděl minimálně tu 40. Zvlášť u načipovaného auta není vůbec nad čím přemýšlet. Rozdíl v cenně je naprosto minimální, tak proč bych tam lil olej, co méně maže za skoro stejné peníze?
Olej specifikace třeba 5W-60 ke už spíše určen na závodní použití, kdy motor jede i několik desítek minut naplno. Takový olej neřídne ani při teplotě přes 130 stupňů, což na okruhu po pár kolem ten olej má. Olej 5W-30 by byl už naprosto nedostatečný a ztrácel své mazací schopnosti.

Já jsem nakonec koupil 5 litrů oleje Millers oils CFS 10W-60 NT v ceně 2115,- kč. Jedná se o novou generaci olejů s nanotechnologii
http://www.oleje.cz/p/millers-oils-cfs- ... 5-l--11607

Jedná se o jeden z nejkvalitnějších olejů, co můžete do auta nalít. Já ho mám ve svém GTčku už asi týden :) 14.8. vyrážím na SlovakiaRing a proto jsem na oleji radši šetřit nechtěl. Tento olej neztrácí svoje schopnosti ani při teplotě nad 150°C a takové teploty oleje bych dosáhnout neměl a i kdyby ano, tak motor bude pořád mazán stejně kvalitně, jako při normálních teplotách :)
Ano, takový olej se sice déle zahřívá, ale v létě to rozhodně nevadí. Na zimu tam budu dávat stejně radši ten mobil 1 New Life 0W-40.
Kia pro Ceed GT Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
deegr Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 95  Témata: 2
Registrován: 09.11.2014
Bydliště: Janovice nad Úhlavou  Czech Republic (cz)

Kia PRO_cee'd GT II (2015)
20000 km @ 7.8 l/100km

Re: Pro_Cee´d GT BSR

Příspěvekod only_one » 08.08.2016 12:32

myslet si, že výrobci vyrábí auta proto, aby byla co nejspolehlivější je v dnešní době docela dost přitažený za vlasy.. za gram CO2 by se pomalu vraždilo. Nehledě na to že 150 tisíc km... to má být měřítko kvality a spolehlivosti? No nevím.. běžnému řidiči to stačí.. ale já najedu 50 ročně.. olej vidím uplně stejně jako kolega, je to dělané na spotřebu, nikoliv ku prospěchu věci motoru.. stejně jako u dieslu, kde by nebyl DFP těžko by někdo dával low saps oleje. A bude hůř..
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: Pro_Cee´d GT BSR

Příspěvekod deegr » 19.08.2016 18:40

Minulý víkend jsem byl na SlovakiaRingu a musím říct, že je to nádherný okruh. Absolvoval jsem asi celkem 9 kol, nejrychlejší čas byl kolem 2:52. Dostal jsem do auta transponder, takže čas byl měřen přesně. Překvapily mě brzdy. Držely opravdu statečně. Kotouče nevadly a ani se nezkroutily. Horší to bylo s destičkama. Ty jsem sjel až na plech. Holt drážky a destičky Textar nejdou dohromady. Dokonce mi brzdy asi trošku blafly. Roztavila se prachovka a brzdový třmen je trošku ohořelej. Divím se, že kotouče to zvládly bez úhony. Jen je na nich menší drážka, jak už šel kov na kov, ale nic hrozného. Cestou domů jsem brzdil jen ručkou :D
Samotné auto okruh zvládalo s přehledem, nebyly žádné problémy. Jen ty brzdy. Ale ty samozřejmě nejsou na takovou zátěž dimenzovány.

Za chvilku pak přihodím i video z jízdy s telemetrii a také nějaké fotky těch brzd. Bude ukazovat rychlost, otáčky, tlak turba, teplotu katalyzátoru (asi dost lidí překvapí) a teplotu nasávaného vzduchu. Při teplotách 30°C autu už znatelně chyběl výkon. Jen teplota nasávaného vzduchu přesahovala 60°C :cry: Chtělo by to větší intercooler a větší brzdy, nejlépe čtyřpístky a samosfor... Prostě Ceed GT není ani na chvilkové povyražení jednou za rok na okruh vhodné auto. Ale na to jsou jiné auta.

A jen tak pro zajímavost. Spotřeba na okruhu byla 38 litrů :shock:
Naposledy upravil deegr dne 19.08.2016 21:42, celkově upraveno 1
Kia pro Ceed GT Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
deegr Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 95  Témata: 2
Registrován: 09.11.2014
Bydliště: Janovice nad Úhlavou  Czech Republic (cz)

Kia PRO_cee'd GT II (2015)
20000 km @ 7.8 l/100km

Re: Pro_Cee´d GT BSR

Příspěvekod deegr » 19.08.2016 19:59

GT pózuje před hlavní věží SlovakiaRingu :)
Obrázek

A takový pohled se mi naskytl, když jsem zastavil, abych se podíval, proč auto přestalo brzdit :D
Obrázek

Dokonce i pneu toho měly už vážně dost
Obrázek

Po sundáni třmenu bylo jasné, proč to nebrzdí. Něco na té destičce už chyby ...
Obrázek

Brzdový třmen s roztavenou prachovkou, nebo shořelou?
Obrázek

Destičky, asi není co dodávat...
Obrázek

A ještě detail
Obrázek
Kia pro Ceed GT Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
deegr Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 95  Témata: 2
Registrován: 09.11.2014
Bydliště: Janovice nad Úhlavou  Czech Republic (cz)

Kia PRO_cee'd GT II (2015)
20000 km @ 7.8 l/100km

Re: Pro_Cee´d GT BSR

Příspěvekod deegr » 19.08.2016 19:59

Odkaz na video z Jízdy ze SlovakiaRingu.

