v minulém roce jsem laboroval s častým spouštěním regenerace DPF, kdy v letním období se spouštěla co 100km. Na podzim jsem nechal udělat dekarbonizaci (jestli to k něčemu bylo, bůh ví) a zároveň jsem zakryl chladič, aby se motor v zimě rychleji zahřál a vida, regenerace cca po 500km. Nyní, jak je tepleji, se nájezd pro spuštění opět zkracuje a to mám chladič pořád zadělaný. Níže je uvedeno několik regenerací
Celý proces trvá cca 10minut, kdy se snažím držet cca 2000 ot.
Když dojíždím do práce, mám teplotu oleje cca 80°C, při regeneraci teplota za DPF přes 600°C.
provozní režim auta je každodenní dojíždění do práce, cca 20km, mezi městy jedu 100km/h, courání po městě a vožení ženy po obchodech skoro vůbec, to už jsem ji naučil jezdit busem
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Při pročítání různých článků jsem se dočetl, že filtr se po čase zanese tak, že už ani vypalování nestačí, ale mě přijde divné, že v zimě mám nájezd 500km a v létě 100km. Co se snažím vzpomínat, tak se mi zdá, že mě to takhle dělá cca 3 roky, co to auto mám.
Je toto zkracování způsobeno tím, že je větší teplo, čili motor se rychleji zahřeje a proto si vypaluje? Vypaluje se většinou ráno, kdy je stejně kolem 8°C, takže zas takové teplo to není...
9.2. - 283328 - 521km
24.2. - 283830 - 502km
284342 - 512km
27.3. - 284714 - 372km
14.4. - 285233 - 519km
4.5. - 285560 - 327km
10.5. - 285677 - 117km