Důležité upozornění

:!: Nově je možno si pořídit klubové podložky RZ/SPZ :!:

Více se dozvíte zde https://www.kia-club.org/viewtopic.php?p=195579#p195579

Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

Trápí Vás něco na voze?

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

Příspěvekod Marek_Km » 25.06.2016 07:42

Po 100 letech zas přispěju. Mám najeto +- 115 tisíc a trochu problém. Za chladna to jede naprosto bez problému, maximální spokojenost. Ale jak se oteplí, tak pozoruju asi tak třetí léto, že jsou občas slyšet ventily, jak na staré škodovce. Včera, když bylo vedro jak prase, jsem měl jet něco vyřizovat asi 70 km a to byly galeje. Ventily nebyly slyšet jen při lechtání plynu a vyšších otáčkách, jinak kolem 2000 otáček to bylo chvílemi úplně neuvěřitelné a byl jsem z toho dost špatný. Přitom v těchto horkách, než se motor zahřeje, ty ventily nikdy slyšet nejsou. Tipoval jsem to na rozvoďák a už posledně jsem se konkrétně na tento problém ptal mechanika (autorizovaný servis), ale nedokázal mi poradit.
Proto strašně velké díky za ten naskenovaný článek, protože je mi skoro jasné, že nejspíš ten samý problém mám taky. Rádio v autě prakticky vůbec nepoužívám a radši poslouchám motor a jak jsem psal, za chladna nikdy problém, jen ve vedru a se zahřátým motorem. Stalo se to někomu odsud taky?
Kia Cee´d 1.4 EX 80kW (2007)
Uživatelský avatar
Marek_Km Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 695  Témata: 8
Registrován: 15.12.2007
Bydliště: Kroměříž  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
167000 km @ 6.1 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

Příspěvekod Paja1971 » 25.06.2016 12:04

Cee´d 1.4 CVVT SW Comfort+ Silver 2009 :kia:
Uživatelský avatar
Paja1971 Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 160  Témata: 5
Registrován: 08.04.2016
Bydliště: Krnov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
64000 km @ 0 l/100km

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

Příspěvekod tomikmiska » 26.06.2016 22:31

zdravím majitele vozu kia ceed.Problemy zatim nemam,ale tohle téma sleduji a proto se chci zeptat jestli někdo nema zkusenost kdyz se mu to stalo po zaruce....co nato autorizovany servis....Me rozvod preprezkocil u vozu skoda fabia 1,2 htp...taktez znama nemoc,jenze vozidlo jsem kupoval ojete ,po zaruce u Hlavacka v olomouci a i presto se Skoda auto postavila čelem a opravu z velke casti dala na své náklady...vuz byl celou dobu i po zaruce servisovan ve Skoda auto...kdyz jsem se ptal v kia servis ,rekli mi ze tahle nemoc existuje ,ale ze to nemam resit ,ze je to jeste v zaruce....tak me zajima az bude auto po zaruce....jinak drzim palce vsem majitelum at se jim to nestane...
tomikmiska Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3  
Registrován: 12.05.2011
Bydliště: hranice  Czech Republic (cz)

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

Příspěvekod vwq » 28.06.2016 10:24

Pokud se mění šponovák, tak za tento. Má udělaný výstupek na opěrném plechu sněrem k vodící liště. Ten zabraňuje přeskočení při poklesu tlaku oleje. U první varianty tenhle výstupek nebyl. :) Na obrázcích kde je šponovák namontovaný v motoru je dobře vidět jak lišta zamáčkne pístek až k opěrnému plechu který ještě nemá výstupek. Řetěz se uvolní a přeskočeno. Cvakavý zvuk motoru i po výměně rozvodů dělá nedostatečný tlak oleje v nízkých otáčkách. šponovák není dostatečně našponovaný a cvaká to. Chtělo by to silnější pružinu ve šponováku nebo nové olejové čerpadlo. To je součástí prsou motoru. Cvakání každopádně sníží životnost řetězu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
vwq Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 36  Témata: 5
Registrován: 07.08.2013
Bydliště: Milevsko  Czech Republic (cz)

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

Příspěvekod Ceed_BB » 28.06.2016 10:46

Presne to cvakanie alebo klepkanie obcastne na volnobehu som riesil super teraz uz viem co to sposobuje ked to na volnobehu poklepkáva.
Kia Cee'd r.v.2010 FL 1.4 benzín RED | 2DIN LG GPS NAVI | Tomason TN1 , 8,5J , 225-40-R18 | Matador MP 47 Hectorra 3 225/40 R18 92Y | Kia Sorento r.v. 2005 2.5 diesel BLACK EX
Uživatelský avatar
Ceed_BB Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 195  Témata: 24
Registrován: 27.10.2010
Bydliště: Banská Bystrica  Slovakia (sk)
2. místo (1) Organizátor srazu (1)

