Zdravím všetkých sorenťákov. Mám otázku či už niekto z Vás riešil prerábku pohonu na stály pohon 4x4, pričom viem že je potrebné vyriešiť problém z rozvodovkou ktorá musí obsahovať diferenciál, alebo preklzové spojky. Rád by som to takto prerobil, lebo toto pomalééééé zapínanie pohonu na 4x4 mi dosť vadí. Na otočnom vypínači mám 3 polohy, potom by tam ostala iba jedna na zapnutie redukcie. Ďakujem za rady.
Finanční podpora Kia-Club.org CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010 SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX
Mam obavu, ze to tu nikdo neresil, ani na zahranicnim foru jsem na nic nenarazil
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Myslel som si ze az take zasahy malo kto ribi alebo robil no ja som ochotny ist aj do prerabky na inu rozvodovku a predny dif natvrdo spojit. Je to ovela lepsie ked je staly nahon neje problem pri rozjazdoch na klzkom povrchu auto sa sprava lepsie v zatackach atd. Najvhodnejsia rozvodovka ktora ma v sebe dif. je zatial podla mna z range rover p38, len je potrebne prerobit priecku ktora spaja sasi a upravit vyfuk, potom samozrejme este viac veci.
Je to nesmysl předělávat dodatečně. Jediné řešené je koupit permanentní 4x4 a je pak klid. Ten rozdíl v dílech je značný a jen jejich pořízení by převýšilo zůstatkovou cenu stávajicího Sorenta. Já mám Soriho 2,5 Crdi s permanentní 4x4 a ještě se samosvorným zadním diferákem - ten nikdy nebyl seriově montován v této konfiguraci. Je to bezva řešení a na sněhu Sori couvá stejně dozadu v kopci jako ho vyjíždí po předu. Je to taky dáno poslední generací pohonu 4x4 a ten je rychlejší než předchozí veze. Již 10 let jsem s ním naprosto spokojený.