
No není to jen u

, možná ještě má, anebo jen měl tyto problémy i koncern PSA u motorů 1,6 T, u obyčejných jsem to nepostřehl, použity nedostatečně silné napínáky řetěze, nesvolávali, jen kdo se přihlásil, postiženy byly i Fordy, zaujímavé u Mini jsem o tom neslyšel, možná subdodavatel pro PSA a Ford chtěl inovovat, přesně toto co popisuje Pavel se stávalo i tam za studena, při startu, nedošlo k dostatečnému napnutí řetěze a neštěstí bylo tady

(jinak to je motor vyvinutý v spolupráci s BMW)
Objevil jsem ten článek, příčinou je hydravlický napínák řetězu, jehož příliš malé předpětí vede k tomu, že rozvodový řetěz při studeném startu rachotí. Tím se opotřebovává a protahuje, což negativně ovlivňuje časování ventilů a v lepším případě končí rozsvícením varovné kontrolky motoru...... automobilky přiznávají sporadicky a prováděly výměnu i po záruce, žádná z nich neuvedla, co je to stálo u Mini se kulance týkala i aut tři roky po záruce, napínak byl nahrazen již novou řadou a nejde stlačit prsty jako vadný, je již jeho třetí modifikace soudí to v článku, nakolik od září 2011 se změnilo jeho zákazkové číslo , zdroj AutoTip č.20, říjen 2012 str.63