Kia cee'd (2010)
100000 km @ 7.5 l/100km

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

Příspěvekod Paja1971 » 12.07.2016 15:55

http://www.auto.cz/i-rozvodovy-retez-mu ... cast-96511

Odesláno z mého Vodafone Smart ultra 6 pomocí Tapatalk
Cee´d 1.4 CVVT SW Comfort+ Silver 2009 :kia:
Uživatelský avatar
Paja1971 Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 160  Témata: 5
Registrován: 08.04.2016
Bydliště: Krnov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
64000 km @ 0 l/100km

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

Příspěvekod Polsondeside » 13.07.2016 06:50

díky, užitečný a naučný článek, hned se člověk taky něco dozví ;)
Každopádně souhlasím s verdiktem, že si počkám na kontrolku, do té doby mi stejně servis v záruce nic nevyřeší :|
Jinak pokud to není vysloveně "stoupák", parkuji v kopci vždy se zatáhnutou ručkou bez rychlosti (údajně tak nedochází k nadměrnému vytahání řetězu)
Sportage 2016 IV 1.6 T-GDI GT-Line + packet TECH; 16 000Km
Nejezdím, nejezdím, taky to nehuntuju
Polsondeside Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 796  Témata: 30
Registrován: 19.03.2016
Bydliště: Bydžovského  Czech Republic (cz)

Kia Sportage IV (2016)
16000 km @ 8 l/100km

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

Příspěvekod solimx » 19.07.2016 10:38

Ahoj vsetci.

Uz mam na cednikovi 83t km. Len pre info. Menil som si olej, po nastartovani, o nieco dlhsie cca 3-4s dlhsie svietila kontrolka tlaku oleja. Proste ked sa vypusti a napusti, tak je chvilu zavdusneny vratane noveho filtru - kedze snimac tlaku oleja je nad filtrom oleja. Si myslim ze to je idealna situacia na preskocenie ze. Zamyslal sa nad tym niekto?

Je na krytu retaze z boku nejaky otvor na pristup k napinaku? Niekto to tu spominal, ze posuval areataciu bez zhodenia boku.

Ak senzory klukovky a volnobehu zacnu detekovat problem casovania, objavi sa check motora ihned, alebo to zistim len cez diagnostiku.

Dik
Solimx
solimx Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 42  Témata: 5
Registrován: 16.06.2014
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

Příspěvekod Paja1971 » 19.07.2016 18:46

Když měním olej, tak nalévám olej i přímo do filtru.
Cee´d 1.4 CVVT SW Comfort+ Silver 2009 :kia:
Uživatelský avatar
Paja1971 Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 160  Témata: 5
Registrován: 08.04.2016
Bydliště: Krnov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
64000 km @ 0 l/100km

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

Příspěvekod Tazipes » 27.07.2016 11:38

Také jsem si zatahal za řetízek s následujícími výsledky:
1. U svého 1.6 CVVT (2010/2011 FL) 85 tkm dokážu řetěz zdvihnout cca o 1 cm
2. Kolega má 1.4 CVVT, najeto 50 tkm - tahal u svého, potom u mého a tvrdí, že to je podobné, možná u mého trochu víc.
3. Kamarádka má I30, 1.4 2013 40 tkm a ta má řetěz krásně napnutý bez vůle.
4. Koukal jsem na internetu na náhradní rozvodové sady od firmy FAI a pro 1.4, 1.4 CVVT, 1.6 i 1.6 CVVT mají stejný kód - TCK203NG. Proč je tu o tolik víc případů přeskočených 1.4 - buď je to tedy tak násobně častější motorizace nebo na přeskočení bude mít vliv ještě jiný parametr. Že by větší setrvačné hmoty většího motoru?
5. Parkování se zařazeným prvním rychlostním stupněm čumákem do kopce. Tady bude nebezpečí v tom, že bez zařazené rychlosti po zastavení motoru budou obě dlouhé větve řetězu napnuté a po poklesu tlaku v napínáku se asi lehce povolí zadní větev. Při startu tahá rozeta na klikovce za přední větev bez napínáku, a tudíž by řetěz na kolech vačkových hřídelů měl zabírat plynule od nulové rychlosti. V případě, že se rozeta na klikovce pootočí obráceně (zařazená jednička a kola opřená o motor), napne se zadní větev řetězu, řetěz vytlačí z napínáku olej a volná část řetězu se nachuchlá v přední větvi. Proti tomu se dělá na napínáku to ozubení se západkou. Jestli napínák s ozubením mám netuším, ale odhaduju, že ne. Že ho bude mít až ta I30 z roku 2013. Když se nastartuje, rozeta na klikovce začne nejdřív napínat tu vůli v přední větvi a teprve potom, co se vymezí vůle a když už má tedy řetěz určitou rychlost, zabere za ozubená kola vačkových hřídelů. A při dostatečně vytahaném řetězu je neštěstí na světě. To je takové moje vysvětlení, jestli má někdo nějaké jiné, tak ať mi nenadává do blbů.
6. Z toho všeho mi vychází úkol dne - Jak určit, kdy je rozvod zralý na výměnu, protože určitá vůle je podle předchozích příspěvků a vlastního zkoumání běžná. Měnit ho jen tak ze sportu se mi nechce a čekat, až si ve vánici na Horské Kvildě roztřískám motor, tak na to nemám dost pevné nervy.
Naposledy upravil Tazipes dne 27.07.2016 15:07, celkově upraveno 2
Tazipes Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 105  Témata: 3
Registrován: 25.01.2011
Bydliště: Lety  Czech Republic (cz)
Sponzor (1)

