Motor za studena zhasíná při jízdě.

Sekce pro specifické dotazy k vozu cee'd SW.

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 13.07.2022 20:57

A co ten volnobeh? Drzi? Jaky Map sensor tam ted presne je?[/quote]

Stáhl jsem ještě jinou appku pro OBD - INFOCAR.. Vypadá přehledněji.. Tam mi LTFT ukazovalo teď při zahřátem autě při jízdě po městě hodnoty -1.65%, ale nestíhal jsem sledovat jestli to skáče nějak víc a jestli i do plusu, vezl jsem mamku z nemocnice.

Volnoběh drží perfektně, stabilně, od studena až po zahřátí, žádné výkyvy. Propadu po sešlápnutí spojky jsem si nevšiml, ono to ale ani předtím nebylo pravidelně, ale náhodné..

A od Helly vidím na prodej tři senzory, jeden za 600,-, druhý za 850,- a třetí za 2.200,- Měl by tam být tento 6PP 358 152-311 https://www.autodoc.cz/hella/17378548

Ten drahý je tento https://www.mroauto.cz/cs/katalog/tecdo ... 03/1413812 a alespoň podle obrázku nemá tu tyčku plnou, v tom bude asi rozdíl.. Ale originál co byl v autě tu trubičkou měl plnou jako ta levnější Hella co tam je teď.

Žádné papíry o přehrání fw na 80kW nemám, pouze mi to bylo řečeno, když jsem kontaktoval podle techničáku původního prvního majitele auto.. Ten mi jen sdělil, že naložené auto moc nejelo, a on je zvyklej na vyšší výkon, i když to kupoval jako auto pro manželku, .. tak prý nechal přepsat přímo u dealera AUTO HYBEŠ na 80kW.. Nic víc nevím.
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod snike » 13.07.2022 22:53

Offtopic :
@Kral_Lesa ... predchozi prispevek se necituje :no: ... dekuji ;)
KIA Sportage MY25 TOP 1.6 T-GDI GPF 4x2 MHEV 7DCT 118 kW bílá Cassa (WD) 10.777 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6259  Témata: 89
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1)
10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1)
10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 26. sraz Kia-Club.org (1)
27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) 1. místo (1) 2. místo (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (25)

Kia Sportage V (2025)
10777 km @ 0 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 14.07.2022 07:11

LTFT v ramci jednotek % nepredstavuje problem , je to otazka filtru , kvality paliva atd. To vypada v pohode.
Sensor tlaku je jedno jak ma reseny snimani , podstatne je aby odpovidal temto parametrum:
Rozsah měření od 10kPa
Rozsah měření do 120kPa
a tomu odpovidajici vystupni rozsah napeti:
Rozsah měření od 0,3742V
Rozsah měření do 4,75V

Tajze ted resime uz jen vykon , jinak se motor chova normalne?
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1606  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 14.07.2022 07:31

Olej, filtry měněné na začátku tohoto roku, značky MANNFILTER.
Tankuju poslední skoro rok Effectu 95, teď tam je Verva 100 od Benziny..

Motor mi přijde v pořádku, zní sice jako diesel, hlavně zastudena, ale to tyhle motory snad v každém autě.. jakoby tak cvákají.. To dělalo už před 3 roky.. Vibrace mi přijdou v pořádku, otáčky nekolísají.. A za studena to prostě jede tak, jak bych si to představoval.. Žádné divné zvuky, rozvibrování nebo něco takového nepozoruji. Rozvody byly opravdu měněny před koupí, cca ve 107.000km, nyní má 134.000km..

Náhodou, kdybych si chtěl nechat přehrát sw řídící jednotky na defaultních 66kW, nevíš kolik si za takový úkon řeknou v autorizáku?

Našel jsem možnost nahrávání origo sw na https://www.profi-chiptuning.cz/nase-sl ... i-jednotky Pravděpodobně to asi takto vyjde levněji, než v Kia servisu? Řeší to vše, včetně těch palivových map, atp? Jeden mechanik, mi teď napsal, že to je s tou řídící jednotkou možné a mám zajet do Kie.. Tak bych to možná zkusil a ty 3-4 tisíce i obětoval.. Ale mám pocit, že autorizák si řekne zase nějaký nesmysl.

