Kosťa píše:Zdravím kolego,
jestli jsem správně pochopil, tak máš 1,4 Ceeda, stejně jako já. Jestliže jsi četl příspěvky týkající se této problematiky a také o rozměrech kol, tak na podvozek s motorem 1,4 nejsou schvélené a tedy ani homologované 17. Mám to zjištěno přímo od výrobce v Žilině. U 1,6 jsou už jiné nápravy a v papírech je i možná alternativa 17 palcových kol. A další problém a velký!!! Distanční kroužky!!!! Rozměr středícího otvoru je, dalo by se říci, životně důležitý, aby přesně odpovídal, tady byl bez distančního kroužku!!! A to z jednoduchého důvodu, přenáší totiž veškeré síly a když tam dáš (nedej bože) plastovou dilatační vložku, tak síly přenáší pouze šrouby!!!!!! A na to nejsou konstrukčně a ani materiálově počítány. Plastový distanční kroužek ti ani nezajistí přesné vycentrování kola!!!! Další dost dúležitý problém, samotné šrouby ti kolo, bez přesné podpory středícího otvoru kolo neudrží vystředěné!!!!! Dej řeč s techniky ze Žiliny a uvidíš!!!
Kosťa
Ahoj, souhlasím, že ty síly tam můžou být poměrně velké. Ale na druhou stranu si myslím, že pokud ty kola mají homologaci a počítá se tam standardně s těmi umělohmotnými středicími kroužky, tak by to mělo být dostatečné řešení. Navíc většina alu disků se vyrábí skutečně větší, aby pasovaly na více modelů aut. Neříkám teda, že vysoustružit to z duralu je špatný nápad, ale podle mně by bohatě měly stačit normální kroužky z umělé hmoty.