Ach jo, nejhorší možná varianta
Nicméně co bylo příčinou zadření klikovky? Odešlo olejové čerpadlo? Nebo??? Klasický problém u dieslů- zanesené sítko sacího koše ve vaně? Projevuje se zpočátku pozdějším zhasnutím kontrolky mazání. Kontrolka za normálního stavu zhasne po nastartování do sekundy a pokud je to sítko přicpané trvá to i tři sekundy- to je taková první indicie, že se něco děje. Pokud to člověk nevnímá, nebo neřeší, končívá to právě takhle fatálně.
Ono je to vcelku jedno, na tomhle motoru už to stejně nikdo řešit nebude- nemá to cenu, ale pro majitele stejných aut a do budoucna by bylo dobré to trochu rozvést.
Jinak se neoficiálně doporučuje u dieslů cca kolem 90-120tis. sundat olejová vana, vyndat koš a celý jej vymýt v tech. benzinu a profoukat. A zároveň s tím i vyčistit a vymýt celá vana.
KIA XCEED GT line, 1,5T-GDi,118kW 7°DCTSpotřeba od : 8.9.2023- 6,7l/100km- dle tankování.
Najeto: 67800 km
Vozidlo prodáno- protiúčtem a doplacena Cupra Formentor 1,5TSi 2023
Tímto se s Vámi loučím. Ať Vám to jezdí
