od mn_e4 » 11.03.2019 13:13
Tak po první delší jízdě s Proceedem GT jsem zpět, pozitiva a negativa, které vylezly na povrch. Cesta: Praha - Zell am See, na místě pojížďky na svah, do obchodů atd, pak zpátky Zell - Praha se zastávkou v Salzburgu.
Pozitiva:
- Jsem hodně překvapený spotřebou. Auto se může fakt pos*at a žere i 12l, když je studený motor a jede se rychlostí 0-60km. Ale delší jízda cca 400 km většinou po dálnici znamenala spotřeba 6,7l za celou cestu. Jasně, určitě tomu napomůžou rakouské rychlostní limity (50% cesty byla rychlost na dálnici omezena na 100 nebo 80km/h), ale i tak jsem tím překvapený. Nejsem jsem vyloženě rychle, ale ani jsem se neloudal. Auto řadí na 7mičku už při devadesátce když vidí, že tomu neřežete, ale nijak se nedusí. Kvůli ekonomice provozu jsem si ho nekupoval, počítal jsem se spotřebou po dálnici nad 8 litrů, toto je fajn překvapení.
- Zvuk - myslel jsem, že mě řinčivý zvuk Proceedu otráví, ale ani při dálničních rychlostech 100-140km/h není rušivý, na sedmičku a tempomat cca 2500 ot./135kmh, režim samozřejmě NORMAL. Naprosto v pohodě.
- Prostor v kufru - dva dospělí a jedno dítě, úplně bez problémů jsme se vešli, lyže prostrčeny prostřední sedačkou, 182 cm dlouhé lyže a vyšlo to akorát - nezasahovaly do loketní opěrky. Prostor pod podlahou v kufru slušně využitelný na drobnosti.
- Audio a navigace - perfektní ozvučení, slyšet jde bez problémů i ve vyšších rychlostech, není třeba výrazně opravovat nastavení zvuku nebo pokyny navigace. Navigaci jsem připojil k internetu a natahovala si aktuální dopravní info, nabízí objízdné trasy. Velmi použitelná, tady palec nahoru. I graficky dobře zpracovaná, neobtěžovala a na slunci dobře čitelná.
- Vyhřívání sedaček a volantu - zapnete a máte zadek v teple do 10 sec. Hodně fajn featura a dobře nastavená, neuhoří vám p*del ani ruce, je to s citem.
Negativa:
- Aerodynamický svist od zrcátek - to jsem fakt v autě zaznamenal poprvé až teď a koukal jsem, jak to dokáže být otravné. Nicméně po cestě nám hodně foukalo obecně do ksichtu i boční nárazový, myslím, že toto se taky hodně podepsalo.
- Sedadla - než jsem našel správnou polohu za volantem, tak to trochu trvalo. Člověk sedí hodně vysoko, musel jsem se sedačkou šibovat a štelovat i ty bederní opěrky. Toto se při kratším pojíždění neukáže. Na dlouhé cestování to fakt není optimální, ale je to o zvyku.
- Toto mě sralo asi nejvíc - udržování auta v pruzích. Nastavení je celkem agresivní a místy mi přišlo, že nemám toleranci an 15 cm na každou stranu. Pokud jsem prostě nejel naprosto přesně tak, jak je KIA naprogramovaná a jak si myslí, že bych měl jet, tak mě do toho začala kroutit volantem. Asi se s tím musí člověk i trochu naučit jezdit, bude to i můj případ, protože jsem to v autě nikdy neměl, ale skutečně je to trochu násilné. Samozřejmě systém jde tlačítkem vypnout, nicméně je to jak se start-stopem - po každém nastartování je systém zapnutý. Mimochodem znáte to, když je prázdná silnici, tak si člověk trochu zkrátí zatáčku na okresce protějším pruhem, stačí tam ale jenom vykouknout levým kolem a už vám to dere volant... pokud je na to člověk zvyklý, tak musí systém vypnout, jinak se z toho vojede. Navíc je systém nastavený tak, že upozorňuje i zvukově, takže vám neustále něco pípá a píská...
Za mě tedy největší pozitivum spotřeba, ikdyž neočekávané, negativně hodnotím asistenta udržování v pruzích. Chtělo by to umožnit nastavení citlivosti, jinak to fakt budu vozit asi vypnuté, což ale prudí, po každém nastartování vypínat toto a start-stop...
Naposledy upravil
mn_e4 dne 11.03.2019 13:51, celkově upraveno 2
KIA Proceed GT 2019, 1,6 T-GDI, šedá Penta Metal, panorama, bez adaptivního tempomatu, kua! 