

MartinP píše:Jenom že ty natankuješ plnou nadrž třeba ceed 53 L plus to co se vejde po hrdlo a to muže bejt dalších 5 - 8 L a to ti počítač nespočíta, proto ti to nesedi.Já když to narval co to šlo tak po 200 Km, které jsem najel, tak mi počítač ukazal stejný dojezd jako po natankovaní. Až pak začal počítat až to co bylo skutečně v nádrži, tak s tím chce počítat.
dedojozef píše:Misssssko, trochu matematiky, vo svojom profile uvádzaš Kia cee'd SW (2008) 25000 km @ 5.3 l/100km a palubný počítač pred tankovaním (ukazoval PP 175km takze som tam mal cca 15L v nadrzi....), ak sú tieto tvoje údaje pravdivé, v nádrži si mal nafty oveľa menej ako uvádzaš, a to: 175 km x 5,3 l/100 km : 100 = 9,275 l.
To, že do nádrže sa zmestí skoro vždy viac paliva ako je uvedené v technickej príručke automobilu dokazuje aj moja pripojená príloha, technická príručka KIA SPORTAGE II uvádza objem nádrže 58 l, bežne natankujem 62 až 64 l, a to ešte nie nádrž úplne prázdna.
Misssssko píše:aha. a ak natankujes aj do tej nadrzky teraz v zime moze to niejak uskodit, alebo poskodit to daco?
Martin píše:Tak se pokusím poslat vyjádření výrobce k objemu palivových nádrží. Koukám, že to tady spoustu lidí zajímá.
Objemy nádrží vozidel Škoda – oficiální vyjádření
> Vážení,
>
> ke známé problematice následující:
>
> 1) Jmenovité objemy nádrží dle dokumentace
> Felicia 42l
> Fabia 45l
> Octavia 55l
> Octavia 4x4 63l
>
> Tolerance je vždy +2 až 3l z důvodu garantování min. objemu
> zákazníkovi (stěžoval by si na dojezd apod.)
> Mluvíme zde o objemu který zákazník má možnost využít při
> standartním způsobu tankování tak, jak je uvedeno v návodu k obsluze.
>
> 2) Skutečný objem palivového systému (včetně bezpečnostních
> objemů)
> Felicia 51l
> fabia 58l
> Octavia 71l
> Octavia 4x4 74l
>
> Bezpečnostní objem je nezbytný při rozpínání paliva vlivem
> ohřevu a zajišťuje to, že palivo nezačne vytékat z vozu odvzdušněním ani v
> případě, že je naplněna nádrž a vozidlo je odstaveno na svahu až 10 stupňů
> sklonu v okolní teplotě 45 stupňů po neomezenou dobu.
>
> Takřka celý tento objem lze naplnit při vyřazení páčkového
> ventilu v hrdle a pomalejším plněním
> (v rozporu s návodem k obsluze!)
>
> 3) Funkce páčkového ventilu
>
> Při zašroubovaném uzávěru nádrže je otevřen a umožňuje
> rychlejší odvzdušňování bezpečnostních objemů nádrže během všech jízdních
> režimů.
> Při tankování (odšroubovaný uzávěr) má být uzavřen, aby
> nebylo možné tyto objemy zaplnit!
>
> 4) Stav paliva při rozsvícení kontrolky
>
> U všech vozů ca 7 až 9l.
>
> Podotýkám, že i přes žádost o stručná a zároveň
> vyčerpávající vyjádření nemůžu vyhovět 100%-ně, protože funkce
> odvzdušňování je ještě složitější než uvádím.
>
> Vratislav Kozub
> Fahrwerkentwicklung Skoda
> Lenkung, Raeder, Reifen, Tank
Zpět na Motory / Pohonné ústrojí
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé