Vzhledem k tomu, že se pohybuji po salónech různých značek, tak bych s tímto tvrzením nesouhlasil (pokud se jedná o prodej nových vozů, u ojetin je situace jiná). Každá značka a každý model značky má svoji specifickou cílovou skupinu (část naší firmy se zaměřuje i na marketingové výzkumy pro importéry, takže vím o čem píši). To musíte vědět i ve Vašem dealerství, pro jakou cílovou skupinu jsou určeny jednotlivé modely KIA.
Jednoduchý příklad - Cee'd a i30 - v podstatě stejná auta - proč koncern dělá dvě "stejná" auta, protože Hyundai je v rámci koncernu prémiovější a je určen pro jiného zákazníka. A právě tento jiný zákazník, již do svého auta doplňky objednává. Další postřeh - za první dva měsíce letošního roku klesl prodej Cee´d na úkor i30. V dubnu se opět prodej Cee'd zvedne - levné služební auto pro zaměstnance (odpočet DPH, bez nutnosti nesmyslné mříže za příplatek). Další důvod poklesu je krize, která již postihla některé lidi, kteří chtějí auto soukromě. Zákazník i30 je jiný, méně firem kupuje i30, když může koupit levnější Cee´d.
Co se týká informovanosti jednotlivých dealerstvích, tak to má dle smlouvy na starosti KIA Motors CZ. My sami jsme rozesílali informace na jednotlivá dealerství. Další místo kde jsou naše produkty uvedeny je DMS - to by však pracovnídi dealerství museli mít zájem..... Je zajímavé, že někteří staří dealeři o našich doplňcích nevědí ani po dvou letech trvání smlouvy a jsou úplně noví dealeři, které jsme ani nestihli oslovit, a oni sami objednávají.... Asi se podívali do skleněné koule a ta jim řekla, kde mohou objednávat
My jsme všechna dealerství kontaktovali, ale když není zájem, proč bychom se snažili někde, kde jde jen o čárky za prodané vozy. S dealery, kteří odebírají naše produkty jsme pochopitelně v kontaktu a staráme se o ně.
Otázku subwooferu jsem zde řešil od října několikrát. Nabídka je zde zveřejněna. Bohužel jen rady a návody, bez objednávky......