U toho MAPu se mi zatím nepovedlo najít podrobné info o jeho tlacích a napětí, mrknu pak odpoledne na pc.
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 14.07.2022 07:56

cvakani u rodiny G4FA za studena je normalni prave kvuli absenci hydrostelu , po zahrati je ale tichy ze jej na par metru uz neni slyset.

Ja bych spise zkusil v autorizaku auto napichnout at jen overi jestli je SW identicky s tovarni verzi. Resp je tam jednotka ktera tam ma byt. At neprehravas neco zbytecne.

Jeste me napadlo cidlo klepani , jestli je v poradku a nevyhodnocuje blbe s tim, ze jednotka nasledne nastavuje zbytecne predstih a vykon jde dolu.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1606  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 14.07.2022 08:43

Jdu se chvilku projet a nahraju ten Torque. Jaké staty chceš? Jen short a long fuel trim? Nebo něco víc?

Jakým způsobem můžu ten knock zkontrolovat? Je tam nový od Bosche, konkrétně tento https://www.mroauto.cz/cs/katalog/tecdo ... 83/2579213 Knock senzor se ale měnil delší dobu předtím, než se tento problém objevil.

Edit -> Původní knock senzor vykazoval chybu
P0326 - Knock sensor (KS) 1, bank 1 - range/performance problem.

Po výměně za ten BOSCH se chyba už neobjevila.

A ano, po zahřátí je dost tiché, párkrát už se mi v minulosti povedlo startovat nastartované auto a hezky potrápit startér :D
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 14.07.2022 09:24

pokud umis zachytavat video, tak dej grafy obou oxy sensoru , short i long trimu , map a otacky motoru
dej "realtime information" a pridej "budiky" optimalne jako graf a zkus to projet v ustalene jizde a pak s nekolika akceleracemi , ale netreba to hnat do extremu : ))
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1606  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 14.07.2022 11:53

No, jsem si to přečetl, až když už jsem byl doma.. Ale víceméně všechno jsem tam dal.. akorát ten tlak sání jsem možná popletl..

První jízda je jako včera, malej kousek města a pak rychlodráha, s ustálenou rychlostí a opět přidávání.. Tam jsem si všiml, že jakmile jedu třeba 100 a sešlápnu plyn pořádně, tak to víceméně akceleruje a hodnotu STFT ukazuje ustálenou na nule.. a to i když jdu s plynem až na kickdown..
https://icedrive.net/s/4u3GZ56kaGbW9PvySAC8tZCkX1yi
V 13:30 toho videa jsem ustálil rychlost na +/- 100km/h tacho a pak dal víceméně plný plyn.. je tam vidět, jak dlouho trvá zrychlení.. Toho propadu klapky zezačátku si nevšímej, pustil jsem plyn, protože mi bez zrcátka začal vjíždět do pruhu nějaký děda. Každopádně je tam vidět, že STFT zůstává na 0 a ani se nehne.. LTFT v tomto grafu vypadá, že je okolo -3 až -5%?

Druhé video je ve městě, odjezd od benzínky, nějaké ty rozjezdy, semafor a nazačátku víc prošlapuju plyn, někdy do půlky, někdy plnej, je tam vidět, že se klapka otevírá hodně, ale žádné extra zrychlení se nekoná.. Jinak je v reálu cítit a slyšet, že když šlápnu víc na plyn, tak motor začne víc hučet a asi chce nebo aspoň rád by přidal, ale to je tak všechno :D Víc si zavrčí, ale na akceleraci se to neprojevuje.. Když na to šlapu normálně zlehka, tak to prostě přidává hrozně pomaličku.. a je cítit ten nepříjemný pocit, že se nic neděje, i když plyn přidávám, ani žádná normální akcelerace, prostě jen čekáš a čekáš a ono to za desetinásobek času nějak zrychluje.
https://icedrive.net/s/Btk2RvYRjjjAzFD2DYkRFfRh4ViQ

Bude to takto stačit?
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 14.07.2022 13:10

STFT chodi v beznych mezich +- 10 % to je porad v poho. U dlouhodobych zjevne ochuzuje smes v prumeru o cca -5%. Coz neni zadna hruza. Otazka je proc to dela , jestli se mu nedostava vzduchu, keca map nebo je na vystupu katu prilis bohata smes nebo keca lambda.

