od geocomp » 09.09.2012 16:44
nepochopil jsem technicky smysl , když omezím funkci pružiny tak bude přeci auto tvrdší. Něco podobného se používá na zadní pružiny pro omezení prosedu při připojení karavanu nebo těžkého vozíku, určitě to neomezuje vibrace nebo něco jiného, spíš bych řekl pravý opak. Ovšem že to sníží náklony tak to asi ano, brzdnou dráhu nevím, ale jistotu při brždění asi ano protože při montáži na předek nepůjde auto tolik na čumák. Jen teda při brždění na nerovném povrchu opět nevím, spíš to přinese záporný efekt.
Každý výrobce se snaží naladit podvozek vzhledem k váze vozu, těžišti a předpokládaným provozním podmínkám. Pokud se toto někdo snaží změnit řekl bych, že dělá chybu. Vyjímkou jsou jen sportovní vozy jenže tam už jde zase o změnu provozních podmínek tak je to pochopitelné.