


Otevírám toto vlákno, protože se na trhu objevilo spousta "zázračných" krabiček typu: http://aukro.cz/chip-tuning-box-kia-spo ... 20597.html
Asi každý si řekne - no to je fajn cena. Navíc nižší spotřeba a trochu líp to potáhne... Rozhodně to není Chip-Tuning softwarový, ale jako malé oživení by to stálo za hřích. Otázka tedy zní, kolik by ten hřích mohl stát ve finále? Jinými slovy, za jak dlouho se člověk s motorem vybaveným Common-Rail injection může při takové úpravě, kterou zvládne snad každý, rozloučit. Každý čipař si bude stát za svým a rozhodně bude (většinou oprávněně) hájit softwarovou úpravu řídící jednotky motoru. Na druhou stranu člověk který se nevyzná a má hluboko do kapsy, může v tzv. PowerBoxu vidět znatelné zlepšení.
Konkrétně na powerboxu z Aukra pro Kia auta CRDi mě překvapilo tvrzení prodejce, že "udělátor" pouze reguluje množství vzduchu (zvyšuje průtok vzduchu) a rozhodně nezvýší množství vstřikovaného paliva. Tato krabička se ale zapojuje tak, že rozpojíte na Common-Railu senzor tlaku v něm a mezi konektor zapojíte tuto kouzelnou krabičku. Pokud by to byla stejná úprava například na váze vzduchu, potom bude asi tvrzení prodejce správné. Ale čidlo tlaku na vstřikách asi nebude mít přímý vliv na regulaci průtoku vzduchu. Tam může zkreslit údaj pro ŘJ o tlaku v railu a to je vše. Témat u TDi, kde se pomocí odporu prý obelhávala teplota paliva, jsem přečetl mnoho. Nicméně CRDi a tím více, že se jedná o choulostivý Delphi, mi přijde jako opravdu barbarský čin - něco takového si dát do auta. V každém lepším tuningovém servisu se podívají, kolik má motor nalítáno a podle toho se začíná s doporučeníma. S mým náletem bych nešel už ani do chiptuningu a jsem přesvědčen, že takovouto černou bakelitovou truhlou, ve které je všehovšudy jeden odpor a jeden trimr a to vše oblemcaný silikonem (jak jsem viděl na podobných vláknech pro motory TDi), bych svůj motor poza třista pohřbil.
Tak mě zajímá názor Váš, třeba těm odporům v bakelitu s hezkou nálepkou za dva tácy křivdím...