Trochu me zaujalo , ze pri brzdeni motorem, kdy se dostane kyslik do katu, ze nespadnou obe lambdy na stejnou uroven. Zkus pri chvili auto zahrat a zacit nahravat pri plynule jizde a co nejdyl nechat auto brzdit motorem. Klidne z kopce.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1606  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 14.07.2022 13:24

Pravděpodobně se to může týkat toho, že mám docela zlozvyk brzdit s vyšláplou spojku, když jsem ve městě a dojíždím třeba k semaforu, ke křižovatce, popř. předemnou brzdí auto.. Vím, že je to hrozný zlozvyk a snažím se ho zbavit, ale moc mi to asi nejde.. (a nedokážu říct, jestli jsem to párkrát neudělal i při vyšší rychlosti na té rychlodráze).

Když se ale podíváš na to první video, na čas 14:18, kdy jedu 152km/h, tak sundám nohu z plynu a nechám to brzdit motorem na nějakých 110km/h.. Přitom obě lambdy padnou na stejnou úroveň.. nebo ne? Vidím tam, že obě padnou a drží se pod 0.1V, podle grafu spíš u nuly, než znovu trochu sešlápnu plyn abych udržel +/- 110km/h..
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 14.07.2022 13:58

jasne jezdi jak ti to vyhovuje , tohle podstupujem aby jsme zjistili jak se ten system chova : )
Ano podle videa sice obe lambdy padnou, ale te prvni to trva nejak dlouho. Tak jestli to byla nahoda.
Kontroloval ty lambdy mechanik jetsli nekdo nezasahoval do jejich pripojeni?
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1606  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 14.07.2022 15:01

Ještě v tom prvním videu, v 7:07 je opět brždění motorem a obě padnou ve stejný čas téměř stejně..
Pokud se Ti ale nezdá, zítra bych mohl někam vyjet a párkrát to vyzkoušet a nahrát.

Zkusím se zeptat, jestli nějak víc kontroloval lambdy, ale jel dnes na dovolenou, tak už ho nechci tolik otravovat :D

Taková jen předběžná otázka.. Kdyby třeba první lambda nebyla ok, jsem schopen jí vyměnit sám? Kde se třeba dozvím, zda tam patří euro 4 https://www.mroauto.cz/cs/katalog/tecdo ... 2/10729029 nebo euro 5 https://www.mroauto.cz/cs/katalog/tecdo ... 2/10731597 ?

Předpokládám, že lambda 1 je ta před katem a je to tenhle senzor zapíchlej v kouři :D Viz. https://i.imgur.com/2CYdmsS.png

Edit #1 -> Mechanik odepsal, že lambdy zkoušel, měřil kostru, napájení, a v life datech. Vše se jevilo podle něj v pořádku.
Edit #2 -> Už jsem našel v kupní smlouvě, že má emisní normu EURO 4
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 14.07.2022 18:10

1 lambda je za svodama pred katem a druha kontrolni hned za nim pred vlnovcem. Jde oto, ze ta prvni by mela reagovat velmi rychle resp rychleji nez ta druha. Ale to muze nejak souviset s upravou vykonu.

Vymenit sam ano , ale pokud ses dival pri jizde na teplotu katalyzatoru, tak je jasne, ze ty zavity budou zaštěkle jak svina. Nekdy se stane, ze se sonda rozpadne a pak ty zbytky tahej ven tak aby to nenapadalo do katu a motor to nenasal.

Ja bych zacal tim ze si v autorizaku necham overit jestli ten sw v jednotce je opravdu prehrany. Nebude to stat takovy ranec jak kupovat novy lambdy s nejistym vysledkem ne?
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1606  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 14.07.2022 22:23

Aha, dobře. Asi musím znít jako trubka.

Psal jsem do dvou autorizáků, že by měla být přepsána řj na 80kW a zda je u nich možné toto ověřit a případně přepsat, a rovnou se zeptal, jestli je vůbec možné, že by se to takto pokazilo vzhledem k tomu co s tím řeším a co se s tím dělo, s dotazem na cenu. Jsem docela zvědavý, protože čistě z laického pohledu, jsem si myslel, že taková věc, jako kontrola a přehrání řj může stát tak maximálně tisíc korun za ten čas a ochotu :D A ono nakonec se tu pohybujeme v nesmyslech.. Za to, že to někdo vytáhne, připojí a přehraje.. No, holt se v tomhle asi jedou kšefty.

