Anonym píše:Víš nazorů je dost na to jestli na neutrál nebo ne.Každopádne pravda je taková,že je lepší jezdit tak že tam mas rychlost.proste brzdit motorem,tak jako u autobusu tam si to nemůžeš dovolit vyhodit rychlost..A u aute jde o to:proste zima.Jedeš ,najednou křižovatka ten kdo je zvyklý mít tam třeba i z mírného kopce neutrál co udělá?Začne brzdit jelikož to potřebuje ale najednou to začne klouzat a jsem v křižovatce.Ale když jedeš a maš zařazen rychlostní stupen a dojíždíš tak že podřazuješ,potřebuješ menší brzdnou sílu a zastavíš.Navíc pokud nekdo neumí zrovna jezdit a jeden z kopce na neutrál pak tam šoupne rychlost je to naraz na převodovku a motor,ale to je na každém jak jezdí.proto já jezdím tak že nevyřazuji rychlost ale dojíždím.Je to na zvyku ale jakmile se zvykneš děláš to automaticky v letě a v zimě a v zimě se to vyplatí.To mi věř.Jinak stím motorem si myslím o nic nejde.Kdyby to dělalo že pojedeš do kopce a v záběru to začne škubat pak by byla chyba ale takhle ne. Nevím jestli jsem to napsal dobře ale snad ju.Měj se.
...a ani nesmíš,protože kdyby Ti "chcíp"motor u busu,tak už nezařadíš,volantém nezatočíš(pakliže nejsi Arnold Schw...

) a pedály nesešlápneš...to jen na doplnění ;) v podstatě z předpisovýho hlediska musíš mít vždy zařazíno a z bezpečnostního hlediska bych to risknul leda bez cestujících a to ještě tak, kdyby vůz měl retardér(starší kusy máj jen motorovku(brzdu))...je to stejný jako u náklaďáku...
...a proti nárazu na převodofku a motor se právě aplikuje tzv."meziplyn",kterým si vyženeš otáčky a pak,když tam šoupneš kvaltík,tak se motůrek nediví

...jenž to si někteří nedonošenci pletou se soutěžákama a aplikují meziplyn i při řazení nahoru 1 -> 2 -> 3 -> ...atd. -> -> není-liž pravda...?!
...a s Anonym naprostéj souhlas
