Nafta vs. Benzin

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Příspěvekod minoma » 20.11.2007 13:49

Ve včerejším vydání SM vyšel velký porovnávací test benzín vs. nafta.

Mimo jiné auta porovnávali i Ceeda s tímto závěrem:

Příplatek 65000 Kč za 1,6 CRDi oproti 1,4 CVVT není nijak malý, navíc se tato investice vyplatí až po ujetí 27183 km za rok. Zážehová 1,4 se tedy zdá být jasně lepší volbou.
Pokud bychom porovnávali 1,6 CRDi s benzínovou 1,6 CVVT nafta se vyplatí už při najetí 5279 km za rok.
minoma Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 62  Témata: 2
Registrován: 06.11.2007
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Příspěvekod snike » 20.11.2007 14:07

minoma píše:Ve včerejším vydání SM vyšel velký porovnávací test benzín vs. nafta.

Mimo jiné auta porovnávali i Ceeda s tímto závěrem:

Příplatek 65000 Kč za 1,6 CRDi oproti 1,4 CVVT není nijak malý, navíc se tato investice vyplatí až po ujetí 27183 km za rok. Zážehová 1,4 se tedy zdá být jasně lepší volbou.
Pokud bychom porovnávali 1,6 CRDi s benzínovou 1,6 CVVT nafta se vyplatí už při najetí 5279 km za rok.


Na tyhle výpočty existuje Vzorec diesel vs. benzin, v tomhle se započítávají i rozdílné garanční prohlídky a doba provozu auta, takže je o něco přesnější ;-)
KIA Sportage MY25 TOP 1.6 T-GDI GPF 4x2 MHEV 7DCT 118 kW bílá Cassa (WD) 8.666 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6252  Témata: 89
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1)
10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1)
10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 26. sraz Kia-Club.org (1)
27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) 1. místo (1) 2. místo (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (25)

Kia Sportage V (2025)
8666 km @ 0 l/100km

Příspěvekod minoma » 20.11.2007 14:17

snike píše:
Na tyhle výpočty existuje Vzorec diesel vs. benzin, v tomhle se započítávají i rozdílné garanční prohlídky a doba provozu auta, takže je o něco přesnější ;-)


Díval jsem se na něho a máš pravdu. :???:
Při počítání výhodnosti benzínu oproti naftě, nebo naopak, je nutné zohlednit daleko více aspektů.
minoma Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 62  Témata: 2
Registrován: 06.11.2007
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Příspěvekod mino666 » 21.11.2007 12:48

Momentalne riesim podobny problem, nakolko sa rodinka rozrasta a aj ja sa pokukavam po novom a vacsom auticku. 1,6 benzin a 1,6 nafta u ceeda je podla mna obrovsky rodiel. S benzinom to atuo ide sice dobre ale nie tak ako s naftou. Isiel som oboma motormi na SW. Ten benzin sa mi zda byt taky trochu lenivejsi. V podstate je motor "nastaveny" aby plynule zrychloval. Dokonca sa mi zdalo ze aj pri podradeni nejako nezacal sprintovat. U dieselu to bola ina kava. S dieselom je to raketa. Mozem Ti povedat ze take oktavky a golfy 1,9 tdi budes mavat v spatnych zrkadlach. Ale nie je to len o rychlosti. Dieselovy motor ma krutiaci moment od nizkych otacok a to dava taky pocit ze Ta "tlaci do sedacky" hned ako stlacis plynovy pedal bez potrebneho preradovania. U benzinu ked som potreboval pridat tak akceleracia nebola taka ako u diesela.
A este jedna vec ma totalne prekvapila. Chod motora a tichost. Mozem povedat ze tento diesel ide "skoro" tak ticho ako benzin.
Moj nazor je diesel ale ako povedali ini kolegovia chod si zajazdit aj s dieselom aj s benzinom a uvidis.

drzim palce Milan
Mino

Kia Ceed SW1,6CVVT
Uživatelský avatar
mino666 Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 68  Témata: 6
Registrován: 20.11.2007
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Kia cee'd SW (2009)
20500 km @ 6.6 l/100km

Příspěvekod AllInOne » 21.11.2007 22:02

Pánové, vy mě serete :grin: Když to řeknu, už jsem byl rozhodnutej pro benzín, v pátek mám zkušebku, ale kolega si kupoval 1.6CRDi ve SWčku a řekl bomba, že je to o něčem jiném jak ten benzín v 1.6.

Já proto té naftě nemám,ale bojím se,abych pak nevykrvácel u nafťáku za případné další investice, pač ta cena je vyšší jak u benzínu.
A ještě mám nějak obavu z toho, že v budoucnu nebo co to mleli se má přidávat do nafty víc nějakýho toho sajrajtu, tak aby pak ty motory nešly do kytek.


Já jezdím i hodně crcačky po městě, tak zase nevím no :hurray:
AllInOne Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 250  Témata: 2
Registrován: 05.11.2007
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2008)
53000 km @ 5.5 l/100km

Příspěvekod nocnik511 » 21.11.2007 22:15

bans píše:Pánové, vy mě serete :grin: Když to řeknu, už jsem byl rozhodnutej pro benzín, v pátek mám zkušebku, ale kolega si kupoval 1.6CRDi ve SWčku a řekl bomba, že je to o něčem jiném jak ten benzín v 1.6.

Já proto té naftě nemám,ale bojím se,abych pak nevykrvácel u nafťáku za případné další investice, pač ta cena je vyšší jak u benzínu.
A ještě mám nějak obavu z toho, že v budoucnu nebo co to mleli se má přidávat do nafty víc nějakýho toho sajrajtu, tak aby pak ty motory nešly do kytek.


Já jezdím i hodně crcačky po městě, tak zase nevím no :hurray:



:D nepochybuj o tom,že si báječně zacrcáš s obouma :| motorama....a v pátek dej vědět,kteréj to vyhrál :) ... :D
:kia: picanto 1.1 CRDi VGT LX+
Najeto 99.600 km
Uživatelský avatar
nocnik511 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 223  Témata: 6
Registrován: 06.10.2007
Bydliště: Most  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (2)

Kia Picanto (2007)
115000 km @ 4.1 l/100km

Příspěvekod Martin » 21.11.2007 22:17

Do nafty se už přidává bio složka. Největší problém s tím budou mít lidi kteří nejezdí často, tato nafta nevydrží dlouho. Do benzínu se tato složka bude přidávat někdy v roce 2008.
Martin Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 357  Témata: 2
Registrován: 26.10.2007
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Příspěvekod Návštěvník » 21.11.2007 22:17

taky by mohli zacit casem neco pridavat do bezinu, nebo se na to uplne vykaslat a naridit vodik nebo by te taky mohlo zejtra neco srazit na prechodu (nic ve zlym) a auto si neuzijes. Naftak je drazsi, ted otazka zda jsi schopnej par tisic rocne navic investovat za to co ma turbo nafta navic oproti benzinu. Jdi se projet s CRDi a treba si reknes ze tech par penez za to nestoji (pochybuju :-D :-D ) a treba reknes :) :) :) :) :) :) :) Benzine

bans píše:Pánové, vy mě serete :grin: Když to řeknu, už jsem byl rozhodnutej pro benzín, v pátek mám zkušebku, ale kolega si kupoval 1.6CRDi ve SWčku a řekl bomba, že je to o něčem jiném jak ten benzín v 1.6.

Já proto té naftě nemám,ale bojím se,abych pak nevykrvácel u nafťáku za případné další investice, pač ta cena je vyšší jak u benzínu.
A ještě mám nějak obavu z toho, že v budoucnu nebo co to mleli se má přidávat do nafty víc nějakýho toho sajrajtu, tak aby pak ty motory nešly do kytek.


Já jezdím i hodně crcačky po městě, tak zase nevím no :hurray:
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 21.11.2007 22:26

bans píše:Pánové, vy mě serete :grin: Když to řeknu, už jsem byl rozhodnutej pro benzín, v pátek mám zkušebku, ale kolega si kupoval 1.6CRDi ve SWčku a řekl bomba, že je to o něčem jiném jak ten benzín v 1.6.

Já proto té naftě nemám,ale bojím se,abych pak nevykrvácel u nafťáku za případné další investice, pač ta cena je vyšší jak u benzínu.
A ještě mám nějak obavu z toho, že v budoucnu nebo co to mleli se má přidávat do nafty víc nějakýho toho sajrajtu, tak aby pak ty motory nešly do kytek.


Já jezdím i hodně crcačky po městě, tak zase nevím no :hurray:


Ta složka by měla být jen do 5% podílu v naftě a ten motor by to měl zvládnout bez problémů podle výrobce. Jinak mé Crdi už má najeto 2400km za měsíc a jsem z něj čím dál víc nadšen akorát nesmím někdy zapomenout chladit turbo. Pokád se týka jezdění crcaček tak to jsme na tom asi stejně já to mám do práce cca 17km po dálnici a odpo pak jezdím po štatlu nebo přes.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod AllInOne » 21.11.2007 22:37

Ol@f

Já to zase tak nemyslel, kdysi sem snad někde četl, že se má přejít jen na bionaftu a to nevím, jak by to ty nové motory snášely.

Projedu se v obojím, určitě. Nikdy jsem naftu jako moje osobní auto neměl, teď jezdím (půjčené) 1.9dci a je to takovej traktor..nejede to špatně, ale s benzínem se mi jelo podstatně líp.

Kužel

Já to mám do práce 6km :shifty:)


Mě nejde o to, aby to jelo jak střela, ale aby to bylo co nejméně problémové ;)
AllInOne Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 250  Témata: 2
Registrován: 05.11.2007
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2008)
53000 km @ 5.5 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 21.11.2007 22:46

bans píše:Ol@f

Já to zase tak nemyslel, kdysi sem snad někde četl, že se má přejít jen na bionaftu a to nevím, jak by to ty nové motory snášely.

Projedu se v obojím, určitě. Nikdy jsem naftu jako moje osobní auto neměl, teď jezdím (půjčené) 1.9dci a je to takovej traktor..nejede to špatně, ale s benzínem se mi jelo podstatně líp.

Kužel

Já to mám do práce 6km :shifty:)


Mě nejde o to, aby to jelo jak střela, ale aby to bylo co nejméně problémové ;)


Každý kus je jiný můžeš mít smůlu i s naftou či benzínem, rozhodni se i podle pocitů a podle peněženky.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod nocnik511 » 21.11.2007 22:51

bans píše:Ol@f

Já to zase tak nemyslel, kdysi sem snad někde četl, že se má přejít jen na bionaftu a to nevím, jak by to ty nové motory snášely.

Projedu se v obojím, určitě. Nikdy jsem naftu jako moje osobní auto neměl, teď jezdím (půjčené) 1.9dci a je to takovej traktor..nejede to špatně, ale s benzínem se mi jelo podstatně líp.

Kužel

Já to mám do práce 6km :shifty:)


Mě nejde o to, aby to jelo jak střela, ale aby to bylo co nejméně problémové ;)



...já myslím,že to nebude zas tak horký...o tý naftě,motorech,vstřiky a tak...obecně :idea: první osobní ropáci MB,Golf aj. jezděéj do dneška a tenkrát se toho lidi taky kapánek báli....halt pokrok nezastavíme a ty CRDí-čka jsem kdesi četl zkonstruovali někde v západním dudácku emerický vývojáři.... :idea: tak myslím asi žádný blbci to nebyli :roll:
:kia: picanto 1.1 CRDi VGT LX+
Najeto 99.600 km
Uživatelský avatar
nocnik511 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 223  Témata: 6
Registrován: 06.10.2007
Bydliště: Most  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (2)

Kia Picanto (2007)
115000 km @ 4.1 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 21.11.2007 23:00

No ,jenom tak na okraj..Před lety jsem jezdil na bionaftu ale mel jsem starého peugeota.Nejdřív 309 a pak 405.Najel jsem dost a nikdy žádná závada,prostě paráda.Pokud jsem čistil filtr nafty byl čistý ,ale pokud jsem čistil filtr po motorové naftě to by jste koukali co tam bylo sajrajtu.Tenkrát jsem se domluvil s vedoucím, pokud mi odejde čerpadlo ,zaplatí mi ho a nic.Zjištoval jsem proč by bionafta mela poškozovat motory.A od jednoho mechanika jsem se dozvěděl toto,bionafta neničila motor,šlo pouze o to co jste měli za auto a jaká tam byla hlavně hadice na palivo.Pokud tam byla stara černá tak bionafta naleptávala hadici,ta se uvnitř začala drolit a ucpala čerpadlo,ale to si nepamatuji že by se někomu stalo.Šlo o to jak to byla stará hadice.U nových se toto už nestalo.Samozřejmě nevím jestli se to někomu podělalo ale já jsem osobne najezdil na bionaftu několik tisíc km a nikdy žádný problém.Když se ale začala u ní zvyšovat cena začal jsem jezdit na motorovou naftu.Samozřejmě šlo i o to jaká to byla bionafta.osobně jsem měl zkušenosti s ADW.Kolega jezdil na ní i s Octavií a ta to měla uvedena i v techničáku a byl na ní udělán test.Octavie po najetí 1OOtis.km na bionaftu a nic zničeného se nenašlo.Takže to jen na okraj k bionaftě.Myslím že těch 5%co chtějí do nafty přidávat by nemělo nic s motorem udělat.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 21.11.2007 23:15

Nevím to určitě,ale myslím že v Německu už to přidávají delší dobu a mají to taky okolo těch 5% a nebylo slyšet že by si na to někdo ztěžoval.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod max » 21.11.2007 23:29

Ono jde také hlavně o to, kolik za rok najedeš KM. Nepsaným pravidlem pro koupi "nafty" je minimálně 15tis. za rok. U nafty je více slyšet motor, ale popravdě i tuto záležitost cee´d vyřešil také dobře, ale v porovnání s benzínem tam jistý rozdíl je. Ve finále se budeš muset stejně rozhodnout sám :-)
MAX
Uživatelský avatar
max Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 134  
Registrován: 19.10.2007
Bydliště: Litvínov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2007)
118000 km @ 6.5 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé