Nejsem sice odborník na oleje, ale jednoho jsem potkal

a co si pamatuji, tak obecně známým faktem je, že kvalitnější jsou oleje vyráběné z ropy BRENT, kde je nižší obsah síry atd.
Oleje se vyrábějí z jakési olejové báze, kterou vyrábí hlavně jedna továrna v Belgii a většina kvalitních olejů pochází právě ze základů vyráběných zde. Používají to značky Shell, ARAL, OMV, TOTAL, AGIP z těch co si pamatuji a ty lze považovat za nejlepší. Použitím jakéhokoliv oleje od těchto značek chybu neuděláte.
Obecně CASTROL nebyl mezi těmi co mi byly doporučovány, vzhledem ke kvalitě cena neodpovídá. Stejně tak je problém s českými oleji, které se vyrábějí z báze na základě ruské ropy, která není tak kvalitní. Dále jsem byl varován před levnými oleji z USA, které jsou vyráběny pro jiné specifikace motorů (malé otáčky atd.). Někteří šikovní překupníci je totiž vozí z USA a zde prodávají. Samozřejmě, že i americké značky vyrábějí oleje pro evropské motory (viz svého času první náplň Škodovek od firmy PENZOIL), jen je si třeba dát pozor co kupujete.
Vždy by asi mělo platit, že kvalita oleje by měla odpovídat tomu kam ho budu lít. Těžko asi budu kupovat Shell do staré Š120.
Nechci tu zadávat příčinu nějaké flamewar, jen presentuji co jsem se dozvěděl. Stejně asi nikdo z nás není schopen objektivně kvalitu olejů posoudit. Z mé vojenské praxe laboranta PHM a LPH, můžu říct, že olej neztrácí své mazací vlastnosti ani po dvou letech používání a stále bude v normě. Po výměně filtru by se tak dal dále používat, nicméně díky karbonu již bude trochu černý. V té době armáda používala oleje Shell a TOTAL. Do ruských letadel se používali ruské oleje neb ty nikdo jiný neuměl vyrobit
