
Jeho výhodou je možnost poskládat si z jednotlivých světýlek tvar, jaký chcete, a nebo ho namontovat na kulatém držáku.
Místo montáže jsem si vybral do plastu vedle mlhovek, a protože jsem si nebyl jistý, jak dopadne vrtání jednotlivých otvorů, koupil jsem si je radši náhradní. Objednal jsem je z Ebay oba celkem za 25$ (čísla dílů LH 865232P010, RH 865242P010)
Pro montáž je třeba sundat nárazník. Pro jeho sundání je třeba:
- odšroubovat 2 šrouby, které drží masku a vyšroubovat několik plastových příchytek (asi 4) => to uvolní masku, kterou lze pak lehce vyhnout při vyndavání světel
- vyndat světla, drží na 2 šroubech nahoře a jednom šroubu vzadu, po odpojení dvou kabelů, lze světlo vytáhnout menší silou ze zácvaku, který je poblíž blatníků, je třeba lehce odehnout masku
- uvolnit blatník po obvodu, v podbězích těsně u blatníků, je na každé straně jeden šroub, dole pak u krytu motoru je opět několik plastových příchytek (asi 8)
- nyní blatník drží v zácvacích u blatníků a v zácvacích, které byly pod světly
- nejhůře se blatník vyndává ze zácvaků u blatníků, na první zácvak je možno se dostat ještě šroubovákem, ale na ty další již není jiná cesta, než narvat plochý šroubovák mezi železný U profil a plastový blok se zácvaky a páčit směrem ven (v žádném případě nezkoušejte páčit mezi nárazníkem a železným U profilem, ten totiž zůstává na nárazníku), pravděpodobně minimálně jeden ze 3 zácvaků utrhnete stejně jak já
, většinou je to ten poslední směrem ke šroubu, takže to moc nevadí
- zácvaky pod světly stačí nadzvednout šroubovákem a blatník povytáhnout dopředu
- poslední na čem blatník drží, jsou kabely od mlhovek, ty je třeba odpojit, když máte blatník lehce povytažený, protože jsou krátké a není možno je odpojit až po položení blatníku na zem
Samotné plastové kryty kolem mlhovek drží na 6 šroubech, kterými je chycená i konstrukce držící mlhovky.
V tuto chvíli jsem se vrhl na vrtání děr, protože plastové kryty jsou montovány v určitém náklonu, tak jsem se snažil vrtat ve směru otvoru mlhovek, aby jednotlivá světýlka svítila dopředu a ne do boků, ale moc se to nedařilo. Měl jsem k dispozici pouze stupňovitý vrták a bylo třeba vrtat otvor o průměru 25mm. Vrtal jsem ze zadní rovné nestrukturované části mřížkou a díky stupňovitému vrtáku a konickému tvaru jednotlivých světýlek jsem skončil s vrtáním vždy dříve, ještě někde kolem průměru 22mm a pak jsem díru zvětšoval odřezáváním plastu po obvodu skalpelem a taky seřezáváním jednotlivých žeber z druhé strany. Výsledek je níže, nejhůře šly udělat otvory poblíž kroužku mlhovek, některé byly tak velké, že mi v nich světýlko samo nedrželo

Po nasazení jednotlivých světýlek a jejich částečného natočení do směru dle otvoru mlhovky.
Mne napadlo, že ty světýlka přilepím tavnou pistolí, protože držák se tam nevejde a hlavně bylo by dobré i utěsnit větší otvory kolem nich, které vznikly nepřesným vrtáním pod úhlem. Lepidlem jsem přichytil i jednotlivé drátky.
Jak to tak bývá, tak někdo nepřemýšlel

Pro ovládací modul jsem našel příhodné místo na držáku baterky. Stačil na to jeden plech do L a 2 nýty. Otvor se závitem na držáku baterky již byl.
Kabel k levému světlu jsem vedl podél horní části, kde je chycen zámek.
Co se týká elektrického zapojení modul má tři přívodní dráty: BAT+ (červený), BAT- (černý) a LIGHT+(oranžový). Oranžový kabel slouží v tomto případě jako signál (+12V) pro modul, že svítí potkávací světla a modul přepne LEDky do nižší intenzity a svítí pak jako parkovačky. Světla jsou homologována totiž jako DRL i jako poziční (parkovačky). Má to akorát jeden háček



Nejmenší problém bylo zapojení BAT- drátu, hned poblíž baterky je jedno zemnící místo, musel jsem akorát koncový konektor nahradit jiným lisovacím očkem.
Pro zapojení BAT+ = přívod +12V, když je klíček v ON pozici či auto nastartované jsem hledal na konektoru E11 v pojistkové skříni motorového prostoru. Stejně tak jsem zjistil, že je tam i vhodný drát s +12V od hlavních světel.
BAT+ jsem připojil na pin č. 21, zeleno-oranžový drát, sloužící pro napájení pohonu náklonu HID (orig. Xenonů) světel.
LIGHT+ jsem připojil na pin č.11, růžový drát, sloužící jako napájení pro potkávací světla.
Dráty jsem napájel přímo na původní vodiče po seříznutí jejich izolace.
Následovala izolace a zapáskování přebytečně dlouhých kabelů.
Posledním krokem bylo vypnutí funkce DRL hlavních světel. Provádí se vytažením pojistky 7,5A v pojistkové skříni pod volantem.
Výsledek je zde:
Závěrem snad jen souhrn, že na instalaci jsem potřeboval přibližně: 24h čistého času, nástrčný klíč 10mm + ráčnu, šroubováky, štípací a odizolovávací kleště, lisovací kleště na fastony, pájku a cín, akuvrtačku + vrtáky, skalpel s nástavci, nýtovací kleště + nýty, stahovací pásky, izolační el. pásku, pozink-plech a nůžky na plech, tavnou lepící pistoli
... no a na sepsání tohoto návodu 2,5h
