Dostal jsem se včera na výměnu kol a při té příležitosti vyčistil a promazal brzdy, jak mi tu před pár měsíci poradil Beda:
Beda píše:Muj postup:
- povolit a vysroubovat spodni sroub bzrdove trmenu (u mne klic 14mm proti drzis klicem 17mm)
- trmen vyklopit nahoru (drzi stale jeste za druhy sroub)
- vyndat desticky a kluzne/tlumici plechy v kterych jsou ulozene
- vydrbat kartacem jak desky tak ty plechy (vsude v mistech, kde je usazeny prach z brzd)
- vydrbat i trmen (uvnitr, kde jsou desticky) a jeho drzak (v miste ulozeni plechu)
- overit, ze se cepy, ktere vedou trmen v drzaku volne hybou (pripadne vycistit a namazat)
- vratit plechy na misto do drzaku
- maznout kluzne casti (bocni vystupky) desticek
- nasunout desticky do drzaku mezi plechy
- naklopit trmen zpet a zasroubovat spodni sroub
Misto medene pasty na mazani jsem zacal pouzivat toto Bosch Superfit

Po třech letech provozu nového auta to bylo celkem v pohodě a asi by to ještě nějaký čas vydrželo i bez údržby. Nicméně vyčistění od brzdného prachu a promazání tomu jistě prospělo.
Má verze Ceeda má větší přední brzdové kotouče (nelze použít s koly 15"). Na povolení šroubu byl potřeba klíč 14 + na držení čepu klíč 17. U zadních brzd bylo třeba místo nástrčného klíče 14 použít obyčejný klíč 13 (na nástrčný tam není kvůli lanovodu ruční brzdy prostor). Navíc zadní třmen je nutno oproti výše uvedenému postupu vyndat celý - nelze otáčet na horním šroubu.
Čepy byly namazány dostatečně - skoro jako nové, takže ty jsem ani nevyndaval - jen jeden na nafocení.
Oproti postupu od Bedy jsem si ještě při nasazování třmenu zpět dovolil namazat dosedací plochy válečku a třmenu na destičky. Snad to ničemu nevadí

Říkal jsem si, aby to k sobě nerezlo, i když k tomu to má hodně daleko
Jako mazivo použit ten Bosch Superfit (vypadá to, že něčím podobným jsou namazány i ty čepy již od výroby).
Nafotil jsem stav brzd a
popsal i cca postup této práce v následující foto galerii (viz popisky u každé fotografie - nutno vždy srolovat dolů pod fotku): gallery/image_page.php?album_id=1042&image_id=7485

Musím říct, že podle stavu brzd mi přijde úplně zbytečné, dělat tuto práci co půl roku. Rok možná, ale přišlo mi to v pohodě i teď po třech... Každopádně na to znovu kouknu zase za rok na jaře a uvidím, v jakém to je stavu...
Díky Bedovi za radu a návod.
