johnybuchar píše:Ahoj,
muzu dotaz na majitele Sportage, zda pozorovali u noveho vozu nebo i pozdeji, ze pri zatazeni el. rucni brzdy se ozve docela hlasite vrznuti pri jejim zatazeni?
Dale me zajima, zda je lepsi pro chod auta nebo dokonce nutne pred rozjetim nejdrive tlacitkem "P" odbrdit nebo se muzu rovnou rozjet, kdy rucka sama povoli? Mel jsem to tak u puvodniho auta, ze jsem se mohl primo rozjidet a tim se odblokovala, ale nerad bych zbytecne zatezoval jeji mechanismus.
Dekuji za rady, tipy!
Ahoj, ano, to vrznutí je u mě občas trochu slyšet.
Sám mám nastaven Autohold, takže přepnu na D, šlápnu na plyn a jedu. Když zastavím, auto je zabržděné, stačí trošku přidat plyn a brzda sama povolí. Hrozně mi to vyhvouje, že nemusím na nic myslet, ruční brzdu nepoužívám.
Nevím jestli máš automat s mildhybridem. Pokud ano, člověk se musí naučit trošku jinou techniku jízdy. Někdo to nemá rád, ale hodně využívám ECO režim a plachtění a tam jsou určitá specifika. Na druhou stranu mě baví zkoumat, jak auto reaguje a mimo dálnice pak s tím není problém jezdit za 5l/100. U manuálu to bude asi stejný jako u každého jiného auta.
Na dálnici zase často využívám udržení ve středu pruhu a klasický tempomat. Tam zase používám NORMAL režim bez plachtění.
Zjistil jsem, že vestavěná navigace je většinou srovnatelná s Google/Waze, takže Android Auto obvykle nepoužívám a telefon nechávám v kapse. V aplikaci si vždy zadám cíl a pošlu ho do auta, funguje to skvěle. Když někdo volá, tak se to spojí přes bluetooth, funguje bez problémů.
Zkoušel jsem hlasové ovládání, fungujou mi příkazy "Domů" pro navigaci domů a příkaz "Volat" a pak jméno osoby se seznamu. Nefunguje mi hlasem zadat adresu cíle.
Tachometr mi za všech okolností (rychlost, pneumatiky) ukazuje o 5 km/h víc, takže se to dobře počítá.
Odečítání značek (rychlostní limity) v ČR funguje blbě, v Německu a Rakousku bezvadně.
Jinak před jízdou nic nevypínám (asistenty, startstop), nic mě neobtěžuje, ale to je taky individuální.