
Specifikace ACEA A5 vlastně znamená, že motor je hůře mazán, proto se může lít jen do moderních motorů, které to snesou, oproti ACEA A3. Automobilky ho používají jen kvůli tomu, aby mohli uvádět menší emise, ale takový olej má sníženou viskozitu, je prostě řidčí, aby motor neměl takové odpory a nepotřeboval tak sám pro sebe tolik paliva. Je tak vhodný pro běžnou jízdu do běžných motorů, jakou jsou třeba GDI.
Navíc 5W-30 se používá u motorů, které nejsou příliš tepelně namáhány, což u přeplňovaného motoru s takovým litrovým výkonem je absolutně nesmysl.
Chystám se navíc na Slovakia Ring, takže do motoru nyní půjde olej 5W-50, který mnohem lépe snese takovou zátěž na okruhu.
Budu tam dávat Mobil 1 Peak Life 5W-50
https://dufy.cz/motorovy-olej-mobil-1-peak-life-5w-50-4l
A až se vrátím z okruhu, někdy v srpnu, tak tam půjde Mobil 1 New Life 0W-40
https://dufy.cz/motorovy-olej-mobil-1-new-life-0w-40-5l
Oba tyto oleje jsou již ACEA A3 a motor by tak měl být lépe mazán. Olej ACEA A5 mi již do motoru nikdy více nesmí, příští víkend jdu okamžitě ten "olej" vyměnit právě za ten Mobil 1 Peak Life 5W-50.
Nějakej Shell Helix 5W-30 už nechci ani vidět...