Pekna debata, vyriesenie problemu je na spadnutie.
Len pridam nejake voditko , na lahsiu identifikaciu zavady.
Na vine mozu byt vsetky vo vlakne popisovane zavady , takze poporiadku:
Zacal by som akumulatorom, to je najcastejsia pricina.
pokial by to bol starter a to medzizavitovy skrat vo vinuti , dlhsi pokus o nastatovanie by mal sprevadzat typicky smrad horiacej izolacie /laku/ vo vinuti startera.
mozno by bolo zaujimave napichnut voltmeter na zmeranie napatia akumulatora pred , pri starte a po starte. Pokial pri startovani klesne napatie pod 9V, je to marne , motor nenaskoci. pokial sa po pokuse o start napatie zvysi aspon na 11V, je baterka OK. ak ostane pod 11V, je zrela na vymenu , resp . dobitie.
Pokial by to bol starter a to opotrebene lozisko , cize ked sa kotva prilepi , vtedy sa starter neotoci. Tato zavada sa viac objavuje pri teplom motore, pri vyssej teplote su vacsie vôle. V praxi som to videl 2x , zakazdym auto rano nastartovalo a problem bolo startnut teply motor.
Starter moze mat problem este s vysuvanim pastorka , ten ovlada cievka na boku startera , vtedy vsak silove vinutie startera neodobera prud , takze nie je zvyseny odber energie.
tieto riadky prosim povazujte za moj nazor , ktory moze pomoct, ale nemusi to tak byt na 100%.
Prajem vela stastia pri rieseni.