https://youtu.be/Prgw7e62uq4
Kia pro Ceed GT Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
deegr Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 95  Témata: 2
Registrován: 09.11.2014
Bydliště: Janovice nad Úhlavou  Czech Republic (cz)

Kia PRO_cee'd GT II (2015)
20000 km @ 7.8 l/100km

Re: Pro_Cee´d GT BSR

Příspěvekod mv12 » 19.08.2016 22:28

Pěkné, zkouknul jsem to celý :thu: ...ale ty destičky jsi tedy rychle odrovnal :shock: :D 9 kol, to je tak něco kolem 53 km...
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3144  Témata: 20
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
118000 km @ 6.73 l/100km

Re: Pro_Cee´d GT BSR

Příspěvekod 4sAd » 19.08.2016 23:18

Jak tak koukám na ty destičky, tak mi přijde, že se vydrolily. Teplem vznikajícím při brzdění a následným rychlým zchlazením se vytvoří mikrotrhliny. Tyhle destičky pro klasický provoz nejsou na takové extrémní výkyvy dělané a relativně rychle popraskají. Něco podobného jsem viděl při laboratorním testu destiček - několikanásobné zahřátí a rychlé ochlazení.
4sAd Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 263  Témata: 8
Registrován: 14.09.2015
Bydliště: Frýdštejn  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2011)
170000 km @ 6.1 l/100km

Re: Pro_Cee´d GT BSR

Příspěvekod deegr » 20.08.2016 06:40

Vážně netuším, co se stalo. Proč tak rychle odešli. Žádné rychle schlazení ale určitě nenastalo. Bohužel na GT jsem nikde nemohl najít nějaké kvalitnější desky. EBC dělá i destičky, ale na GT nejsou. Kotouče ano, destičky ne :( Asi bych použil ty red. Jsou to již keramické desky a měly by zvládat teploty až 750°C.
Tentokrát jsem tam dal destičky Brembo, tak uvidíme. Ale každopádně se na okruh už s GT nechystám :D Není na to moc vhodné :no:
Kia pro Ceed GT Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
deegr Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 95  Témata: 2
Registrován: 09.11.2014
Bydliště: Janovice nad Úhlavou  Czech Republic (cz)

Kia PRO_cee'd GT II (2015)
20000 km @ 7.8 l/100km

Re: Pro_Cee´d GT BSR

Příspěvekod Berka » 20.08.2016 08:45

Podle barvy kotoučů a zbytku destiček je vidět že došlo k přehřátí (spálení) brzd a následně ani nemuselo dojít k jejich prudkém ochlazení- asi ani nebylo jak. V práci se s takovým stavem brzd (i horším) setkáváme denně. Ty destičky by se pak časem rozpadly tak či tak.
Může tě uklidnit, že podobným problémem trpí i mnohem dražší auta která vezmou majitelé na okruh. Kamarád měl před pár lety BMW 135i M Performance, což bylo naprosto dokonalé auto, ale destičky a pneu na brněnském okruhu zničil asi jen o pár kol později než jsi najezdil ty na Slovensku. Poprvé ho to dost překvapilo, čekal že takové auto je na okruhové ježdění výborně připravené. Při následném zjištění ceny destiček byl v šoku podruhé. Myslím, že na okruh se pak s tímto autem podíval snad už jen dvakrát a během cca. půl roku auto prodal. Jedním z důvodů byly obrovské náklady na základní servis auta při takovém používání- cca. sada pneu a destiček na jednodenní výlet na okruh je drahá sranda i pro něj.
Nakonec si pořídil tehdy nového Golfa GTi kterého když vzal na okruh tak to nestálo balík peněz a stejně jako ty nechal auto upravit u BSR, včetně kompletní výfukové soustavy. Auto měl celkem dlouho a až na pár drobností (výměna motoru chvíli po záruce - vždyť říkám Vokswagen :D ) byl s autem spokojen.
Tím chci říct, že není sériového auta které by vydrželo ostré jízdy na okruhu bez podobných problémů.
Subaru Outback 2.5i Executive
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCE EDC 151kw - prodáno
ceed II 1.6 GDI FIFA 99kw - prodáno
ceed SW 1.6 CRDi 85kw - prodáno
Uživatelský avatar
Berka Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2029  Témata: 10
Registrován: 17.12.2007
Bydliště: Rakovník  Czech Republic (cz)
4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1)

Subaru Outback V (2018)
0 km @ 0 l/100km

Re: Pro_Cee´d GT BSR

Příspěvekod mv12 » 20.08.2016 12:05

Koukal jsem na web Slovakiaringu a nabízejí tam mimo jiných aut i půjčení Ceeda GT na ty jízdy po okruhu. Cena za 30 minut, což odpovídá cca tomu, co jel deegr, jestli se nepletu, je 180 EUR, což mi nepřijde zas tak moc a zahrnuje to provozní náklady vč. paliva. Každopádně tam ty brzdy asi budou mít vyřešené, pochybuji, že by to za tu cenu měnili po každé jízdě :lol: Měl jsi to auto omrknout ;)
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3144  Témata: 20
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
118000 km @ 6.73 l/100km

Re: Pro_Cee´d GT BSR

Příspěvekod deegr » 20.08.2016 22:06

Ty GT tam mají samozřejmě zcela jiné brzdy :lol:
Mělo by se jednat přesně o tyto:

Obrázek
Kia pro Ceed GT Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
deegr Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 95  Témata: 2
Registrován: 09.11.2014
Bydliště: Janovice nad Úhlavou  Czech Republic (cz)

Kia PRO_cee'd GT II (2015)
20000 km @ 7.8 l/100km

Předchozí

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Majestic-12 [Bot]