Přispěju s jednou zkušeností. Po pěti zimách jsem se rozhodnul dojet ty zimní gumy přes léto. Trochu jsem se obával některých rad, že zimní, i když starší, v létě zvyšují spotřebu, nesedí na silnici apod. Můžu srovnat pneu: z výroby letní Michelin Energy saver a zimní Barum Polaris, oba typy v patnáctkovém rozměru. Byl jsem až moc mile překvapen, že ty dojížděné zimáky:
- jsou daleko tišší, skoro neslyšné
- daleko líp drží, aspoň na suchu určitě, v zatáčce, kde pan Michelin šíleně pištěl, zimák projel v klidu - při stejné rychlosti
- nechápu to, ale je menší spotřeba, po prvních 40000 km se na palubáku drželo 6,3 - spočítaná celková tehdy byla 6,7 l/100 km a te´d mi tam po pár tisících km bez nulování průměrky svítí 6,1 a to nejsem brzda provozu, obzvlášť na delších trasách mírně přes limit, ovšem na dálnici s rozumem.
Takže shrnutí, nečekal jsem až tak, že to bude v klidu. Krizové scénáře např
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonom ... nevyplati/ se tedy nepotvrdily, i když se možná článek vztahoval na nové pneu a já jezdím na starých. Vzorek neměřím, před zimou měla nejnižší vzorek jedna z gum pár desetin milimetru nad 4 mm hranici, takže si nemyslím, že do přezouvání na nové před zimou nevydrží. Nevěděl jsem, kam ten příspěvek vložit, ale protože se týká i spotřeby, tak je tu.
Jo a mimochodem, klimu docela trápím, protože vedro nemusím, a opět se nedržím velmi chytých rad, aby rozdíl mezi nastavenou teplotou na klimě a teplotou venku nebyl větší než 6 °C. To by znamenalo mít ve třicítkách 24 °C a víc

Ve třicítkách si nastavím klidně 18 a ofuky mimo mě a co nejníž to jde a nachlazený jsem nikdy nebyl. Samozžejmě, když nejedu sám, tak tolik nechladím. To byl můj příspěvek ke spotřebě.
