Poistky battery management

Sekce pro specifické dotazy k vozu cee'd SW.

Poistky battery management

Příspěvekod KoldoTT » 01.11.2021 20:55

Ahojte, viete niekto čo istia poistky označené "battery management" Kia Ceed SW (CD) 2021 platinum?
Sú to poistky 10 A v ľavom stĺpci vrchná, v druhom stĺpci zľava druhá od hora.
Kia CEED SW 1.5 T-GDI platinum 2021 dark penta metal
Kia Cee'd SW 1.4 CVVT Ex 2013
KoldoTT Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 20  Témata: 3
Registrován: 07.04.2013
Bydliště: TT  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2021)
34000 km @ 6.3 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Poistky battery management

Příspěvekod lopo1 » 01.11.2021 21:20

nie som si 100% isty ale podla popisu predpokladam ze start stop system a baterrye managment t.j. !inteligentne" dobijanie baterie
lopo1 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 498  Témata: 3
Registrován: 04.09.2020
Bydliště: Žilina  Slovakia (sk)

Re: Poistky battery management

Příspěvekod KoldoTT » 01.11.2021 22:07

To som si myslel aj ja. Dnes som ich postupne vytiahol a žiadna zmena v inteligentnom nabíjaní ani funkcii ISG nenastala. Prvú som vytiahol ľavú vrchnú a nabíjanie bolo 14,2 V, ISG fungovalo a na prístrojovke žiadna chyba ISG. Dokonca ani pri brzdení motorom sa napätie nehýbalo. Už som bol vysmiaty, ale po cca 30 km jazde a znova naštartovaní nabíjanie len 12,8V, pri brzdení motorom napätie išlo hore. Takže prvá späť, druhá von. To isté, len od počiatku napätie len 12,6V. Ešte skúsim vytiahnuť obe poistky. Pri JD je v schémach zakreslená poistka napájania AMS, tak predpokladám, že aj u CD to bude takto riešené.
Kia CEED SW 1.5 T-GDI platinum 2021 dark penta metal
Kia Cee'd SW 1.4 CVVT Ex 2013
KoldoTT Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 20  Témata: 3
Registrován: 07.04.2013
Bydliště: TT  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2021)
34000 km @ 6.3 l/100km

Re: Poistky battery management

Příspěvekod Beda » 01.11.2021 22:11

V manualu k vozu je rozpis pojistek a je tam uvedeno i co konkretne pokryvaji, tam jsi se koukal?
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8797  Témata: 333
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: Poistky battery management

Příspěvekod KoldoTT » 01.11.2021 22:21

Ano, práve to ma viedlo k myšlienke, že vytiahnutím niektorej z týchto poistiek zneškodním AMS.
Kia CEED SW 1.5 T-GDI platinum 2021 dark penta metal
Kia Cee'd SW 1.4 CVVT Ex 2013
KoldoTT Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 20  Témata: 3
Registrován: 07.04.2013
Bydliště: TT  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2021)
34000 km @ 6.3 l/100km

Re: Poistky battery management

Příspěvekod Guzma » 02.11.2021 20:38

Mám odpojený kabel od baterky. Pouze jsem rozpojil konektor. Tím jsem vyřadil inteligentní nabíjení i systém Start Stop.
Kia Ceed SW 2021. 1,5 tgi
Guzma Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 21  Témata: 1
Registrován: 28.04.2021
Bydliště: Milešovice  Czech Republic (cz)

Re: Poistky battery management

Příspěvekod Esperkac » 02.11.2021 22:04

Nemá Start-Stop tlačítko na deaktiváciu?
Sadnem do auta otočím klucikom počkám pokial kontrolky zhasnú. Naštartujem. Pohľadom nájdem tlačítko Start-Stop. Lusk. Prešlo 30 sekúnd motor mám premazany, pomaly vyrážam.

