A můj názor na *Runisovu* Vengu?
Na tak malý odstup v kW je pocitový rozdíl v "zátahu" celkem značný

. Normálně bych řekl: Venga je koncepčně rodinné auto se vším všudy, včetně "dravosti"

. Shodou okolností jsem ten den, nebo o den dříve, trošku "testoval" staršího Passata s cca stejnými kW jako Venga, jen 1.9 a pořád mi z toho vychází úsloví: "objem ničím nenahradíš"!

(Tady bych se připojil k *Bedovi* v jiném tématu:
viewtopic.php?f=2&t=2843#p63737 
) Ale jednu "vychytávku" bych z Vengy bral - ten malý "prošlap" na koci dráhy plynového pedálu, přestože o pricipu fungování zatím nic nevím

. Subjektivně je znát sice až od 2000 ot/min, ovšem to mu na jeho "přínosu" neubírá, spíše naopak - nutí řidiče k provozu v optimálních otáčkách, né jen to "klechtat" těsně nad volnoběhem

(pár "úsporných" by se tu mezi námi určitě našlo, ale samozřejmě: "proti gustu žádný dišputát"

). No a "ve finále": svoji né nepodstatnou roli určitě hraje i DPF, ale diskuzi na tohle téma nechám raději na odbornících s dovětkem - slavná Euro5 nás "naučí" jezdit na plný plyn 50km/h
