od mouzi » 02.08.2010 19:08
Jasne, i kdyz brzdis nahle pred prekazkou, je dobre seslapnout spojku az tesne pred zastavenim, se zarazenym stupnem je ucinek brzd skoro dvojnasobny, alespon dle meho subjektivniho pocitu. Kdyz brzdim na neutral, necitim se moc dobre a pripada mi, ze auto nebrzdi.
Z kopce je rozhodne lepsi jet se zarazenym stupnem, motor se vali sam, nespotrebovava palivo, protoze kdyz mas zarazeno, ridici jednotka pocita s tim, ze mas v planu pridat plyn a nenechas motor zdechnout, zatimco pri neutralu plyn logicky pridavat nebudes, takze si ho udrzuje sama a spotrebovava palivo. Mimo to kdyz jedes z kopce se zarazenou rychlosti, vyrazne setris brzdy a takrka nehrozi riziko deformace brzdovych kotoucu, jak se tomu muze stat u dlouhych tahlych kopcu, kdyz mas vyrazeno.
Kia Rio II 1.4 CVVT, 71 kW (97 k) Play, Sunset Orange, MY10
Hyundai i30 1.4 CVVT, 80 kW (109 k) Style, Vivid Blue, MY09
"Nejezdím jako dobytek, ale v rámci možností."