A nemusím riskovať že niečo nebude fungovať keď to bude treba. Neponáhľajte sa celý život žite kľudne a život je jednoduchší a ľahší. Ani 110 netreba jazdiť. 80-90 je ideálne. Odporúčam vyskúšať.
Esperkac Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 125  Témata: 4
Registrován: 07.06.2020
Bydliště: Mana  Slovakia (sk)

Mazda Xedos (1998)
450000 km @ 8.3 l/100km

Re: Poistky battery management

Příspěvekod Guzma » 02.11.2021 22:10

Má to tlačítko, ale je pro mě otravné ho pořád mačkat. Primárně jsem to udělal kvůli deaktivaci oné *** Inteligentního nabíjení, jehož benefitem je akumulátor permanentně na hranici vybití a se sníženou životností.
Kia Ceed SW 2021. 1,5 tgi
Guzma Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 21  Témata: 1
Registrován: 28.04.2021
Bydliště: Milešovice  Czech Republic (cz)

Re: Poistky battery management

Příspěvekod lopo1 » 03.11.2021 01:28

Esperkac píše:Nemá Start-Stop tlačítko na deaktiváciu?
Sadnem do auta otočím klucikom počkám pokial kontrolky zhasnú. Naštartujem. Pohľadom nájdem tlačítko Start-Stop. Lusk. Prešlo 30 sekúnd motor mám premazany, pomaly vyrážam.

A nemusím riskovať že niečo nebude fungovať keď to bude treba. Neponáhľajte sa celý život žite kľudne a život je jednoduchší a ľahší. Ani 110 netreba jazdiť. 80-90 je ideálne. Odporúčam vyskúšať.

v tejto teme nejde ani tak o SS system ako to nabijanie ktore fakt z dovodu setrenia emissi riadi manazmen altika nie zrovna idealne napr. u mna neni mozne aby som po prejdeni 300 - 400km nedokazal napajat parkovaciu kameru v parkovacom mode bez toho aby mi system hlasil ze vyija sa akmulator viz clanok https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770 nebit otravnej kontrolky tiez by som to takto riesil ze vytiahnut kabel od baterie
lopo1 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 498  Témata: 3
Registrován: 04.09.2020
Bydliště: Žilina  Slovakia (sk)

Re: Poistky battery management

Příspěvekod Guzma » 03.11.2021 08:19

Ano, po rozpojení konektoru mi trvale bliká oranžová kontrolka. Vnímal jsem to několik dní, pak jsem si zvykl a je to v pohodě. Asi jako drátky v čelním skle u Fordu. Taky je pak přestanete vnímat. Ještě bych ale potřeboval nějak trvale deaktivovat otravného asistenta v jízdních pruzích.
Kia Ceed SW 2021. 1,5 tgi
Guzma Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 21  Témata: 1
Registrován: 28.04.2021
Bydliště: Milešovice  Czech Republic (cz)

Re: Poistky battery management

Příspěvekod Esperkac » 03.11.2021 12:08

Chápem ze je to otravné no autá sú otravné. Cím novsie tym horsie. Vselijake pípaky svetiel pásov tlacítka. Tak to proste je. Ale ked si urobim navyk tak to je 5 sekund aj s pohybom ruky tam a spat. A viem ze ostatok vozidla funguje. A na pristrojovke mi svieti 1 kontrolka a nie 4 napriklad. Neviem ale dnes su tie systemi tak pospajane ze nefunkcia jedneho zdanlivo nedoleziteho pomota hlavu niecomu inemu a sme doma.

A k akumulatorom. Ak to ma AGM alebo EFB tak tie by mali byt nato stavane. Mali. A podbitie zniest. Ale ked si vezmete nabity akumulatot na 100% kapacity sa nema dalej nabíjat. Ak ano tak sa prebíja a ničí sa tak isto.
Full aku 12.8V a s beziacim motorom je tam 14V
Cize aj klasicke altiky a klasicke aku sa za jazdy nicia. Prebíjanim.
Cize vytiahnutim poistky iba vymenite nicenie hlbokym vybitim za nicenie prebíjanim. Ta baterka proste odide tak ci tak. Taky je zivot. Veci sa kazia stárnu.

Mne odisla rocna aku neoriginalna lebo auto dlho stoji. Ale dobijal som staral sa. Proste vyrobok je smejd.

Neverim ze sa vytiahnuta poistka ukaze aj na spotrebe ale ak ano myslim ze potom by isla naspat.