Každopádně děkuji za Tvůj čas. Snad se to nějak brzo vyřeší, jsem hodně zvědavý, kde se nakonec najde problém.
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 16.07.2022 00:05

Ze servisu Autocentrum BARTH mi odpověděl vedoucí servisu Kia, že se mu nezdá, že by autorizovaný servis dokázal jen tak přehrát SW ŘJ.. Protože SW do aut dodává výrobce a ten rozhodně úpravu ŘJ nepodporuje..

Poprosil mě o VIN, že se podívá jaký SW mám ve voze mít.. ale, že pokud mu přímo výrobce nepošle jinou verzi SW, tak jí nemá kde vzít. Dále mě řekl, že pokud chci, mám auto přivézt a pomocí výrobce se pokusí zjistit víc o mé ŘJ, že si tam auto bude muset ale pár dní nechat a ani neví, jestli se mu vůbec do ŘJ podaří dostat.


S těma lambdama jsem trochu zmatený.. Kolik jich vůbec je? Aspoň od pohledu jsem myslel, že to jsou tyto, viz. obrázky
ObrázekObrázek
Ale pak jsem viděl videa, kde je lambda pod autem a né takhle v motorovém prostoru.. :D Tak která je teda která?


Jinak to auto startuje za tepla takhle.. Chviličku mu to trvá, ale asi v rámci mezí.. I když oproti Peugeotu, který chytne na brnknutí, je to rozdíl. Ačkoliv z mobilu to stejně asi je jedno, protože to zkresluje.
https://icedrive.net/s/44iNiuaAVj2VfbWXk6NtuZaA29F2


Byl jsem se nachvilku projet, napíchl to a nedalo mi a zkusil jsem projít kódování motoru v Car Scanneru.. A resetoval adaptační hodnoty motoru.. Za předpokladu, že to mechanik neudělal, páč mi na to neodpověděl, ale otravovat na dovolené už jsem ho nechtěl. Co se ale divím, tak předtím mi reset adaptačních hodnot psal chybu a nešlo příkaz provézt, kdežto teď to prošlo hned napoprvé.

První video je ve městě, tuším, že to začíná od cca 2. minuty, kde vždy v rámci možností provozu zrychluji na 50-60 tacho a pak nechám auto brzdit motorem. Abych teda viděl jak reagují lambdy. Je to tam několikrát vždy s nějakým kratším rozestupem.
https://icedrive.net/s/3iTZ9hBRxwtZSiwGauCY7N5kiubw

Druhé video je začátek nájezdu na rychlodráhu, a víceméně to samé, v rámci možností provozu zrychluji na 120-130 tacho a nechám brzdit motorem.. Ke konci je zase nějaká ta maximálka a brždění motorem na klasickou rychlost.
https://icedrive.net/s/yCafQ7btZTkzgwwWaPa1vb45vT5t

Třetí video je jen kratší, rozjezd z 0 na 50, 60 a takové snahy akcelerovat na dvojku na 50-60 s víc šlapáním na plyn..
https://icedrive.net/s/3FNvG4NVAVD56hiXVX1t73BZgS1T


Co ale musím říct, tak po smazání těch adaptačních hodnot, to i po ohřátí jelo docela hezky.. Ale jel jsem s tím tak 30 minut a najel tak 20km max. Podle grafů je vidět, že LTFT začalo na nějakých -4% a pak lezlo až na +4% a drželo se okolo 0-1%.

V tom třetím videu, kdy jsem na to šlapal na dvojku, tak do nějakých 3 - 3.500 otáček je to takové slabší, ale relativně fajn a jakmile to hitne 3.500 otáček, tak to jakoby chytne víc a opravdu zrychluje, že je to cítit.. Což už mi přijde naprosto v pořádku.. Samozřejmě malej motůrek nebude tenhle těžkej kombík tlačit od spodních otáček..

Pocitově mi ale přišlo, že to auto snad jede dokonce normálně.. nebo, alespoň bylo cítit, že to něco dělá a ten rozdíl je velký, než jak to "nejelo" předtím.

Otázkou je, jestli to není jen nějaké krátkodobé zlepšení, než se třeba za nějaký čas zase ne/urovnají adaptační hodnoty? Protože mám pocit, že to takhle jelo i chvilku co mi je smazal v servisu mechanik. Zkusím se s tím nějak normálně přes víkend projíždět a dám vědět, jestli se to vrátilo zase k tomu, že to nejede..
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na ceed SW

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé