1.5t gdi problemovy rozjazd v 1.

Sekce pro specifické dotazy k vozu cee'd SW.

Re: 1.5t gdi problemovy rozjazd v 1.

Příspěvekod elkan » 13.02.2025 23:16

Teď jsem pár dní jezdil náhradní Sportage, 1,6 t-gdi, a tam ten problém s rozjezdem není. Takže to bude asi jen u 1,5 t-gdi.
KIA CEED SW GT-line 1,5 t-gdi, paket seat
Uživatelský avatar
elkan Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 457  Témata: 5
Registrován: 15.10.2015
Bydliště: Západní Čechy  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2022)
38000 km @ 6.4 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: 1.5t gdi problemovy rozjazd v 1.

Příspěvekod stanislavmartis » 23.03.2025 17:51

ahoj presne toto mam a zazivam aj ja..kukni moj spravy vo fore tam je viac co sa mi deje.
stanislavmartis Neuvedeno
Nováček
Léta členství
 
Příspěvky: 5  
Registrován: 06.06.2024
Bydliště: Púchov  Slovakia (sk)

Kia cee'd SW (2022)
10111 km @ 6.2 l/100km

Re: 1.5t gdi problemovy rozjazd v 1.

Příspěvekod DaX » 25.03.2025 12:57

Madbugie píše:Turbobenzínový motor nepúšťaj pod 1500 ot. Neboj sa to zľahka vytočiť, maloobjemove turbo sa musí "nadýchnuť", takže žiadne rozbiehame od 1000 ot. ako pri atmosférach, normálne pridaj plyn, púšťaj spojku, tak aby ti neklesli otáčky pod 1500-1400 ot., keď motor klepe, tak je zle...

Zvlášť ak je auto zaťažené, alebo rozbeh do kopca, tak treba pekne pridať plyn, aké si mal predtým auto, ja som mal atmosféru a musel som si zvykať na iný štýl jazdenia, hlavne nepočúvaj ten palubný počítač, ten by chcel aj do kopca pri 55 kmh zaradiť 6ku

Takisto potreba prudkej akcelerácie = podradiť... nízkoobjemový motor s malým turbom, nemá kde vziať dostatok vzduchu pri nízkych otáčkach a síce elektronika vstrekne viac paliva, vzniká bohatá zmes a to je celé zle - LSPI (low speed pre-ignition), prípadne sa pri bohatej zmesi benzín v studenom motore prilepí na stenu valcov, krúžky ho zotrú do oleja, a ten degraduje, aj keď to nevidno a tým sa začne ničiť turbo atď. typický problém áut, ktoré jazdia hlavne v meste a na krátke trasy... 1,5ka na to až tak netrpí, ale také tie motory 0,9 a 1,0 biturbomegaintegrále, hotová katastrofa... ;-)

za normálnych okolností 1ku ťahám do 2500 inak stačí ostatné rýchlosti radiť pri 2200 ot, a ak je auto zaťažené, tak radím aj 2500-3000...


otazka ako sa k tomu spravne chovat v zime resp. kym nie je motor/olej zahriaty na prevadzkovu teplotu. Ja to robim tak ze sa snazim ist cca v 1500 otackach resp.snazim sa nejst nad 2000 pokial je to mozne kym nedosiahne prevadzkovu teplotu a potom uz jazdim normalne bez obmedzeni. blbost?
a hovoris ze spina pri 1250 otackach? nie je to tak ze 1.5 motor ma high pressure turbo kde zacina spinat pri 1500 a low pressure sa dava do 1.0 kde by mal spinat prave na tych 1200?
DaX Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1  
Registrován: 05.10.2010
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Předchozí

Zpět na ceed SW

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé