Vysoká spotřeba motorového oleje Motor 1,6 GDI 99 kW. cca 1L - 1700 km Upřesnuji informace o vozidle. Rok výroby 2014. Najeto 134544 km. První majitel Pravidelně servisováno po celou dobu záruky 7 let. Každý rok výměna oleje + filtry. Problém nastal cca. při 115000 km - odhad. Používám olej Castrol 5W-30, nyní jsem vyzkoušel 5W-40 zda se to nezlepší. Nájezd nyní asi o 300 km větší a to již zmíněných 1700 km. Jestli to teda není tím, že je nyní zimní období. Děkuji za odpověď.
Naposledy upravil rasekmilos dne 17.02.2025 17:48, celkově upraveno 1
Finanční podpora Kia-Club.org CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010 SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX
Chybi tu dost podstatnych udaju o tom vozidle (stari, pocet km, informace o prodelanych servisech atd.), ktere takto zere olej, pak je tento prispevek zavadejici
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Pravda to být může (asi zakarbonováno?) , každopádně u mě zatím naštěstí žádný úbytek nepozoruji (resp možná to trochu málo před max na měrce po roce klesne). 118 tis. km, výměna oleje vždy po roce, max 15 tis., při tankování používám VIF.
Dobrý den, pro upřesnění SPORTAGE rok výroby 2014, Najeto nyní přesně 134 544km. Problém vznikl cca. při 115 000? odhad. Nechtěl jsem příspěvkem hanit KIU. To v žádném případě. Jen hledám možnou příčinu. Děkuji za odpověď.
Naposledy upravil rasekmilos dne 17.02.2025 17:49, celkově upraveno 1
Auto pravidelně servisováno po celou dobu záruky. Každý rok pravidelná výměna oleje (v mém případě trochu zbytečná, protože stále dolévám)+ filtr + kontrola brzdové kapaliny atd.
Pomerať tlaky vo valcoch a skúsiť nejakú chemickú dejarbonizáciu, či sa neuvoľnia krúžky na pieskoch. Guferá na ventiloch asi vymeniť. Skús sa popýtať v KIA servise, určite sa s tým stretli. Ja som predajca, ale skúsim sa pýtať kolegov.
Nejsem odborník, ale asi jako první bych zkoumal, uda to není zakarbonované, i když to asi nemusí být jediná příčina. Podle toho, co o 1.6 GDI motoru píší v testech ojetin, tak úbytek olejr je celkem známá věc, způsobená právě zakarbonováním. Jako jednu z hlavních prevencí doporučují kvalitní aditivovaná paliva a výměnu oleje po 10-15 tis. km.