Ale ved experimentujte. Mozno vam aku vydrzi dlhsie a vypinat to potom bude vacsina. Cas ukaze.
Esperkac Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 125  Témata: 4
Registrován: 07.06.2020
Bydliště: Mana  Slovakia (sk)

Mazda Xedos (1998)
450000 km @ 8.3 l/100km

Re: Poistky battery management

Příspěvekod Guzma » 03.11.2021 13:35

Já odpojil káblík a vyřadil si tak tu pičovinu z provozu. Všechno mi funguje. Co na to akumulátor se ukáže časem. Jsem přesvědčený, že jsem udělal správně. Ale chápu, že ty to máš jinak. To je taky v pořádku.
Kia Ceed SW 2021. 1,5 tgi
Guzma Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 21  Témata: 1
Registrován: 28.04.2021
Bydliště: Milešovice  Czech Republic (cz)

Re: Poistky battery management

Příspěvekod profano » 03.11.2021 18:21

Mám taky odpojený káblik. Na blikající kontrolku jsem si zviknul a napětí drží 14,2V.
Uživatelský avatar
profano Muž
Sponzor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 213  Témata: 13
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Třebíč  Czech Republic (cz)
Sponzor (5) TOP sponzor (1)

Kia XCeed (2021)
34000 km @ 6 l/100km

Re: Poistky battery management

Příspěvekod KoldoTT » 03.11.2021 18:38

@ Esperkac nejde o mačkanie tlačítka, ale dobíjanie. S nabíjaním aku nemáš podľa mňa pravdu. AGM by sa mala nabíjať IU charaktreristikou, pričom prepínanie na U (konštantné napätie) by malo byť približne pri 2,45 V/článok. Z toho vychádza napätie pre 6 článkový AKU 14,7 V. Takže ak by trvale bol nabíjaný 14,5 V (charakteristika U - konštantné napätie) nemalo by mu to z hľadiska prebíjania ublížiť, bude stále nedobíjaný na plnú kapacitu. Ale určite lepšie, ako "inteligentným" ASM. Záleží od značky, tento šmejd udržuje aku na cca 80% nabití (aspoň tak píšu), pri dobíjaní 14,5 V by mal byť udržiavaný na ca 95 % nabití. Ako dlhodobé nedobíjanie aku "prospieva" nemusím písať. Takže aku nemusí byť šmejd, aby bol za veľmi krátku dobu (a aj menej ako rok) odpílený sulfatáciou a je jedno aký.
Pre mňa je veľmi podstatné aj to, že táto inteligencia cez deň drží napätie často 12,3 V v závislosti od vypočítaného stavu aku. Nemienim riskovať, že s takto vycucaným aku odstavím auto a po napr. týždni na rybách nenaštartujem.
Prečo to neriešim vytiahnutím kábliku: chcem riešiť jednoduché znovuaktivovanie tejto funkcie elektronicky, čo by z hľadiska realizácie bolo oveľa jednoduchšie riadením napájania AMS ako spínaním 2 vodičov, pritom nie som si istý (a nechce sa mi experimentovať), ako by LIN komunikácia znášala spínanie nejakým elektronickým spínačom.
Kia CEED SW 1.5 T-GDI platinum 2021 dark penta metal
Kia Cee'd SW 1.4 CVVT Ex 2013
KoldoTT Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 20  Témata: 3
Registrován: 07.04.2013
Bydliště: TT  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2021)
34000 km @ 6.3 l/100km

Re: Poistky battery management

Příspěvekod KoldoTT » 03.11.2021 18:59

@ Guzma riešenie mám. Deaktivácia, lepšie povedané spraviť inverznú funkciu sledovania jazdného pruhu je brnkačka, tlačidlo je relatívne prístupné. Horšie je to s tlačidlami ISG a AutoHold. Potrebujem zistiť, kde by sa dalo k nim napichnúť, príp. kabeláži aby som nemusel rozobrať pol auta + trochu pomerať či všetky spínajú na mínus a napájanie indikačných LED (nie podsvietenia) je ako pri JD od IGN (teda + po zapnutí zapaľovania, spína RJ pripojením k mínusu). Ideálne niekde pri konektoroch buď tlačidiel alebo kabeláže, aby sa dali príslušné piny vypichnúť a bez zásahu do kabeláže pripojiť čo potrebujem. Momentálne na to nemám čas. Schéma by veľmi pomohla, len sa k nej neviem dostať. Schému riadiaceho obvodu viem poskytnúť, návrh mám už hotový a na stole otestovaný.
Kia CEED SW 1.5 T-GDI platinum 2021 dark penta metal
Kia Cee'd SW 1.4 CVVT Ex 2013
KoldoTT Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 20  Témata: 3
Registrován: 07.04.2013
Bydliště: TT  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2021)
34000 km @ 6.3 l/100km

Další

Zpět na ceed SW

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]