Ahoj, právě mám auto v servise s tímto problémem cukání. 30 000km 1.5Tgdi 118kw 2023/2024.Jezdím dálnice/okresky/město - 50/30/20%. Nikdy žádné krátké přesuny, jízda minimálně na 2000t/ot. Klapka čistá, motor bez karbonu (nemám teda ověřeno), tankuji jen na schelce 95 + aditiva a cca ob nádrž 100oktan. Auto cuká už asi od 22 000km+ (nevím přesně), někdy víc někdy míň. Záleží na tom až jak moc se cívky ohřejí asi... Cuká to nejvíce při ustálené jízdě 3st rychlost 48kmh - otáčky cca 1750.. Někdy mi to už cuká i při dálničním přesunu (110 až 130km/h) a to už mě fakt se**. Cuká to i když dojíždím ke křižovatce na rychlost a následně přidám plyn tak to třeba 3x4x cukne, spíš už škubne.
No nicméně, k věci... V servise vám řeknou že o problému vědí, řeší ho na reklamaci atd.... ALE!!!
Následně vám řeknou že to tedy projedou a počkají na kontrolku.->

jezdí s tím, dokud se jim prý nerozsvítí kontrolka motoru??!! Jako fakt nepoužijete diagnostiku??. Vůbec je nezajímá nějaké cukání, škubání ale dopr...kontrolka!!
Takže:
Pokud se rozsvítí, (ještě nemáte vyhráno) tak to vezmou zpět na dílnu, zde zamění vadnou cívku (např na 3 válci) za cívku z válce č.1. Pokud se projeví znovu a to nyní na válci č.1, tleskejte si, máte vyhráno částečně (může tam být ještě další vadný a čeká vás stejný proces.).

Pokud auto znovu nastartujete bude RJ čistá, takže je skoro nereálný to do servisu dovézt sám.
V opačném případě si máme na*rat... Dělají to tak že když se nerozsvítí, tak jste v háji a můžete si to jít vyměnit třeba sami.. to přeci není jejich problém a nebo můžete vesele jezdit dál (ikdyž si časem zničíte kat a gpf.., o tom taky vědí), ten servis ty cívky totiž platit nebude a následně to vymáhá po KIA. A ti chtějí mít splněný tento nereálný proces aby vyměnili na jejich náklady jen promile vadných.
Jako takovýto přístup jsem fakt nečekal.. Kdo by řekl že nepoužijí diag, nebo nějaký osciloskop nebo něco jiného aby porovnaly parametry nové a staré a staré rozbité... Ikdyž nemám potvrzeno že to takhle jde zjistit, tak KIA chce svůj nereálný postup a je jen na vašem vztahu se servisem jestli to uhradí za vás v rámci dobrých vztahů nebo ne.
Tohle mi prostě do hlavy nejde. Nová origo stojí nesmyslných cca 1800,- a čínu tam cpát nechci, ikdyž vím že jiné jsou beztak z číny.