Kia cee'd SW (2011)
182000 km @ 6.8 l/100km

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

Příspěvekod Polsondeside » 27.07.2016 14:43

tak na tohle bych též rád znal odpověď. V servisu jsou totiž neochotni řetěz překontrolovat. Údajně se jedná o komplikovanou kontrolu.
Sportage 2016 IV 1.6 T-GDI GT-Line + packet TECH; 16 000Km
Nejezdím, nejezdím, taky to nehuntuju
Polsondeside Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 796  Témata: 30
Registrován: 19.03.2016
Bydliště: Bydžovského  Czech Republic (cz)

Kia Sportage IV (2016)
16000 km @ 8 l/100km

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

Příspěvekod Paja1971 » 27.07.2016 17:26

Tazipes píše:Také jsem si zatahal za řetízek s následujícími výsledky:
1. U svého 1.6 CVVT (2010/2011 FL) 85 tkm dokážu řetěz zdvihnout cca o 1 cm
2. Kolega má 1.4 CVVT, najeto 50 tkm - tahal u svého, potom u mého a tvrdí, že to je podobné, možná u mého trochu víc.
3. Kamarádka má I30, 1.4 2013 40 tkm a ta má řetěz krásně napnutý bez vůle.
4. Koukal jsem na internetu na náhradní rozvodové sady od firmy FAI a pro 1.4, 1.4 CVVT, 1.6 i 1.6 CVVT mají stejný kód - TCK203NG. Proč je tu o tolik víc případů přeskočených 1.4 - buď je to tedy tak násobně častější motorizace nebo na přeskočení bude mít vliv ještě jiný parametr. Že by větší setrvačné hmoty většího motoru?
5. Parkování se zařazeným prvním rychlostním stupněm čumákem do kopce. Tady bude nebezpečí v tom, že bez zařazené rychlosti po zastavení motoru budou obě dlouhé větve řetězu napnuté a po poklesu tlaku v napínáku se asi lehce povolí zadní větev. Při startu tahá rozeta na klikovce za přední větev bez napínáku, a tudíž by řetěz na kolech vačkových hřídelů měl zabírat plynule od nulové rychlosti. V případě, že se rozeta na klikovce pootočí obráceně (zařazená jednička a kola opřená o motor), napne se zadní větev řetězu, řetěz vytlačí z napínáku olej a volná část řetězu se nachuchlá v přední větvi. Proti tomu se dělá na napínáku to ozubení se západkou. Jestli napínák s ozubením mám netuším, ale odhaduju, že ne. Že ho bude mít až ta I30 z roku 2013. Když se nastartuje, rozeta na klikovce začne nejdřív napínat tu vůli v přední větvi a teprve potom, co se vymezí vůle a když už má tedy řetěz určitou rychlost, zabere za ozubená kola vačkových hřídelů. A při dostatečně vytahaném řetězu je neštěstí na světě. To je takové moje vysvětlení, jestli má někdo nějaké jiné, tak ať mi nenadává do blbů.
6. Z toho všeho mi vychází úkol dne - Jak určit, kdy je rozvod zralý na výměnu, protože určitá vůle je podle předchozích příspěvků a vlastního zkoumání běžná. Měnit ho jen tak ze sportu se mi nechce a čekat, až si ve vánici na Horské Kvildě roztřískám motor, tak na to nemám dost pevné nervy.


Mám to stejně na své 1.4 CVVT (2009) 68 tkm. Nadzvihnu ho asi o necelý 1 cm.
Uvažuji o výměně asi v 80 tkm, ale ještě uvidím.
Parkuji vždy se zataženou ručkou. Pokud je to někde v kopcích, tak vytáčím kola do plného rejdu a přidám ještě jedničku. Zatím ručka drží dobře i v kopcích.

Byly tu i jinde diskuze o vlivu oleje na řetěz. Já jsem se rozhodl, že budu měnit olej po 5 až 7 tkm. Olej 5w-40 A3 4 litry stojí do 500 Kč, což je pakatel.
Při výměně olej. filtru do něj naliji nový olej, aby nebyl žádný výpadek v mazání a tlaku oleje v napínáku.

Přeskočení nastává dle poznatků v podstatě vždy při nastartování, takže vždy když bez problému nastartuji, tak pohoda. :D
Podle článku na Auto.cz i fotek napínáků máme naštěstí verzi z ozubeným trnem, kdy olej jen dopíná řetěz, na rozdíl od VW Group, kde je řetěz napínán jen tlakem oleje.

Mě osobně by zajímali rozbory případů přeskočených řetězů - konkrétně: typ motoru, skutečný nájezd km, kdo a jak auto provozoval (krátké jízdy, dálniční provoz atd.), typ a interval výměny oleje, LPG ano či ne, způsob parkování (pouze se zařazenou rychlostí ...)... Pak by možná bylo možné určit největší riziko.
Cee´d 1.4 CVVT SW Comfort+ Silver 2009 :kia:
Uživatelský avatar
Paja1971 Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 160  Témata: 5
Registrován: 08.04.2016
Bydliště: Krnov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
64000 km @ 0 l/100km

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

Příspěvekod Ceed_BB » 27.07.2016 19:06

Verte tomu ze tu retaz budete pocut pri studenom startovani klepkat chrcat atd. Neprijemny zvuk. Vzdy pri studenom starte.A to znamena ze za daky kratky cas vam to uz skoci lebo je vytahana.Mne to robilo asi tyzden a ptm to skocilo.. no nevedel som vtedy este.Skocilo mi to v roku 2013 mal by som mat uz inovovany napinak. Skocilo mi to pri 90tisic.Teraz mam najazdenych 115 a zatial vsetko v poriadku takze dufam ze to bude ok. Ja nechodim na servis do autorizovaneho servisu neverim im. Chodim k znamemu k vybornemu mechanikovi ktoremu verim. Pri dalsej vymene oleja po 15tisic mi bez problemov skontroluje retaz povedal.
Kia Cee'd r.v.2010 FL 1.4 benzín RED | 2DIN LG GPS NAVI | Tomason TN1 , 8,5J , 225-40-R18 | Matador MP 47 Hectorra 3 225/40 R18 92Y | Kia Sorento r.v. 2005 2.5 diesel BLACK EX
Uživatelský avatar
Ceed_BB Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 195  Témata: 24
Registrován: 27.10.2010
Bydliště: Banská Bystrica  Slovakia (sk)
2. místo (1) Organizátor srazu (1)

Kia cee'd (2010)
100000 km @ 7.5 l/100km

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

Příspěvekod Polsondeside » 27.07.2016 20:38

tohle jsou kecy. Mě to při studeném startu klape a ostatním taky, jedná se o vůli ve ventilech jenž zahřátím dojde k vymezení a motor přestane klapat. Poté sotva zblízka slyším pouze šelest řetězu. A OHLEDNĚ VÝMĚNY OLEJE A FILTRU, KAŽDÝCH 5000KM, TROCHU PŘEHNANÉ UŽ, NEMYSLÍŠ.....těch deset tisíc je optimál.
Sportage 2016 IV 1.6 T-GDI GT-Line + packet TECH; 16 000Km
Nejezdím, nejezdím, taky to nehuntuju
Polsondeside Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 796  Témata: 30
Registrován: 19.03.2016
Bydliště: Bydžovského  Czech Republic (cz)

Kia Sportage IV (2016)
16000 km @ 8 l/100km

Re: Přeskočený rozvodový řetěz 1,4 CVVT

Příspěvekod Paja1971 » 27.07.2016 21:02

Zajímavý článek o mazání a olejích: https://publi.cz/books/160/13.html
zejména obrázky 38 a 39 - křivky degradace oleje

Výměna oleje záleží na provozu vozidla. Nový olej je nejlepší čistič motoru. 10 tkm může být u někoho optimál. Já znám někoho, kdo najezdí 2 tkm za rok po městě (cesty max. 2 km). Měnil jsem mu olej a byl černý jak bota. Tak černý, co já nemám ani po 10 tkm.
Cee´d 1.4 CVVT SW Comfort+ Silver 2009 :kia:
Uživatelský avatar
Paja1971 Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 160  Témata: 5
Registrován: 08.04.2016
Bydliště: Krnov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
64000 km @ 0 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Závady

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé