Přezouvám vždy na přelomu říjen - listopad a zpět na letní zase přelom březen - duben. Jde o stejnoměrné ojetí pneumatik a zimní starší pěti let vždy dojedu přes léto, vzorek může být 5 mm, ale pryžová směs je tvrdá a na zimu neúčinná
Finanční podpora Kia-Club.org CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010 SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX
no já přezouvám většinou podle předpovědi a hlavně, když průměrná denní teplota je pod 15 st., takže to vychází vždy na konec října, ale letos jsem přezul cca kolem 10.října a vyplatilo se . Jednak to mám výměnu vždy s diskem, takže s vyvážením za 295,-Kč v Brandýse. Jinak hodně pamatuju, ale že by na moje narozky (16. října) byl sníh tak to teda ne. Ale už jesem měl zimní.
Kia Cee´d 1,4 Comfort6,8 l/36.000 km Motto:"Nikdy nebylo tak špatně, aby nemohlo být hůř"http://www.civinz.cz
Už jsem se taky donutil. Koupil jsem na http://www.extrapneu.cz ocelové ráfky 16" s rozměry přímo na (6J x 16 ET51 5 x 114,3. Pneumatiky - Dunlop Winter Sport 3M - 205/55 R16 + poklice ( pneu a poklice jinde). Letní jsem pěkně uložil a doufám, že je na jaře zase nandám na nerozbitý auto
pro_cee´d*1,4 CVVTBílá WDComfort* ...................................17.000 km spotřeba 7,1 l/100 km
Ja už mám prezute na zimu DUNLOP Winter 3D R15 185/65. U nás na východe pred mesiacom dokonca snežilo, ale našťastie ochladenie trvalo len týždeň. Nechcel som riskovať.
pomáhám občas kámošovi v jeho pneuservisu a ten vždycky říká, že když je denní teplota pod 7 stupňů je čas přezout a tady jsme už měli i sníh, takže já už mám přezuto GOOD YEAR UG7
Ahojky, přezout se chystám, pořídil jsem si trochu netradiční gumy Verdesteiny, podle testů by měly být jedny z nejlepších, ale mám jeden problem, se kterým mi snad na tomto foru někdo poradí. Na Riu mám litá kola, zimáky mám na "plecháčích". A teď vážení přátelé poraďte - musím si na výměnu plecháčů za litý disky pořídit i jiné šrouby /kratší/ nebo se dají použít ty stávající? Za odpověď a zároveň i radu předem děkuji.
Díky za radu, ale teď mi páni poraďte,koupil jsem plecháče bez šroubů, ani nevím kde zjistit výrobce a už v říši snů mi připadá sehnat originál šrouby.
Elektrony mají jiný úhel dosedací plochy šroubu a někdy i délku. Proto se elektrony prodávají se šrouby a vymezovacími podložkami v soupravě. (pokud je solidní prodejce). Šrouby na originál ráfky se nenechají koupit všude, kde prodávají náhradní díly. Je potřeba na ráfku změřit úhel dosedu měrkou a délku posuvným měřítkem. Tento problém řešil syn. Měl špatné dosedací plochy a kolo se mu po pár km povolovalo. Šrouby koupil někde v Jihlavě.
Vážení pánové poradci, protože uznávám především vlastní zkušenost, tak jsem to zkusil přehodit bez úprav, a ejhle - jak říká kolega Selfman - matky z litých kol "pasují " na plecháče a je po problemu. Doklaplo mi, že když jsem byl prohlížet nový auto v autosalonu, tak tam někomu na nový auto dávali zrovna zimáky s plecháčema /jsou teď zadarmo v akci/ , tak tam neměli jiný šrouby, než ty pochromovaný z litých kol. Nevím co to udělá časem, ale o tom Vám určitě povím. Ale i tak moc děkuji za rady, ctím pořekadlo - víc hlav-víc rozumu. Rios
Máš štěstí, že Ti vše pasuje. Přeji Ti to od srdce. Ale stejně bych prováděl průběžnou kontrolu. Uvolněné šrouby (matky) na kolech mají za příčinu řadu dopravních nehod. Jsme přece rytíři silnic. Přeji hodně krásných km.
Díky za doufám upřimné přání. Co dělá uvolněné kolo vím, jednou jsem po výměně zimních kol na Felicii to poslední špatě dotáhl a to potom v rychlosti nad 60km se mi zdálo, že mi někdo bouchá zespodu kastle kladivem.