Tony píše:ano ale v USA se mysllím dělá náraz do pevné překážky (zeď) za to tady do deformovatelné co sežere hodně nárazové energie. však koukněte jak se ten soul zdemoloval a poskočil si. to u euroncapu neuvidíte
jj je to tak v USA je to plná zeď, v EU je to ofsetový náraz
například ale bezpečnost vozu při převrácení se v EU nehodnotí vůbec na rozdíl od USA kde je test běžný. prostě jsou to rozdílné přístupy dávající víc pohledů na stejné téma.
Nechci tvrdit co je lepší či horší, jen to, že víc testů dává nakonec lepší přehled jak na tom to které auto je.
PS:
naproti tomu nevýhodou jasně daných testů je to, že jejich metodika je obecně známá a dle osobní zkušenosti mohu říct, že výrobci aut svá auta speciálně navrhují tak aby v testu obstály co nejlépe a to už od prvních počítačových simulací (je to levnější než hned ničit prototypy) čehož jsem byl svědkem. Proto víc testů je jasné pozitivum pro koncového zákazníka. Bohužel spousta EU modelů v USA nikdy neotestují neb se tam nedováží. Oni ty rozdílné výsledky také můžou jasně ukazovat na které trhy dává výrobce svojí prioritu a podle toho také auto nechá navrhnout. V případě Avea je to zcela zřejmě USA.