Takže jsem se včera konečně projel novým ceedem 1.6 GDi. Pokud budu počítat naší širší rodinu, tak máme celkem v příbuzenstvu 3 ceedy. Já starší SW 1.6 CRDi, můj tchán také starší model 1,6 CRDi, ale krátkého a konečně moje teta si před pár měsíci koupila nového ceeda 1.6 GDi kterého jsem si včera sám vyzkoušel a zde jsou mé postřehy.
Design je o hezký kus dál než u mého a zde dávám jednoznačně palec nahoru. Jak exteriér tak interiér vypadá zvláště v této nejvyšší verzi opravdu skvěle

.
Komfort jízdy se naštěstí také značně posunul a opět dávám palec nahoru, super. Co mi ale silně zklamalo byl hluk od pneumatik. Možná jsou příčinou konkrétní pneu Hankook které automobilka montuje, možná to je prostě opět konstrukční chyba, každopádně zklamání.
Řízení bylo dalším zklamáním. Sice se dá nastavit tuhost, ale nemůžu si pomoct řízení ve starším ceedu mi vyhovuje víc. Připadal jsem si jako když řídím ještěrku (vysokozdvižný vozík). Tam taky točíte volantem, vozík zatočí, ale řízení je úplně bez odezvy, prostě nic. Je to jako hrát hru na počítači, kde máte připojený nějaký laciný volant a prostě jen zatáčíte.
Převodovka mi potěšila. Konečně jde řadit naprosto dokonale a nemám k převodovce jedinou výhradu.
A teď konečně motor. Asi absolutně největší zklamání z celého auta. Nejprve jsem se podíval jakou mají na autě průměrnou spotřebu za poslední dobu. Ukázalo se číslo 6,8 což je vzhledem k převážně krátkým trasám a jízdám po městě krásná hodnota a to vím že moje teta rozhodně nepatří k šetřílkům a jezdí opravdu dobře, dá se říct že i svižně. Navíc motor má zatím najeto jen 2800 km.
Pak jsem konečně vyjel a pochvaloval si jak krásně kultivovaně běží, ale už po pár minutách jsem tušil nějakou zradu jakmile jsem začal víc pozorovat otáčkoměr. Ten motor se snad ani netočí a pohybuje se v otáčkách které jsou většinou vyhrazené silným náklaďákům. Prostě mu stačí úplně spodní okraj otáčkoměru. Ze začátku jsme byl nadšený jak dokonalý motor to je, ale pak to přišlo. Vyjel jsem za město, motor už byl dávno ohřátý, takže přidám a ... a prostě nic! Do otáček se mu nechce, leze nahoru tak nějak pomalu, naprosto žádná, ale žádná gradace výkonu. Celou dobu jsem nadával dopr... kde je těch 135 koní?! Zkoušel jsem to několikrát, motor nechal vytočit až k 6000 otáčkám, ale než se tam dostal tak to byla doba a hlavně totální nuda. Pořád jsem nemohl uvěřit že je ten motor tak tupý. Připomínal mi elektromotor, bohužel. Nevím kde je těch 135 koní, ale tady rozhodně nejsou

a krouťák je také někde na dovolený.
Takže když to shrnu, nový ceed je krásné auto s velmi kvalitním zpracováním, nízkou spotřebou a velmi příjemný na cestování. Ale bohužel nepřináší absolutně žádnou radost z řízení. Prostě to auto je totálně bezpohlavní a z jeho řízení jsem neměl žádnou radost. Prostě jsem se cítil jako že jen jedu, ale cestu si neužívám, jsem jen cestující který přisedl, ne řidič. Bohužel je to dokonalé auto do dnešní doby, ale takové já nechci.
Možná je můj názor pokřivený tím, že jsem si odvykl řídit benzínová auta. Sám mám dlouho 1.6 CRDi kde je prostě znát když přidáte plyn, v práci mám také octavii TDI a hlavně jsem celé léto projezdil na motorce která je co do zážitku z řízení úplně někde jinde. Najezdil jsem na ní za cca 2 měsíce 6tis km a musím říct že ceeda od té doby používám jen opravdu sporadicky, vlastně téměř vůbec. O to víc jsem se těšil na svezení v novém ceedu a byl jsem zvědavý na ten skvělý motor GDi.
Vím že tím asi někoho naštvu, ale to se nedá nic dělat.
P.S. včera večer jsem po dlouhé době usednul za volant našeho ceeda, jel jsem do Průhonic oběhnout nějaké nákupy pak na večeři s přáteli a hádejte koho jsem potkal v Průhonicích? Víta Pěkného z Kia motors Czech v novém ceedu GT. Parkovali jsme vedle sebe před jedním obchodem a když jsem vylezl tak se při pohledu na ceeda pousmál a pozdravil. To se vám u škodovky nestane
