titanus - v podstate zdieľam podobný názor, silnejší motor chýba. Nie preto, žeby na ňom zarobili, ale aby sa Kia naplno etablovala - Ceed má byť silným európskym hráčom, a tí proste niečo výkonnejšie musia ponúkať. Nie preto, že sa na tom zarobí, ale preto, aby Ceed takú alternatívu proste mal. Samozrejme, ak sa budeme baviť o atmo 1,6 autách, tak tam Ceed už nieje nič podradné, ale komplexne Ceedu proste ešte kúsok chýba. Na druhej strane, ak ide Kii iba o čistý zisk, potom ich povedomie o ich značke zaujímať nemusí, stačí, ak sa predáva.
Ja tiež hľadám a selektujem, a aj Kia je niekde na okraji, no možno sa posunie. Ale to si musím skúsiť 1,6GDI a bude sa mi musieť začať páčiť

Priestorovo s ňou nemám problém, v interiéri s ňou nemám problém, podvozkovo s ňou nemám problém, len nejaký ten motor a dizajn... Ach jaj, ten predok sa mi proste nepáči. Netvrdím, že to dizajnéri nezvládli, ale subjektívne sa mi proste nepáči

Ale ani ma neodpudzuje. K cenám sa nevyjadrujem, tie ma budú zaujímať až na prelome rokov, ako novinka je drahšia, a kým nedopredajú prvú generáciu, tak nemajú dôvod ísť dole s cenou. Cenu teraz riešiť je asi bezpredmetné. Napríklad Focus bol aký drahý s treťou generáciou keď prišiel a dnes je za 14 000 v parádnej výbave (škoda že nekonfigurovateľnej). A to sa navyše ešte stále dopredáva FFII v sedane. Akurát ešte skúsiť ten motor (na tu 77kW verziu som až na spotrebu moc chvály nepočul, ale čo chcieť od atmo 1,6 pri dnešných normách), s EB to ide ale parádne - s ním si to auto viem bez problémov predstaviť

A určite sa podobná cenová politika nájde u viacerých automobiliek.
Ford Focus Kombi Ghia Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW,

EX:
Ford Mondeo Turnier GLX Mk1, 1,8 Zetec, 85kW,
