od only_one » 09.05.2017 19:30
já jsem si byl vyzkoušet pár novinek. Už i nová I30 a 1,4Tgdi motor jednoznačně překonává 1,6 Crdi . Je sice v kombinaci o litr a fous více se spotřebou, jenže to plně kompenzuje cena servisu, cena pořizovací, budoucí náklady pro nešťastníka s ojetým dízlem a překonává ho v komfortu, hlučnosti, pružnosti a celkově jízdním projevem z důvodu nižší váhy.. Zcela famozní je novinka od Hondy, kde 1,5T je klenotem malých motorů, velmi příjemně slazené auto co mě bavilo na první dobrou.
Doba malých dízlů je prostě u konce. CRdi bylo úžasné v době prvního ceeda, bez DPF. Bylo to úsporné, výkonné, oproti TDi kultivované a spolehlivé řešení co ale doba a emise zabily. Nicméně ze zdravotních hledisek to asi není špatně. Koncept Kie chápu i využití filtru a DeNoxu bez adblue, cena auta je pro ně duležitá a rozhoduje u hodně zákazníků. Jenže tohle řešení není dobré pro uživatele. Technicky to je průser ohromnej, filtr jede 10% času, nafta ředí olej, olej degraduje, spotřeba není nic moc a už jen ta životnost filtru, který je pro Euro 6 velmi špatně dimenzovaný... je minimálně diskutabilní a kluci co se zabývají servisem DPF kroutí na tím hlavou. Podle Kii je vše OK. Je.. ono to těch svých 7let nebo 150 najede..jako všechno ostatní od Alfy Romeo po Volvo... Za mě je Crdi určitě poslední nafta v objemu pod 3 litry a 6 válců, protože v současné době je možné za obdobné peníze dostat daleko lepší srdce auta ve všech ohledech než je nafta v této podobě. A už jen podle stavu co bude v D, kde za poplatek na dálnici zaplatí Gdi 1,6 99kW 4 eura a Crdi 1,6 100kw 14 euro a přitom obojí je Euro 6 model 2016... Takže je to tak, že nyní výlet do 350km se mi nevyplatí jet Crdi, protože je Gdi na stejno při započítání diference spotřeby a poplatků za auta.
Toliko k poznatkům obou aut co mám doma a k mému názoru na naftu, byť jednu doma prozovuzuju, znova bych ji už nekoupil ani za zlaté prase, našel sem poměrně dost lepších možností než právě Crdi Ceedu