Ze servisu Autocentrum BARTH mi odpověděl vedoucí servisu Kia, že se mu nezdá, že by autorizovaný servis dokázal jen tak přehrát SW ŘJ.. Protože SW do aut dodává výrobce a ten rozhodně úpravu ŘJ nepodporuje..
Poprosil mě o VIN, že se podívá jaký SW mám ve voze mít.. ale, že pokud mu přímo výrobce nepošle jinou verzi SW, tak jí nemá kde vzít. Dále mě řekl, že pokud chci, mám auto přivézt a pomocí výrobce se pokusí zjistit víc o mé ŘJ, že si tam auto bude muset ale pár dní nechat a ani neví, jestli se mu vůbec do ŘJ podaří dostat.
S těma lambdama jsem trochu zmatený.. Kolik jich vůbec je? Aspoň od pohledu jsem myslel, že to jsou tyto, viz. obrázky


Ale pak jsem viděl videa, kde je lambda pod autem a né takhle v motorovém prostoru..

Tak která je teda která?
Jinak to auto startuje za tepla takhle.. Chviličku mu to trvá, ale asi v rámci mezí.. I když oproti Peugeotu, který chytne na brnknutí, je to rozdíl. Ačkoliv z mobilu to stejně asi je jedno, protože to zkresluje.
https://icedrive.net/s/44iNiuaAVj2VfbWXk6NtuZaA29F2
Byl jsem se nachvilku projet, napíchl to a nedalo mi a zkusil jsem projít kódování motoru v Car Scanneru.. A
resetoval adaptační hodnoty motoru.. Za předpokladu, že to mechanik neudělal, páč mi na to neodpověděl, ale otravovat na dovolené už jsem ho nechtěl. Co se ale divím, tak předtím mi reset adaptačních hodnot psal chybu a nešlo příkaz provézt, kdežto teď to prošlo hned napoprvé.
První video je ve městě, tuším, že to začíná od cca 2. minuty, kde vždy v rámci možností provozu zrychluji na 50-60 tacho a pak nechám auto brzdit motorem. Abych teda viděl jak reagují lambdy. Je to tam několikrát vždy s nějakým kratším rozestupem.
https://icedrive.net/s/3iTZ9hBRxwtZSiwGauCY7N5kiubwDruhé video je začátek nájezdu na rychlodráhu, a víceméně to samé, v rámci možností provozu zrychluji na 120-130 tacho a nechám brzdit motorem.. Ke konci je zase nějaká ta maximálka a brždění motorem na klasickou rychlost.
https://icedrive.net/s/yCafQ7btZTkzgwwWaPa1vb45vT5tTřetí video je jen kratší, rozjezd z 0 na 50, 60 a takové snahy akcelerovat na dvojku na 50-60 s víc šlapáním na plyn..
https://icedrive.net/s/3FNvG4NVAVD56hiXVX1t73BZgS1T
Co ale musím říct, tak po smazání těch adaptačních hodnot, to i po ohřátí jelo docela hezky.. Ale jel jsem s tím tak 30 minut a najel tak 20km max. Podle grafů je vidět, že LTFT začalo na nějakých -4% a pak lezlo až na +4% a drželo se okolo 0-1%.
V tom třetím videu, kdy jsem na to šlapal na dvojku, tak do nějakých 3 - 3.500 otáček je to takové slabší, ale relativně fajn a jakmile to hitne 3.500 otáček, tak to jakoby chytne víc a opravdu zrychluje, že je to cítit.. Což už mi přijde naprosto v pořádku.. Samozřejmě malej motůrek nebude tenhle těžkej kombík tlačit od spodních otáček..
Pocitově mi ale přišlo, že to auto snad jede dokonce normálně.. nebo, alespoň bylo cítit, že to něco dělá a ten rozdíl je velký, než jak to "nejelo" předtím.
Otázkou je, jestli to není jen nějaké krátkodobé zlepšení, než se třeba za nějaký čas zase ne/urovnají adaptační hodnoty? Protože mám pocit, že to takhle jelo i chvilku co mi je smazal v servisu mechanik. Zkusím se s tím nějak normálně přes víkend projíždět a dám vědět, jestli se to vrátilo zase k tomu, že to nejede..