V tomto autě je to opravdu téměř "vlastnost". Zahřátí motoru na provozní teplotu trvá ve městě při 50 km/h cca 4-5 km a po 16 km mimo město je sice chladicí kapalina dávno na provozní telotě, ale horní kryt motoru je pouze teplý, takže na něm klidně udržíš ruku. (to je mimo jiné dúvod, proč se dělá na olejovém víčku pěna i v létě). Měřák na palubce má na střední čárce hodnotu 90°C, termostat v motoru se ale otevírá už při 82°C a při 90°C už je dávno plně otevřený. Takže na palubce budeš mít téměř vždycky jen něco málo nad druhou čárkou a na prostřední se většinou vůbec nedostaneš. Musím říct, že tento motor je chlazen opravdu velice kvalitně (na 90°C jsem se nedostal ani při prudkém stoupání ani při bafání na volnoběh při 40° vedrech).
Pokud máš mobilní telefon s androidem nebo windows a nebo notebook s bluetooth, kup si třeba na aukru Diagnostický bluetooth konektor ELM 327 v1.5 OBD2. Je to sice jen taková náhražka spíš pro zábavu, ale za ty 3 stovky to stojí. Pak můžeš za jízdy v reálném čase sledovat na mobilu nebo notebooku, jak se ti motor pomalu zahřívá a porovnávat to s pohybem teploměru na palubce. Pokud ovšem není vadné nějaké z teplotních čidel, což by ses ale zas dozvěděl ve výpisu chyb ECU, který to taky umí. Dobrý software je Torque pro android, nebo ScanMaster pro PC a pro win mobile je taky jeden, ale zapomněl jsem název.
Taková perlička na konec: Vždycky mě fascinovalo, že Octavia nebo Passat má ručičku teploměru za jakýchkoliv okolností vždy úplně přesně na středu, tj. 90°C a je jedno jestli jedu do kopce, z kopce, v létě nebo v zimě. Tak jsme ji taky napíchli na tuto realtime diagnostiku a teplota motoru mírně osciluje v rozmezí cca 86-92 °C. A přesto všechno se ručička ani nehne. Takže dámy a pánové, teploměry ve vozidlech koncernu VW jsou konspirační estetický podvod
