Proceed GT vs 100 octan benzín

Sekce pro specifické dotazy k vozu PRO_cee'd.

Re: Proceed GT vs 100 octan benzín

Příspěvekod amadeus » 15.04.2023 04:29

OK, mne osobně popis a vysvětlení od Madbugie bohatě dostačuje a tímto bych toto téma UZAVŘEL a díky všem za názory.
Kia CEED GT Line 2019-2021, Kia PROCEED GT 3/2023
Uživatelský avatar
amadeus Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 24  Témata: 5
Registrován: 30.03.2018
Bydliště: Třinec  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Proceed GT vs 100 octan benzín

Příspěvekod Madbugie » 15.04.2023 12:01

prečo uzavrieť, veci si treba vysvetľovať... ak je v 100ke to ETBE či čo to je miesto etanolu, tak asi lepšie... dik za info Therion (ale to si asi riadia jednotlivý výrobcovia, či platí to paušálne)

pre motory našich Kií je 95 úplne v poriadku, tým slovným spojením, že pre novšie autá, sa myslia kľudne aj 10 rokov staré, tam už sa s použitím etanolových a ktovieakých zložiek počítalo... nie je to dobré pre staré autá 20 r. a viac a pre jednoduché stroje typu kosačka, krovinorez, malotraktor a pod. ...

100ku samozrejme si človek môže dávať, ak chce... tá je ale primárne určená pre výkonné motory a tým sa myslí napr. 2 liter turbo 250 - 400 koní... 1,5 so 160 koníkmi to nebude, možno 1,6 s 200 koňmi pre ten lepší pocit, ale inak asi nie... alebo pre autá s vysokou kompresiou vo valcoch, ako má mazda napr., ale tam tuším tiež ide 95ka...

základ starostlivosti o nízkoobjemové turbo motory, je podľa mňa dodržiavanie pár zásad, ako sú krátke zohriatie, krátke dochladenie turba na voľnobehu (aspoň 15-20 sekúnd), nejazdiť na nízkych otáčkach (pod 1500), nepodtáčať a neposlúchať ten asistent radenia rýchlostí, ktorý už na 60ke žiada 6ku, žiadne prudké akcelerácie z nízkych otáčok a studeným motorom, radšej podradiť aspoň na 2000 ot., z času načas v rámci jednej nádrže po zohriatí auta, mu ako sa vraví vypáliť pavučinky... a k tomu patrí samozrejme dobrý olej a dobré palivo s nejakými tými čistiacimi prísadami... jediná škoda je, že nemáme kontrolku, ktorá by nás upozornila, že sa práve vypaluje GPFko...

ani pri 95ke sa žiadne strielanie do výfuku a detonačné spaľovanie nekoná, a to aj vďaka tým senzorom a elektronike... aby sa to dialo, to by musel byť fakt že nekvalitný benzín
:kia: as mad as possible :kia:
Kia Ceed SW 1,5 T-Gdi - Casa White - Gold + Navi + Led
Uživatelský avatar
Madbugie Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 178  Témata: 1
Registrován: 22.06.2021
Bydliště: Trnava  Slovakia (sk)

Re: Proceed GT vs 100 octan benzín

Příspěvekod therion » 15.04.2023 14:15

Ano je to otazka vyrobce , ale orlen ani omv by etanol mit nemely:
Obrázek
Ono se snim sice pocitalo , ale etanol je proste korozivni svinstvo , ktere nedela dobre ani kovovym castem motoru.
Obrázek
Dalsi veci je ze se ty biosragory dostavaji do oleje a rychleji jej degraduji. Aditivovana 100 ma i daleko lepsi mazivost. Tech benefitu oproti bezne 95 je spousta. Staci se podivat na svicky pri pouzivani 100.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Předchozí

Zpět na ProCeed

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé