Do nového oleje také nic dalšího nepřidávám, ale do starého oleje před výměnou dávám již zmíněný "proplach" protože se z motoru dostanou úsady které se už jinak z motoru nedostanou. Obava, že se uvolní nějaké velké kusy které můžou něco ucpat, jsou zbytečné. Tyto přísady karbon a podobné nežádoucí částice rozpouští, neodlamují ho od stěn motoru jak nějaký sekáč, takže nic velkého, co by mohlo ucpat nějaký kanálek tam nevznikne. Zbytek se zachytí v olejovém filtru. Myslím že fotka kterou jsem předtím přiložil je jasným důkazem.
Ideální by bylo zkrátit interval výměny oleje na zmíněných 5-7 tis. km, protože pak by k téměř žádnému zanášení motoru nedocházelo. Nový olej by vždy dokázal takovému jevu zabránit. Jenže po této době, již olej tyto vlastnosti ztrácí a naopak velmi rychle nastává to co celý motor postupně zaneřádí.
Takový už trochu extrém z české (moravské) kotliny, je zde. Možná by se hodně majitelů aut divilo, jak vypadá jejich vnitřek motoru po běžných předepsaných výměnách oleje.
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=60&t=74840&start=50